Skravletråd

Var på ultralyd idag, men hadde mest sannsynlig en jente som lekte gjemsel. Så ny ultralyd om en uke, så jordmor får målt hode og sett på hjerte:)
 
Var på oul i dag! Like fantastisk hver gang man får lurtitte på mageboeren :Heartred Var ei lita jente som koste seg inni der. Pga fosterleie fikk ikke jordmoren målt blodårene inn/ut fra hjertet, så skal på ny ul om 14 dager:)
 
Første mi er jente, hun fikk vi også ny time til pga vanskelig å se noe på hjertet :)
 
Var på ultralyd idag, men hadde mest sannsynlig en jente som lekte gjemsel. Så ny ultralyd om en uke, så jordmor får målt hode og sett på hjerte:)

så kjekt at du får en ultralyd til da! :)
 
Noen andre som kjenner at livmoren ikke ligger på midten men mot den ene siden? :scratchSees veldig tydelig på morgen når jeg ligger på ryggen, da er det en tydelig kul på høyre side av magen rett nedenfor navelen. Hard å ta på.

Ja, med meg er det på høgre side. Er betydelig skeiv og skjønner ikke at de to ikke kan fordele seg litt bedre i magen :p Men regner med de må flytte seg litt etter hvert, ellers forstår ikke jeg hvordan det skal bli plass til to stykker der inne :hilarious:
 
Ja, med meg er det på høgre side. Er betydelig skeiv og skjønner ikke at de to ikke kan fordele seg litt bedre i magen :p Men regner med de må flytte seg litt etter hvert, ellers forstår ikke jeg hvordan det skal bli plass til to stykker der inne :hilarious:

Hvordan går det nå, litt over en måned senere?
 
Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde oppdaget denne verdenen tidligere. Så urolig fint å kunne snakke med andre i samme situasjon som en selv.

Hadde OUL i dag. Var så deilig å få bekreftet at alt er som det skal, selv om jeg allerede har vært på to UL allerede. Jeg har hjertefeil på begge sider av min familie og siden lillesøster ble født med et lite hull i hjertet, så blir det en ekstra UL av hjertet om to uker. Hjertet så foreløpig veldig friskt og velfungerende ut, heldigvis
 
Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde oppdaget denne verdenen tidligere. Så urolig fint å kunne snakke med andre i samme situasjon som en selv.

Hadde OUL i dag. Var så deilig å få bekreftet at alt er som det skal, selv om jeg allerede har vært på to UL allerede. Jeg har hjertefeil på begge sider av min familie og siden lillesøster ble født med et lite hull i hjertet, så blir det en ekstra UL av hjertet om to uker. Hjertet så foreløpig veldig friskt og velfungerende ut, heldigvis
Velkommen til oss :happy:

Lurer på om noen her har bestilt time til 3d, eller har planer om det? Sist tok jeg da jeg var 25+1, denne gangen vurderer jeg vente en uke til selv om bildene ble veldig fine sist. Når har dere andre evt tenkt å ta?
 
Velkommen til oss :happy:

Lurer på om noen her har bestilt time til 3d, eller har planer om det? Sist tok jeg da jeg var 25+1, denne gangen vurderer jeg vente en uke til selv om bildene ble veldig fine sist. Når har dere andre evt tenkt å ta?

Har lurt på det, men ikke sikker på om jeg skal :) Jeg får én ekstra ultralyd i uke 26, men tviler på at er 3D da det er leger som skal øve seg på å ta ultralyd. Vil du anbefale å ta det i tillegg? :) Skjønner jo at man liksom får se konturene av babyen bedre, og det kan jo være litt gøy!
 
Har lurt på det, men ikke sikker på om jeg skal :) Jeg får én ekstra ultralyd i uke 26, men tviler på at er 3D da det er leger som skal øve seg på å ta ultralyd. Vil du anbefale å ta det i tillegg? :) Skjønner jo at man liksom får se konturene av babyen bedre, og det kan jo være litt gøy!
Tja, det koster jo penger da, så det spørs litt på hva en har behov for. Jeg skal ta fordi jeg gjerne vil se baby en gang til før fødsel, og på 3d fikk jeg sett baby i både 3d og 2d pluss film på et par sekunder :hilarious:
 
Velkommen til oss :happy:

Lurer på om noen her har bestilt time til 3d, eller har planer om det? Sist tok jeg da jeg var 25+1, denne gangen vurderer jeg vente en uke til selv om bildene ble veldig fine sist. Når har dere andre evt tenkt å ta?

Både i forrige og dette svangerskapet så skjønte jeg aldri helt vitsen med 3D ultralyd. Jeg skulle gjerne tatt en ultralyd til for å sjekke mengde fostervann, at navelsstreng og morkake ser bra ut osv. Men har null behov for å se ansiktet i 3D..:p

Kanskje det har noe med at jeg hele tiden er livredd for at noe kan gå galt og vil ikke knytte meg til barnet. Jeg er distansert merker jeg. Er bare opptatt av det medisinske
 
Både i forrige og dette svangerskapet så skjønte jeg aldri helt vitsen med 3D ultralyd. Jeg skulle gjerne tatt en ultralyd til for å sjekke mengde fostervann, at navelsstreng og morkake ser bra ut osv. Men har null behov for å se ansiktet i 3D..:p

Kanskje det har noe med at jeg hele tiden er livredd for at noe kan gå galt og vil ikke knytte meg til barnet. Jeg er distansert merker jeg. Er bare opptatt av det medisinske

Så trist å være så bekymret :Heartred
Jeg føler det er litt likt her hos meg. Veldig mye bekymringer, hatt mye smerter, og trodd det var noe galt hver gang.
En dag lå jeg i sengen en hel dag å gråt fordi jeg var helt sikker på at jeg hadde mistet.

