Skravletråd

Nei, men det er egentlig kun flaks og stahet. Har to svangerskap bak meg med oppkast hver dag fra uke 8 til uke 40. Har vært beinhard på å få i meg mat og drikke, med kun afipran, og ligge vannrett, helt stille, til det har gått så lang tid at jeg har kunna kaste opp. Nå orker jeg bare ikke, 10 år etterpå… :sour:
Veldig forståelig :Heartred

Afipran har jeg tilogmed resept på fra fastlegen så skjønner ikke helt. Zofran er liksom neste håp, men ser man ikke bør ta det før etter uke 12.
Alt jeg fikk beskjed om fra legen på akutten var at «svangerskapskvalme kan vi ikke gjøre noe med». Jeg prøver å spørre en pleier neste gang noen kommer. :) Tusen takk! :)

Synes du skal gjøre det, hvertfall om du har resept! De kan ikke nekte deg medisiner du har resept på samt at det står i din kjernejournal. Enkelte leger forstår ikke hva svangerskap innebærer :facepalm: fortsett å stå på ditt og god bedring :Heartred

Jeg fikk komme inn til slutt og bør innlagt til observasjon og få veske. Men føler grunnlaget er syltynt, og at jeg nesten ikke burde være her. «Svangerskapskvalme kan vi ikke gjøre noe med, vi kan kun behandle dehydrering».

Og det er jo så rart, for de kan jo. :sour::mad:
Som om du ikke vet at de ikke kan kurere kvalmen!! Blir så provosert når de snakker til deg som om du er dum. Nei hallo men dere kan hjelpe til med konsekvensene av svangerskapskvalme :mad::mad: skulle bare mangle at du får komme inn for litt påfyll, og de burde jo gitt deg kvalmestillende intravenøst når du er der

Jeg fikk komme inn til slutt og bør innlagt til observasjon og få veske. Men føler grunnlaget er syltynt, og at jeg nesten ikke burde være her. «Svangerskapskvalme kan vi ikke gjøre noe med, vi kan kun behandle dehydrering».

Og det er jo så rart, for de kan jo. :sour::mad:

Jeg blir så provosert av helsenorges holdning til gravide og fødende.

"Alle opplever stort sett svangerskapskvalme"
"Jeg jobba fullt til jeg gikk ut i permisjon"
"Du skal ikke bry deg om delte magemuskler, du skal konsentrere deg om baby du nå"

Det er som om vi har fått guds gave å bære frem barn og da er det ikke lov å være noe annet en fornøyd. Om du så spyr galle i 6måneder "så er det jo verdt det til slutt"

Tror ikke folk skjønner overmannende intens kvalme, før de har vært der selv :banghead:

Ja, det var min tanke og! Føles jo ut som vi nettopp begynte her inne.

Tiden flyr egentlig, selv om det føles som den går såå sakte. Det sto faktisk «du har 37 uker igjen til termin» når jeg først kom inn her. Og nå står det 31! :smiley-bounce016

Jeg kom nettopp på at jeg er gravid når jeg fyller 30 år! Jeg som hadde gleda meg lenge til å feire den dagen, også får jeg ikke gjort det nå som jeg tenkte. Haha! Jajaja jeg får jo verdens beste bursdagsgave med baby osv. Men det er ikke poenget. :p Det er ikke like kult å feire 31 års dagen :’)

Jeg kom nettopp på at jeg er gravid når jeg fyller 30 år! Jeg som hadde gleda meg lenge til å feire den dagen, også får jeg ikke gjort det nå som jeg tenkte. Haha! Jajaja jeg får jo verdens beste bursdagsgave med baby osv. Men det er ikke poenget. :p Det er ikke like kult å feire 31 års dagen :’)
Ååh, litt kjedelig da :hilarious: Men baby er viktist ❤️ Måte tenke jeg nå, tenkte med engang at det gjaldt meg også, har bursdag i august, men så kom jeg på at jeg blir 29 :p

Ååh, litt kjedelig da :hilarious: Men baby er viktist ❤️ Måte tenke jeg nå, tenkte med engang at det gjaldt meg også, har bursdag i august, men så kom jeg på at jeg blir 29 :p
Ja baby er selvfølgelig viktigst, og jeg hadde valgt baby over bursdagsfeiring 10/10 ganger. <3 Det bare slo meg at en rund dag er litt mer spennende å feire enn alle andre «vanlige» bursdager jeg går gjennom :p hehe.. men får ta en forsinket superfeiring på 31-årsdagen og feire to bursdager i en. Haha :cool:

