Skravletråd

Hørt fra noen at de ikke hører på deg når du sier eggløsningsdagen :confused013 Er så kjedelig å få termin 16.januar, når man vet at eggløsningstermin er 23.januar.
Skal prøve å forklare det først naturligvis, men da er jeg redd for at det ikke går gjennom:hilarious: Skal prøve å få time til jordmor først, for vet legen min er veldig glad i hjulet sitt o_O
Termin som blie gjeldene får man etter mål på fosteret på OUL, så er jo egentlig det samma hva hjulet sier :happy:

Termin som blie gjeldene får man etter mål på fosteret på OUL, så er jo egentlig det samma hva hjulet sier :happy:
Jaja, selvfølgelig. Så er jo kortvarig betydning den terminen :love2 Men utrolig hvor deprimerende det er å bli satt tilbake over en uke fra menstermin til oul-termin. Med første ble jeg satt tilbake 7 dager og tillegg kom hun 12 dager på overtid. Føltes ut som graviditeten skulle vare en evighet. :bounce

Når dere først snakker om termindato. Min første ble til ved hjelp av ivf, og tror terminen min hvis jeg regnet fra eggløsningsdagen (uttak og befruktningsdagen) var 01.09. Så sa første gyn på TUL i uke 7+3 at ut i fra målene var termin rundt 07.09, og jordmor regnet frem til 05.09. Endte opp med termin 31.08 på OUL. Såå selv om vi visst eksakt dato for befruktning var det ingen som brydde seg om det :bored: nå stemte jo termin satt på OUL veldig bra med den som jeg regnet ut med tanke på ivf, men hva de andre to telte med aner jeg ikke :hilarious::hilarious:
Synes det er rart at man kun går etter OUL, og ikke tar hensyn til befruktning. I alle fall når man så klart vet når befruktning skjedde.

Synes det er rart at man kun går etter OUL, og ikke tar hensyn til befruktning. I alle fall når man så klart vet når befruktning skjedde.
Jeg er veldig glad de gikk etter OUL dato da, siden det ble en dag frem. Men en uke tilbake kan jo få fatale konsekvenser om ungen ikke kommer ut av seg selv.

Kan vel fortsatt ta mange dager før egget festes og du faktisk er gravid, det er hvertfall det de forklarer det med når de setter deg tilbake.

Når dere først snakker om termindato. Min første ble til ved hjelp av ivf, og tror terminen min hvis jeg regnet fra eggløsningsdagen (uttak og befruktningsdagen) var 01.09. Så sa første gyn på TUL i uke 7+3 at ut i fra målene var termin rundt 07.09, og jordmor regnet frem til 05.09. Endte opp med termin 31.08 på OUL. Såå selv om vi visst eksakt dato for befruktning var det ingen som brydde seg om det :bored: nå stemte jo termin satt på OUL veldig bra med den som jeg regnet ut med tanke på ivf, men hva de andre to telte med aner jeg ikke :hilarious::hilarious:

Så rart, hos meg ble termin jeg fikk fra ivf-klinikken stående selv om jeg fikk litt forskjellige datoer på de forskjellige kontrollene.
Baby komme når baby vil komme, men kan ha litt å si for permisjon, utbetalinger og slikt!

Hver gang jeg hører Chris Holsten sin Slå hjerte, slå tenker jeg bare på mini inni der som jeg håper har et bankende hjerte nå :joyful::Heartred Føler jeg hører sangen hele tiden på radio og slikt for tiden.

Så rart, hos meg ble termin jeg fikk fra ivf-klinikken stående selv om jeg fikk litt forskjellige datoer på de forskjellige kontrollene.
Baby komme når baby vil komme, men kan ha litt å si for permisjon, utbetalinger og slikt!
Fikk ingen dato fra St. Olavs. Kanskje jeg hadde fått hvis jeg tok den første ultralydkontrollen fra de, ikke vet jeg :p men ingen av gyn/jordmor brydde seg om befruktningsdagen heller. Nå passet jo min termin perfekt, fødsel startet 2 dager før termin og han kom en dag før.

Jeg ble satt frem ei uke på oul og visste eksakt når jeg hadde hatt el. Uka etter hadde jeg influensa og det ble ingen aksjelegging da, så husker jeg nesten argumenterte med jordmor om at det kunne ikke stemme. Men babyen kom på OUL dato :p

Sist hadde jeg menstermin 30 juli. På TUL i uke 7 og 12 ble jeg satt frem til 28 juli og var veldig fornøyd med det. Men så ble jeg satt tilbake til 2 august på OUL som da ble den gjeldende terminen. Og så gikk jeg 11 dager på overtid :wtf: Jeg var jo sist i termingruppa, så følte jeg aldri var ferdig å være gravid :hilarious::p

Sist hadde jeg menstermin 30 juli. På TUL i uke 7 og 12 ble jeg satt frem til 28 juli og var veldig fornøyd med det. Men så ble jeg satt tilbake til 2 august på OUL som da ble den gjeldende terminen. Og så gikk jeg 11 dager på overtid :wtf: Jeg var jo sist i termingruppa, så følte jeg aldri var ferdig å være gravid :hilarious::p

Fikk frøkna mi 31.mai. Husker jeg var rasende på ALLE i termingruppa mi. Orka nesten ikke gratulere de engang :hilarious::hilarious::hilarious:

Fikk frøkna mi 31.mai. Husker jeg var rasende på ALLE i termingruppa mi. Orka nesten ikke gratulere de engang :hilarious::hilarious::hilarious:

Haha! Ja, det er ikke noe gøy å være sist! Jeg fødte to uker etter siste i termingruppa. "Har alle født nå?", skrev de når jeg var 6 dager på overtid :hilarious:

Samme her! Hadde egentlig termin i starten på februar, men var med i januargruppa. Hadde ei venninne der som fødte 1 januar, og jeg lå å grein hele kvelden fordi hun fikk føde å ikke jeg:hilarious: mannen lo av meg, mens jeg nesten slo’n ihjel:hungover::hilarious:

Mulig det er spurt om, men jeg orker ikke lese tilbake hele tråden:p I hvilken uke bestiller dere første kontroll?:)

Mulig det er spurt om, men jeg orker ikke lese tilbake hele tråden:p I hvilken uke bestiller dere første kontroll?:)
Jeg tok kontakt med jordmortjenesten og sa hvor langt jeg var på vei. Da satte de opp en time når jeg var 6 uker på vei. Det er vanlig å ha første svangerskapskontroll mellom uke 6 og 12.

Jeg tok kontakt med jordmortjenesten og sa hvor langt jeg var på vei. Da satte de opp en time når jeg var 6 uker på vei. Det er vanlig å ha første svangerskapskontroll mellom uke 6 og 12.
Takk:joyful: det er for lenge siden første gang, så har glemt mye merker jeg:rolleyes:

Jeg og tok bare kontakt nesten med en gang jeg fikk positiv test, og fikk time i uke 6. Ser det er veldig forskjellig fra sted til sted, men jordmor her sa at de gjerne vil ha første time så tidlig som mulig.

Fikk heller ikke ny time før uke 24 denne gangen. Ikke trang jeg til legen heller, for kunne ta blodprøvene på sykehuset når jeg var på TUL.

Heldigvis har vi 3(4) ultralyder i mellomtiden.

Kanskje det ja. Men er det ikke rart at termin og siste dag i mens fortsatt er på samme dag om man regner 40+2 og 40+3?

Jordmoren min brukte også hjulet, og kom fram til at jeg er 6+6, med termin 3.Januar. Så samme som her. Mulig hjulet til din jordmor var på fest i går :hilarious:

Back
Topp