Skravletråd :)

Jeg har også hypermobile lett, men overalt :rolleyes:. Så skikkelig slarkete overalt :rolleyes:
Jeg er en mester i å falle, men slår meg sjelden :p

Da er du 5 cm lenger enn meg. Og det er en del det :) Iallefall på BMI skalaen.


Da er vi faktisk like høye :D
 
Høres ut som en veldig god plan! :)
Jeg gikk ned 14 kg, og har gått opp ca. halvparten igjen. Men det var med vilje. Jeg gikk fra normalvektig til grenseland undervektig på bmi-skalaen, og selv om jeg følte meg veldig fin på det tynneste så var det ikke verdt det. Tok meg selv i f.eks.å ikke ville dra på besøk hos venner og familie eller på date med fruen, fordi jeg da ikke hadde mulighet til å ha 100 % kontroll på kaloriinntaket. Det var rett og slett ikke sunt å holde på sånn. Så nå er jeg noen kg tyngre, men mye gladere :happy:

Det er utrolig viktig at du er fornøyd! Jeg er redd for å utvikle det samme selv, så jeg passer på at jeg ikke skal hele tiden være i kontroll. :)
Hvor høy er du?
 
Det er utrolig viktig at du er fornøyd! Jeg er redd for å utvikle det samme selv, så jeg passer på at jeg ikke skal hele tiden være i kontroll. :)
Hvor høy er du?
Bra du er bevisst det. Jeg tenkte ikke tanken på forhånd, så ble litt skremt når det gikk opp for meg hvor usunn tankegangen min var blitt.
Jeg er 170 cm :)
 
Ja, helt perfekt! :p
Trenger ikke mer enn de centimetera, stort sett.
Men jeg har fått ett armspenn, fra fingertupp, til fingertupp, på 174 cm... Såå, jeg har armer som rekker det meste.
 
Bra du er bevisst det. Jeg tenkte ikke tanken på forhånd, så ble litt skremt når det gikk opp for meg hvor usunn tankegangen min var blitt.
Jeg er 170 cm :)

Jeg er 164cm :p
Spiste du bare for kontroll på maten eller kontroll på følelser også?
 
Jeg er 164cm :p
Spiste du bare for kontroll på maten eller kontroll på følelser også?
Det startet med at jeg ønsket å gå ned noen få kilo før jeg giftet meg. Sånn sett handlet det bare om kontroll på maten. Etterhvert som jeg gikk ned i vekt og fikk kommentarer på hvor flink jeg var ble det mer følelser involvert. Andre ting ble mindre viktige fordi jeg mestret vektnedgangen. Jeg var stolt over selvdisiplinen, og jaktet lavere og lavere tall på vekta.

Etterhvert endret kommentarene seg, og i stedet for skryt ble det sagt at nå måtte jeg ikke gå ned mer. Men på det punktet var tankegangen min allerede ganske usunn, så jeg var ikke villig til å høre etter.

Jeg må innrømme at jeg fremdeles synes kroppen min var finere da den veide 53 kg i stedet for 60, og bryllupsbildene våre er nydelige. Men nå ska jeg forhåpentligvis snart bære frem et barn, og da blir magen alt annet en flat uansett :D

Bruker du mat til å kontrollere følelsene dine?
 
Jeg har vært i Sverige i dag, og jeg kan i alle fall skrive under på, at jeg trenger virkelig å ta meg selv i nakken. For makan til mye usunt som ble med hjem... Men kunne vært verre og.
 
Det startet med at jeg ønsket å gå ned noen få kilo før jeg giftet meg. Sånn sett handlet det bare om kontroll på maten. Etterhvert som jeg gikk ned i vekt og fikk kommentarer på hvor flink jeg var ble det mer følelser involvert. Andre ting ble mindre viktige fordi jeg mestret vektnedgangen. Jeg var stolt over selvdisiplinen, og jaktet lavere og lavere tall på vekta.

