Skravletråd

Nådd dette stadiet nå :depressed:
IMG_0907.jpeg
Superstretchy bukse med høyt liv, men fytti rakkern hvor ubehagelig å ha den på magen!
 
Jeg er der selv. Tvinger på meg ubehagelige bukser bare fordi :hilarious:
Men da jeg fikk første, brukte jeg faktisk gravidbukser fra denne tiden, rett og slett fordi andre bukser ble ubehagelige.
Tror jeg må handle inn litt kjoler jeg kan bytte mellom. Har noen, men må nok ha noen flere å velge mellom. Får se hva jeg har i skapet av gravid klær fra svangerskapet i 2020 og 2022/23 :)
 
Jeg har kneppet opp buksen og bruker en strikk for å holde buksen sammen :laughing002
 
Jeg bruker tights på jobb. Kjenner det er ubehagelig utover dagen. På morgen går det stort sett greit, men verre og verre ut over dagen
 
Tror jeg må handle inn litt kjoler jeg kan bytte mellom. Har noen, men må nok ha noen flere å velge mellom. Får se hva jeg har i skapet av gravid klær fra svangerskapet i 2020 og 2022/23 :)
Burde bruke mer kjoler jeg også, men leggene mine er så hvite, tørre og fæle. Kanskje jeg skal smøre på litt selvbruning :hilarious:
 
Blir vår siste også :shy:
Utrolig takknemlig for at jeg (forhåpentligvis) får oppleve dette en 3. og siste gang og håper så inderlig det går bra og at vi sitter med en liten skatt i armene om 8-ish måneder :binkybaby

Sitter på jobb og sliter enormt med konsentrasjonen.
Klarer liksom kun å tenke på lille hemmeligheten i magen og hvordan det blir fremover.
Håper håper hååååååååååååååååper at lille spiren blir med helt til mål :smiley-angelic001
Er ekstremt tidlig enda (3+2) så mye kan jo fortsatt skje :nailbiting:
Tenker mye på hvordan det blir med 3 små (eldste vil fylle 4 år bare noen uker før minste lillesøster/-bror kommer)… kommer til å bli kaos, men gud så mye kjærlighet :Heartblue:Heartpink:Heartred
Og så er jeg spent på hvordan vi skal fortelle, reaksjonen til familie/venner (kommer nok som et stort sjokk ettersom vi har sagt vi kun skulle ha to), hvordan formen blir, hvordan det blir å se lille for første gang, og alt det andre som hører til :shy:
Spennende at du ikke har sagt noe enda , jeg klarte ikke å holde meg , så noen vet om det og andre ikke .
Jeg er 4+5 , familien vet ihvertfall , har 1 barn fra før .
Masse lykke til
 
Spennende at du ikke har sagt noe enda , jeg klarte ikke å holde meg , så noen vet om det og andre ikke .
Jeg er 4+5 , familien vet ihvertfall , har 1 barn fra før .
Masse lykke til
Bestevenninna mi vet nå og fortalte i dag til nærmeste leder fordi jeg klarer ikke helt holde fokus på jobb.
Planen er å fortelle resten av familie og venner når vi gifter oss i slutten av juni. Vil da være 11+4 ifølge menstermin.
Gleder meg så utrolig til å dele det med de aller nærmeste :excited001
Det vil nok komme som et stort sjokk for alle at vi skal ha 1 til :binkybaby
 
Tror jeg fant meg brudekjole i dag :excited001
Så spent på om den blir å passe på dagen.
Såfremst alt går bra vil jeg være 11+4 på bryllupsdagen.
Ved prøving av kjolen i dag (fant den på Finn), satt den som et skudd. Det vil si, jeg har egentlig ikke noe å gå på ved midja, men oppe rundt brystet er den ganske romslig. Dette er jo egentlig et godt utgangspunkt hvis det blir som de to forrige graviditetene mine hvor brystene ble større og jeg gikk ned 5 kg fra uke 5-ish til uke 11+x pga kvalme/dårlig matlyst… men det er jo ingen garanti for at det blir samme «anløp» denne gangen.
Jeg vet ikke om jeg burde undersøke om det er mulig å legge den litt ut så jeg har litt å gå på hvis magen allerede begynner å komme, eller om jeg da bare gjør ting enda verre hvis jeg faktisk igjen ender med å gå ned de rundt 5 kg igjen.
Livets kvaler … skal, skal ikke?!

Selger var veldig snill og sa jeg kunne ta med kjolen hjem, prøve med rett bh og sko og eventuelt undersøke om det er mulig å få lagt den litt ut hos en skredder (har ikke betalt for kjolen enda).
Hun sa jeg trengte ikke å tenke på å returnere den før tidligst 01.06.24 (hvis jeg ikke ønsket å kjøpe den) ettersom de drar på ferie. Jeg kunne også se litt ann hvordan formen blir i forhold til vektnedgang/-oppgang og om magen allerede begynner å vises.