Vet av mange som feiret 31 og 32-årsdag med storfest i år pga covid og nedstenging de to siste årene, så det bør ikke være storkrise.. Men jeg skjønner tankegangen din :)

Vet av mange som feiret 31 og 32-årsdag med storfest i år pga covid og nedstenging de to siste årene, så det bør ikke være storkrise.. Men jeg skjønner tankegangen din :)
Hehe herlig! Da får jeg gjøre det samme! Krise er det heldigvis ikke :p

Kan jeg høre med dere hva dere synes om britax smile 3 vognen? Hva er erfaringene til folk? Hva er de negative tingene å si om den vognen og bilsete ? :joyful:

Kan jeg høre med dere hva dere synes om britax smile 3 vognen? Hva er erfaringene til folk? Hva er de negative tingene å si om den vognen og bilsete ? :joyful:
Vi har vært å sett på denne og kommer til å kjøpe den. Fordelene som kom frem for meg er:
1. Den er veldig lett, veier lite
2. Tar lite plass sammenlagt, kan også pakke bagdelen helt flat.
3. Luftdekk! Til fordel for forskjellig terreng
4. God å trille og snu. Enkel fremkommelighet. Føles stødig til tross for at den er lett.
5. Pen å se på :shy:
6. Enkel å ta av og på bagdel, og snu sittedelen.
7. Godt med plass under vogna. Virker solid.

Negativt:
- Går ikke å justere høyde på håndtak, bare vinkel. Passer greit for oss på 170 og 183 cm. Men er dere to høye personer tror jeg den kan bli noe lav.

Vi har vært å sett på denne og kommer til å kjøpe den. Fordelene som kom frem for meg er:
1. Den er veldig lett, veier lite
2. Tar lite plass sammenlagt, kan også pakke bagdelen helt flat.
3. Luftdekk! Til fordel for forskjellig terreng
4. God å trille og snu. Enkel fremkommelighet. Føles stødig til tross for at den er lett.
5. Pen å se på :shy:
6. Enkel å ta av og på bagdel, og snu sittedelen.
7. Godt med plass under vogna. Virker solid.

Negativt:
- Går ikke å justere høyde på håndtak, bare vinkel. Passer greit for oss på 170 og 183 cm. Men er dere to høye personer tror jeg den kan bli noe lav.
Takk for svar ❤️ Jeg var å så på den i Oslo idag.. Likte vognen godt, bilsete også.. Det hun i butikken sa at er negativt er at det ikke er punkteringfri dekk, og at dekke ble litt fucka av og til.. Står mellom den, eller søsken vognen til uppababy som heter vista v2.. Vi skal ha 2 tette (håper vi på).. :angelic:

Skal dere bestille time til TUL? Hvilken uke tenker dere da?

Har dere bestilt time til lege og jordmor? :)
Har bestilt tul til 7+6 og så får vi tul med nipt i uke 12 pga alder. I utgangspunktet har jeg tidligere hatt tul i uke 10-11, men pga MA før jul vil vi se at det er aktivitet.

Lenge siden vi har skravlet her!

I følge jordmor hadde jeg litt lavt blodtrykk, noe som visstnok er bra for baby, men ikke fullt så bra for meg i denne varmen vi har jeg på vestlandet. Hvis jeg ikke drikker nok vann kan jeg bli svimmel og få blodtrykksfall. Så hun minnet meg på å drikke mye, mer enn jeg er tørst. Og ta salt på maten, da det binder vannet slik at det ikke bare renner rett ut. Så tips til andre med sommervarme!

Uff, jeg er heller ikke flink til å drikke og med oppvekst uten salt i maten, brukervekt lite av det.

Lurer på om jeg opplevde et lite blodtrykksfall i går, var innom butikken hvor en venninne jobber og plutselig begynte det å svartne for øyene, men det varte lengre enn jeg er vant med. Ubehagelig, rett og slett. Fikk satt meg ned og det pågikk i kanskje 30-40 sekunder. Andre som har opplevd det samme?

Back
Topp