*Skravletråd*

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Ser ikke at vi har noen skravletråd her! Så det må vi ha :)

Hvordan går det med dere jenter? :) her sitter jeg å venter på legen min. Han er alltid super treg, for han tar seg god tid til alle sine pasienter:) glad jeg har han, for hos han kan snakke om alt uten at tid blir tatt :) flink lege! Sitter her 1,5 time nå, så håper han snart kommer.

Vi har en, men den har nok havna litt langt ned på lista. Jeg har også en sånn time som bruker god tid når det trengs, er glad for det, selv om det betyr at det blir litt ventetid :)

Har du ventet 1,5 time?? Jeg syntes jeg måtte vente aaaltfor lenge på jordmor i dag.. 15 min :-P Men det var godt å ha samtale med henne! Har litt å fordøye etter forrige fødsel (uplanlagt hjemmefødsel), så nå skal jeg og mannen på samtale for å forberede oss på evt ny hjemmefødsel..

Håper du får komme inn til legen snart!

Vi har en, men den har nok havna litt langt ned på lista. Jeg har også en sånn time som bruker god tid når det trengs, er glad for det, selv om det betyr at det blir litt ventetid :)
Oki :) prøvde å se nedover men fant ingen. :) burde ha festet den på toppen så slipper den å dette nedover :)

Ja godt med slike leger :) min lege er så flink og tar alt på alvor om jeg føler det er noe. Tar virkelig hensyn og forstår :)

Har du ventet 1,5 time?? Jeg syntes jeg måtte vente aaaltfor lenge på jordmor i dag.. 15 min :-P Men det var godt å ha samtale med henne! Har litt å fordøye etter forrige fødsel (uplanlagt hjemmefødsel), så nå skal jeg og mannen på samtale for å forberede oss på evt ny hjemmefødsel..

Håper du får komme inn til legen snart!
Hehe ja! Han tar seg god tid til hver pasient, så jeg vet jo at det tar tid. Blir sjokket når han bare bruker 30 min på overtid ;)

Kom inn til slutt og han ga den tiden jeg trenger som alltid :)

Det skjønner jeg godt at du trenger en samtale med jordmor om. Styrt fødsel? Eller at avstanden mellom sykehus og hjem er såpass stor?

Hva fjør man på kontroll til jordmor i uke 24?:)
Tja sjekker mål på mage, altså forhold til symfysen, vekt og eventuelt høre den lille i magen :) sjekker blodtrykket ditt og urinprøven. Rett og slett å se om alt er bra med deg og babyen. selvfølgelig om du har noe på hjertet av spørsmål eller tanker du vil dele :)

Ser ikke at vi har noen skravletråd her! Så det må vi ha :)

Hvordan går det med dere jenter? :) her sitter jeg å venter på legen min. Han er alltid super treg, for han tar seg god tid til alle sine pasienter:) glad jeg har han, for hos han kan snakke om alt uten at tid blir tatt :) flink lege! Sitter her 1,5 time nå, så håper han snart kommer.
Fint med en sånn lege, selv om ventinga sikkert kan bli drøy. Fastlegen min er ikke sånn, men i svangerskapet har jeg stort sett vært hos en ung turnuslege, og han tar seg god tid.

Jeg og kommende storesøster ligger i senga og ser film, spiser kjeks og drikker brus. Hun har hatt feber siden fredag, men i dag virker hun kvikkere.

Hehe ja! Han tar seg god tid til hver pasient, så jeg vet jo at det tar tid. Blir sjokket når han bare bruker 30 min på overtid ;)

Kom inn til slutt og han ga den tiden jeg trenger som alltid :)

Det skjønner jeg godt at du trenger en samtale med jordmor om. Styrt fødsel? Eller at avstanden mellom sykehus og hjem er såpass stor?