Forelsket meg helt hodestups i kjolen så håper så inderlig den vil passe på selveste dagen :smiley-angelic001
 
Lite symptomer i dag. Argh, hater virkelig denne berg og dalbanen, altså.
 
Før graviditet trente jeg styrketrening 5x i uka. Var på ferie i 5 uker når jeg ble gravid og kom hjem på mandag denne uken.

Har lyst å dra på trening i dag men null energi og kvalmen har kommet for å bli :sad015

Trening for meg gir mye glede så håper at jeg orker å dra snarto_O

Noen andre treningsglade som trener regelmessig under første trimester?
 
Før graviditet trente jeg styrketrening 5x i uka. Var på ferie i 5 uker når jeg ble gravid og kom hjem på mandag denne uken.

Har lyst å dra på trening i dag men null energi og kvalmen har kommet for å bli :sad015

Trening for meg gir mye glede så håper at jeg orker å dra snarto_O

Noen andre treningsglade som trener regelmessig under første trimester?
Kjenner til det!
Jeg trener normalt rundt to styrke- og to løpeøkter i uka, men i første trimester blir alle faste planer lagt på is. Det blir regelmessig aktivitet (og legger, hvis jeg orker, inn ekstra hverdagsaktivitet), men faktisk trening blir helt etter form og ork. Og jeg legger lista superlavt. Kommer jeg meg på treningssenteret og kjører 2-3 øvelser, så er det helt greit. Har vært i unntakstilstand i noen måneder allerede siden dette er andre ivf-forsøk, så er superfornøyd hvis jeg klarer å vedlikeholde, men første trimester er en egen liga av slitenhet.
 
Kjenner til det!
Jeg trener normalt rundt to styrke- og to løpeøkter i uka, men i første trimester blir alle faste planer lagt på is. Det blir regelmessig aktivitet (og legger, hvis jeg orker, inn ekstra hverdagsaktivitet), men faktisk trening blir helt etter form og ork. Og jeg legger lista superlavt. Kommer jeg meg på treningssenteret og kjører 2-3 øvelser, så er det helt greit. Har vært i unntakstilstand i noen måneder allerede siden dette er andre ivf-forsøk, så er superfornøyd hvis jeg klarer å vedlikeholde, men første trimester er en egen liga av slitenhet.
Godt å høre at jeg ikke er alene om det hehe. Gikk tur ned bestevenninne og hennes 10 ukers gamle jente i går og endte opp å gå 10km. Sluknet på sofaen 20.00 og våknet midnatt. Sovnet igjen 01.00 og våknet 07.00 haha. Føltes godt å være i bevegelse men helt kaputt etterpå.

Krysser fingrene at kvalmen roer seg på formiddagen slik at jeg får tatt en rolig ryggøkt på senteret.
 
Dette var noe jeg var forberedt på men det er allikevel vanskelig. Barnets far bor fortsatt i Korea og vil være der frem til fødselen for å jobbe nok og spare opp til å flytte til Norge. Visa vil ta lang tid.

På grunn av en fertilitetssjekk fikk jeg beskjed om at eggreserve var lavere enn andre kvinner på min alder og hvis jeg vil ha mer enn 1 barn burde jeg starte snarest mulig.

Vi hadde en PP før jeg måtte reise igjen (han skulle eventuelt hit i høst for PP2) og utrolig nok ble jeg gravid på første forsøk.

Dette er ikke den mest praktiske situasjonen og jeg skulle så sårt ønske han var her gjennom svangerskapet.

Sorry måtte bare få ut litt tanker. Jeg er overlykkelig over å bære på en spire og jeg vet at han vil bli en fantastisk far. Han jobber så hardt nå for å kunne flytte hit og være sammen med oss. I mellomtiden føles det litt ensomt. Heldigvis skal min mor være med på tul og vi skal be om å kunne filme slik at typen også får se.

Nå når kvalmen har gjort sin entré kjenner jeg at det hadde vært godt å ikke være alene :laughing002
 
Må bare dele :laughing002
Alene hjemme med 1- og 3-åringen pga. planleggingsdag i barnehagen. 1-åringen snubler og slår seg og brgynner å skrike. Tar henne opp på fanget og gir masse kos for å trøste. Dette ser 3-åringen og blir sjalu. Han kommer bort og slenger seg ned på lignende måte som 1-åringen falt og han slår seg selvfølgelig også. Så da blir jeg sittende med to hylskrikende unger som begge vil ha mamma sin fulle oppmerksomhet :shy:
 
Er også glad. Og bekymra og nervøs og alle følelsene på en gang.
Testdag i dag, venter på at klinikken skal ringe tilbake. Og oppstart av blodfortynnende sprøyter.
 
Noen som vet hvordan man får en tag for januar 25 baby her? Ser at de som venter i desember 24 har en allerede :laughing002
 
Back
Topp