~.:[Skravletråd]:.~

Vet akkuratt hvordan det er! Hater å ringe sånt selv. Får nesten panikk! Men håper du har ringt nå? ❤️ må ta vare på oss selv og babyene våre nå!

Ja var nesten angst anfall bare tanken på å ringe.. Men er veldig gla jeg nå har gjort det :)

Da har jeg ringt.. fikk snakke med en kjempe hyggelig jordmor... hun sa jeg kunne avvente til imorgen og ta med morgen urinprøve på jobb, samt måle bt der...
Selv om blodtrykket var høyt så hadde jeg ikke hodepine eller trykk i brystet som virket som var det som var viktig å følge med på... :)
Hun sa jeg bare skulle ringe igjen om det var noe :)

Og nå er blodtrykket på 145/95 så er bedre nå enn i hele dag :)

Tusen takk for alle råd jenter og at dere fikk meg til å ringe.. ville ikke hatt det godt med meg selv om jeg faktisk ikke ringte... <3

Høres bra ut, men burde du ikke uansett ta en egenmelding i morgen? Ok, dra innom jobb for å sjekke urin og BT etc, men så dra hjem? Nå MÅ du tenke på deg selv og baby! 145/95 er fortsatt ganske høyt... Jeg tenkte akkurat det du sa "helsepersonell er de verste pasientene", men jeg turte ikke si det hehe ;) Bra du fikk kvinna deg opp til å ringe, og bra de var hyggelige :)

(Sist opplevde jeg selv å måtte ringe føden to ganger, begge ganger spurte de om jeg hadde vært på Google. Kan mildt sagt si at det var fornærmende og at jeg ble veldig lei meg. Jeg hadde drøyd leeenge før jeg faktisk ringte...)

Hei damer :)
Har brukt dagen til å finne frem, gå igjennom og vaske babyklær. Fikk også på plass barneseng i går. Likevel føles det hele så uvirkelig :P
Dere har gjort på i helgen?

Godt å la kroppen hvile litt da:-). Skal på 28 ukers kontrollen neste uke så spent på hva legen sier om min tilstand. Sliten, tung og bekkenet er ikke i toppform

Ja, nå spiller ikke kroppen på lag lengre. Etter 5 timer på jobb er jeg sengeliggende resten av dagen. Så da er vi alle enige om at jeg gir meg :) så spennende da:) om du føler ting er tungt må du lytte til kroppen, du skal jo fungere etter fødsel også :)

Da har jeg ringt.. fikk snakke med en kjempe hyggelig jordmor... hun sa jeg kunne avvente til imorgen og ta med morgen urinprøve på jobb, samt måle bt der...
Selv om blodtrykket var høyt så hadde jeg ikke hodepine eller trykk i brystet som virket som var det som var viktig å følge med på... :)
Hun sa jeg bare skulle ringe igjen om det var noe :)

Og nå er blodtrykket på 145/95 så er bedre nå enn i hele dag :)

Tusen takk for alle råd jenter og at dere fikk meg til å ringe.. ville ikke hatt det godt med meg selv om jeg faktisk ikke ringte... <3
Du har med å ta det mer med ro nå! Lever urin og få litt sjekk på jobb men så syns jeg du skal ta å ta en egenmelding eller to. Du må tenke på deg og lille :-) håper blodtrykket fortsette å gå ned.. Fortsatt ganske høyt så slapp av, sleng bena opp og få i deg nok med væske :-)

Hei damer :)
Har brukt dagen til å finne frem, gå igjennom og vaske babyklær. Fikk også på plass barneseng i går. Likevel føles det hele så uvirkelig :P
Dere har gjort på i helgen?
Tjohei :-)
Idag har jeg vasket og fått lagt på plass masse i stellekommoden.. Er syk så vært rolige dag idag.. Igår var mini med på hundredelsmarathon og koste seg.

Høres bra ut, men burde du ikke uansett ta en egenmelding i morgen? Ok, dra innom jobb for å sjekke urin og BT etc, men så dra hjem? Nå MÅ du tenke på deg selv og baby! 145/95 er fortsatt ganske høyt... Jeg tenkte akkurat det du sa "helsepersonell er de verste pasientene", men jeg turte ikke si det hehe ;) Bra du fikk kvinna deg opp til å ringe, og bra de var hyggelige :)

(Sist opplevde jeg selv å måtte ringe føden to ganger, begge ganger spurte de om jeg hadde vært på Google. Kan mildt sagt si at det var fornærmende og at jeg ble veldig lei meg. Jeg hadde drøyd leeenge før jeg faktisk ringte...)

