Skravletråd

Fikk svar på hcg prøven i dag, verdi på over 3100. Tok den i går når jeg var 5+0. Skal ta ny på torsdag. Håper det går veien denne gangen :smiley-angelic001 :angelic:
Spennende! Håper på en fin stigning! Har du hatt tidligere spontanaborter?

Da kom svaret på hcg prøven jeg tok i går 5+3. nivået var nå 9680 så det har steget fra 3187. Men jeg syntes at det er en veldig liten stigning, for skal ikke hcg dobles hver dag? :hilarious: Da burde jeg jo ha vært oppe i over 24 000 nå..
legen sa det var fin økning men..

Samboer sa til mammaen sin og søstra si at han skal bli pappa igjen, skikkelig koselig å høre samtalen og så glad de ble :love017

Da kom svaret på hcg prøven jeg tok i går 5+3. nivået var nå 9680 så det har steget fra 3187. Men jeg syntes at det er en veldig liten stigning, for skal ikke hcg dobles hver dag? :hilarious: Da burde jeg jo ha vært oppe i over 24 000 nå..
Skal berre doble seg kvar andre døgn opp til 1200, så går det treigare. No veit ikkje kor lang tid det var mellom prøvane, men det har steget mykje vertfall :smiley-angelic003

Skal berre doble seg kvar andre døgn opp til 1200, så går det treigare. No veit ikkje kor lang tid det var mellom prøvane, men det har steget mykje vertfall :smiley-angelic003
Var også inne å sjekket med dobling, å da så jeg at jeg hadde tenkt feil :) At det dobles ca hver 48 timer, å da er målingen min akkurat som den skal være, da den økte fra 3187 til 9680 på tre dager :)

Og bare for referanse, så hadde jeg 7100 i hCG på 5+5 med 2021 babyen min, så du har gode verdier ;)

//Sniker litt i alle termingrupper :bag:

Jeg er så grønn på dette her. Er 5+3 i dag. Har forstått at jeg får tilbud om tidlig UL pga alder, og at fastlegen da henviser meg. Men når skal jeg bestille første time hos fastlegen? Er det noe vits i å gjøre det allerede nå?

Jeg er så grønn på dette her. Er 5+3 i dag. Har forstått at jeg får tilbud om tidlig UL pga alder, og at fastlegen da henviser meg. Men når skal jeg bestille første time hos fastlegen? Er det noe vits i å gjøre det allerede nå?
Jeg er 6+3 og ringte til fastlegen i dag for å spørre om når jeg burde ha første time hos legen. Kontordamen sa at de gjerne ville ha gravide inn så tidlig som mulig, så jeg fikk time neste tirsdag. Første time er alltid bare litt prating om veien videre, og å sette opp timer for videre oppfølging av lege, jordmor og ultralyd senere. Du kan jo alltids ringe til legen over helgen og høre med de når de tenker at du kan komme inn :)

Hei! Jeg er det nå slik at alle skal få tilbud om tidlig UL? Jeg spurte legekontoret men kontordame var usikker selv.

Hei, elle skal få tilbud om dette nå ja :)
Når bestiller dere time til første kontroll hos lege/jordmor da? Kontordamen hos oss sa at det ikke var noe særlig poeng å komme inn før uke 11-12, men tenker jo at dersom det er fastlegen som skal henvise til TUL så er det kansje greit med en time litt før…? Regner ikke med at jeg får time på dagen til TUL

Når bestiller dere time til første kontroll hos lege/jordmor da? Kontordamen hos oss sa at det ikke var noe særlig poeng å komme inn før uke 11-12, men tenker jo at dersom det er fastlegen som skal henvise til TUL så er det kansje greit med en time litt før…? Regner ikke med at jeg får time på dagen til TUL
Fastlegen henviser til TUL ja, og TUL skal være mellom uke 10 + noe og 13 tror jeg. Så ville ha kontaktet fastlegen å fått time rundt uke 8/9 :) Her vil legen ha meg inn på første time ved 8 uker :)

Vil egentlig sitte opp å se tv, men er så trøtt at jeg går å legger meg :hilarious:

Er så kvalm nå etter å ha spist pizza:depressed: ble skikkelig sulten for noen timer siden og ville kun ha pizza. Ingenting annet var bra nok. Mannen måtte da ut å kjøpe pizza til meg. Angrer nå…

Back
Topp