Det er jo det viktigste!!
Og når man er forberedt på ventetiden er det vel litt lettere :-)

Det var styrtfødsel :-/ uregelmessige rier i 20 min før vannet gikk og pressriene startet.. Så jeg håper på at "tredjemann er en luring", slik som folk liker så godt å "skremme" meg med :-P

Hva fjør man på kontroll til jordmor i uke 24?:)
Sjekker urin, blodtrykk, sf-mål, hjertelyd og vekt. Ellers er det vel en del informasjon om kosthold og slikt. Og generell snakk om svangerskapet og evt spørsmål du har :)

Det er jo det viktigste!!
Og når man er forberedt på ventetiden er det vel litt lettere :-)

Det var styrtfødsel :-/ uregelmessige rier i 20 min før vannet gikk og pressriene startet.. Så jeg håper på at "tredjemann er en luring", slik som folk liker så godt å "skremme" meg med :-P
Aha da skjønner jeg! Da er det kjekt å være litt mer forberedt ❤️ håper du slipper en slik opplevelse igjen da. Ja dem sier så, skal ha min tredje selv. Og den forrige fødselen var ingen styrt fødsel, men jaggu gikk den fort når plutselig pressrier kom!

Fint med en sånn lege, selv om ventinga sikkert kan bli drøy. Fastlegen min er ikke sånn, men i svangerskapet har jeg stort sett vært hos en ung turnuslege, og han tar seg god tid.

Jeg og kommende storesøster ligger i senga og ser film, spiser kjeks og drikker brus. Hun har hatt feber siden fredag, men i dag virker hun kvikkere.
Godt å ha noen lege som bryr seg da ;)

Høres veldig kos ut ❤️

Nye cravings er denne!!!! Endelig funnet noe jeg ønsker og elsker i dette svangerskapet! Nam!!!! Super salt lakris er topp!!! ImageUploadedByBV Forum1454699150.870318.jpg

Den er supergod!!! :D
Ja vet!!! Helt sinnsykt også da :) jeg har endelig funnet noe jeg syns er skikkelig godt i dette svangerskapet! Små gleder i en gravid tåke :D

Hva gjør dere idag jenter? Idag er det innedag for hele familien! Storesøster ser på film, minste sover nå, jeg baker kanelboller til oss og kanelboller som er melkefrie for hun minste :) så skal jeg lage hjemmelaget syltetøy med en litt sunnere vri, som da inneholder honning og litt sitron.

Ellers så skal vi finne på noe hyggelig her inne med barna som å tegne litt og pusle blant annet :)

Hva gjør dere idag jenter? Idag er det innedag for hele familien! Storesøster ser på film, minste sover nå, jeg baker kanelboller til oss og kanelboller som er melkefrie for hun minste :) så skal jeg lage hjemmelaget syltetøy med en litt sunnere vri, som da inneholder honning og litt sitron.

Ellers så skal vi finne på noe hyggelig her inne med barna som å tegne litt og pusle blant annet :)
Ser 5-mila på tv. Mini sover, men må vekke han hvert øyeblikk nå! Ingen store planer for dagen, må vel ta en tur ut etter hvert :)

Litt husarbeid og matlaging nå før tur i skogen, handletur og besøk i kveld :)

Her har vi skikkelig kosedag! Mannen er på guttetur så jeg har sendt avgårde ettåringen i helga, 7 åringen er også hos noen andre, og bare jeg og 5 åringen hjemme alene :) har sovet min første natt på så lenge jeg kan huske! Hodet mitt som er grusomt for tida er litt bedre i dag. Jenta mi og jeg har hatt lang frokost, prøvd ut det nye badekaret på det splitter nye badet, og kost oss med fruktsalat mens vi later oss på sofaen foran TV. Sender avgårde lillemor etterpå også for da skal jeg i 60 årslag, og så sove en heeel natt til!! Helt alene! Fantastisk :D gleder meg til å hente alle barna igjen i morgen, uthvilt og blid :D

Back
Topp