Jeg har vært på ultralyd 3 ganger til sammen. 2 ganger før oul.

Etter OUL så har jeg endret meg veldig. Når alt så bra ut der så har det blitt mindre bekymringer(selv om det fortsatt er mange). Og i tillegg har jeg endelig fått lyst til å handle maasseee :angel8 Handlet ikke en eneste ting før OUL.

Håper det går seg til for deg også :Heartbigred Føler veldig med deg:Heartpink
 
I første svangerskap kjørte jeg samme taktikk som deg @Gardinstanga. Våget ikke glede meg. Tenkte at om jeg ikke gledet meg, kom jeg heller ikke til å bli lei meg dersom noe gikk galt.

Det stemmer nok ikke. Hadde jo blitt like lei meg uansett. Heldigvis gikk det bra og det gjør som regel det.

Kjenner meg noe igjen i det du skriver @Snart2barnsmor<3, bortsett fra at bekymringen min liksom ikke har sluppet taket helt.

Jeg går liksom ikke rundt og gruer meg, men klarer ikke helt å glede meg heller. Nå er dette 3.barn, så vi har masse fra før. Kanskje er det derfor jeg ikke har hatt noe behov for å kjøpe noe? Etter OUL i går, så tør jeg mer å håpe at det går bra denne gangen også. Uff! Jeg blir så sliten av meg selv!

Jeg tenker at det er sikkert gøy for det fremtidige barnet og ha 3D-bilder av seg selv inni magen når de blir eldre. Har hørt flere si at det er et koselig minne og ha for de voksne også. Forrige svangerskap ble det så mange UL at vi tenkte at vi ikke skulle utsette barnet for en UL som var mest for oss. Tullete, jeg vet. UL er jo ikke farlig, ikke så vidt en vet. Så vidt meg bekjent er det eneste som forskning har kommet frem til, er at en stor andel av guttebarn som har vært i mange UL/ blitt brukt mye Dopplerapparat på, blir venstrehendte. Det er ikke farlig, men det påvirker vist hjernen på et vis.

Jeg syns sånne 3D-bilder ser helt magiske ut, men det er noe med at når en er på så mange UL som vi var forrige svangerskap, så får en kanskje ikke samme behovet for 3D?

Usikker på om jeg gjør det denne gangen. Skal på min 4. UL om rundt to uker, så jeg får se hvordan det føles etterhvert tror jeg.
 
Tja, det koster jo penger da, så det spørs litt på hva en har behov for. Jeg skal ta fordi jeg gjerne vil se baby en gang til før fødsel, og på 3d fikk jeg sett baby i både 3d og 2d pluss film på et par sekunder :hilarious:

Ja, vi får se om vi gjør det , men det virker jo veldig kjekt da! :)
 
Så trist å være så bekymret :Heartred
Jeg føler det er litt likt her hos meg. Veldig mye bekymringer, hatt mye smerter, og trodd det var noe galt hver gang.
En dag lå jeg i sengen en hel dag å gråt fordi jeg var helt sikker på at jeg hadde mistet.

Jeg har vært på ultralyd 3 ganger til sammen. 2 ganger før oul.

Etter OUL så har jeg endret meg veldig. Når alt så bra ut der så har det blitt mindre bekymringer(selv om det fortsatt er mange). Og i tillegg har jeg endelig fått lyst til å handle maasseee :angel8 Handlet ikke en eneste ting før OUL.

Håper det går seg til for deg også :Heartbigred Føler veldig med deg:Heartpink

Takk for det. Jeg føler meg ikke veldig bekymret til vanlig, det var mye verre i forrige svangerskap, da ble jeg nærmest psykisk syk av bekymring. Men jeg kjenner likevel at jeg er distansert. Er ikke interessert i å knytte meg til barnet, vil ikke kjøpe utstyr osv. Men jeg har ikke noe problem med å knytte meg til barnet så fort det er ute.
 
Takk for det. Jeg føler meg ikke veldig bekymret til vanlig, det var mye verre i forrige svangerskap, da ble jeg nærmest psykisk syk av bekymring. Men jeg kjenner likevel at jeg er distansert. Er ikke interessert i å knytte meg til barnet, vil ikke kjøpe utstyr osv. Men jeg har ikke noe problem med å knytte meg til barnet så fort det er ute.

Huff så fælt:Heartred har du prøvd å prate med noen, jordmor eller lege eller noe? :Heartred
 
Huff så fælt:Heartred har du prøvd å prate med noen, jordmor eller lege eller noe? :Heartred

Jaja, det hjelper jo ingenting. Det er jo ingenting noen kan gjøre

Det hjelper heller ikke at forrige svangerskap endte med at det var lite liv (igjen) jeg dro inn på enda en kontroll og ungen måtte ut med en gang pga avvik.
Så jeg fikk rett på en måte
 
Noen som har handlet på sunnesmokker . no ? Er så pyse på netthandling:shy:
 
Back
Topp