Etterhvert endret kommentarene seg, og i stedet for skryt ble det sagt at nå måtte jeg ikke gå ned mer. Men på det punktet var tankegangen min allerede ganske usunn, så jeg var ikke villig til å høre etter.

Jeg må innrømme at jeg fremdeles synes kroppen min var finere da den veide 53 kg i stedet for 60, og bryllupsbildene våre er nydelige. Men nå ska jeg forhåpentligvis snart bære frem et barn, og da blir magen alt annet en flat uansett :D

Bruker du mat til å kontrollere følelsene dine?

Du har utrolig bra innsyn i dette da.

Ja, jeg har dessverre hatt en røff oppvekst med mye bah. Grusomme stefedre med både psykisk og fysisk vold. Brukte mat og spesielt sukker for å dempe følelsene mine og numme meg selv.
Så, har hatt den vanen siden da.
Nå jobbes det med saken :)
 
Jeg har vært i Sverige i dag, og jeg kan i alle fall skrive under på, at jeg trenger virkelig å ta meg selv i nakken. For makan til mye usunt som ble med hjem... Men kunne vært verre og.
Huffda. Jaja, du har god grunn til å spise litt ekstra. Men skal jo være sunn i svangerskapet og. Men alt med måte :happy:
 
Huffda. Jaja, du har god grunn til å spise litt ekstra. Men skal jo være sunn i svangerskapet og. Men alt med måte :happy:
Alt med måte ja... Men kom ikke hjem med hele kurven altså :p Men to Kinder Maxi seks pakninger og tre pakker kjeks :rolleyes:
(Har cøliaki, så er kjekt å ha noe og ta med bort og sånn)
Men ikke noe smågodt eller annet. Null brus også. Så var kanskje ikke så aller verst :)
 
Alt med måte ja... Men kom ikke hjem med hele kurven altså :p Men to Kinder Maxi seks pakninger og tre pakker kjeks :rolleyes:
(Har cøliaki, så er kjekt å ha noe og ta med bort og sånn)
Men ikke noe smågodt eller annet. Null brus også. Så var kanskje ikke så aller verst :)
Jeg elsker Kinder Maxi :Heartred
 
Akkurat det jeg gjør også :) Så ble med to pakker.
Men handler aldri store mengder, og må bli sunnere nå :)
Jeg kan spise to pakker hver kveld... har gitt meg selv "lov" nå mtp at vi snart starter forsøk og jeg er under vekta jeg var ved sist forsøk.
 
Jeg kan spise to pakker hver kveld... har gitt meg selv "lov" nå mtp at vi snart starter forsøk og jeg er under vekta jeg var ved sist forsøk.
Vekta har jeg droppa og skifte batteri i, så den er død :hilarious:
Så har null kontroll på den. Vet ikke om jeg burde det. Men er redd for å bli FOR kroppsfiksert :confused:
 
Vekta har jeg droppa og skifte batteri i, så den er død :hilarious:
Så har null kontroll på den. Vet ikke om jeg burde det. Men er redd for å bli FOR kroppsfiksert :confused:
Det skjønner jeg. :) ikke tenk på det nå :dead:
 
Det skjønner jeg. :) ikke tenk på det nå :dead:
Jeg kjempa meg ned fra 86 til 73 kg på litt over ett år. Fra 80 kg i fjor.
Så det og se vekta oppover på hormoner gjør vondt. Bare etter nesesprayen viste den 77 kg igjen, men gikk ned til 75 kg, men etter det har jeg ikke veid meg, og det var i september eller oktober. Så døde vekta...:rolleyes:
 
Jeg har vært i Sverige i dag, og jeg kan i alle fall skrive under på, at jeg trenger virkelig å ta meg selv i nakken. For makan til mye usunt som ble med hjem... Men kunne vært verre og.
Jeg skulle ønske jeg bodde slik at jeg bare kunne kjøre til Sverige når jeg ønsket :rolleyes:
 
Back
Topp