Jeg skal snakke med sjefene mine imorgen. Drar på jobb men først og fremst det fordi jeg da sjekker urinprøven min og blodtrykket mitt...
De er jo leger og vet risikoen som kan oppstå i et svangerskap så vet jeg møter forståelse der.. :)
Jepp, helsepersonell er de verste pasientene hihi..
Jeg er veldig gla for at jordmor jeg pratet med ikke spurte om jeg hadde googlet eller sa noe som kunne tilsi at jeg virket hysterisk, for jeg slet lenge før jeg turte å ringe :/

Utrolig trist å høre du fikk høre det med Google. .. det er en terskel å ringe så når man først gjør det, så er det ikke slik man ønsker å bli møtt :(

Veldig gla jeg har dere her inne iallefall <3

Tjohei :)
Idag har jeg vasket og fått lagt på plass masse i stellekommoden.. Er syk så vært rolige dag idag.. Igår var mini med på hundredelsmarathon og koste seg.

God bedring <3

Du har med å ta det mer med ro nå! Lever urin og få litt sjekk på jobb men så syns jeg du skal ta å ta en egenmelding eller to. Du må tenke på deg og lille :) håper blodtrykket fortsette å gå ned.. Fortsatt ganske høyt så slapp av, sleng bena opp og få i deg nok med væske :)

Jeg blir nok til å ta meg noen dager fri ja, men veldig greit å få sjekket urin og blodtrykk og snakke med de..
Tirsdag har jeg tatt avspasering uansett pga 3d ul kl 1030 :)
Men jeg har lab uke nå til uken og er mest hektisk der, så jeg bør virkelig vurdere riktig nå med hva som er best for lillegutt.. og meg..

Kjenner jeg er veldig spent på morgendagens urinprøve og trykk..
Tar et siste blodtrykk nå før jeg legger meg og krysser fingrene for at det holder seg stabilt eller aller helst har blitt enda lavere <3

Jeg blir nok til å ta meg noen dager fri ja, men veldig greit å få sjekket urin og blodtrykk og snakke med de..
Tirsdag har jeg tatt avspasering uansett pga 3d ul kl 1030 :)
Men jeg har lab uke nå til uken og er mest hektisk der, så jeg bør virkelig vurdere riktig nå med hva som er best for lillegutt.. og meg..

Kjenner jeg er veldig spent på morgendagens urinprøve og trykk..
Tar et siste blodtrykk nå før jeg legger meg og krysser fingrene for at det holder seg stabilt eller aller helst har blitt enda lavere <3
Så spennende med 3d, vil på ny igjen jeg også :-P
Om lab er det mest hektiske så burde du kanskje høre om du skal fortsette med det..om det enten går an å få byttet eller noe? Du må ihvertfall ikke vær redd for å si fra når ting blir tungt :-)
Lykke til på siste måling, du får si fra hva den kom på. Krysser fingrene for at det går nedover og at resultatet imorgen er ok :-)

Ja, nå spiller ikke kroppen på lag lengre. Etter 5 timer på jobb er jeg sengeliggende resten av dagen. Så da er vi alle enige om at jeg gir meg :) så spennende da:) om du føler ting er tungt må du lytte til kroppen, du skal jo fungere etter fødsel også :)
Da er det greit med sykemelding resten:-). Du er god som har holdt ut så lenge:-).
Akkurat det jeg også tenkte. Hadde samtale med bedriftshelsetjenesten på fredag sammen med sjefen. Får forhåpentligvis enda mer tilrettelagte lister med kjenner det er tungt å gjøre ting som er fra hofter og ned. Så sårstell, støttestrømper osv er tungt. Får høre med legen på onsdag og høre hva han tenker

Så spennende med 3d, vil på ny igjen jeg også :p
Om lab er det mest hektiske så burde du kanskje høre om du skal fortsette med det..om det enten går an å få byttet eller noe? Du må ihvertfall ikke vær redd for å si fra når ting blir tungt :)
Lykke til på siste måling, du får si fra hva den kom på. Krysser fingrene for at det går nedover og at resultatet imorgen er ok :)

Skal si fra.. :) nå dro mannen på nattevakt og noe bekymret stakkars :(
Er ikke lett for de heller tror jeg, som ikke får gjort verken det ene eller det andre når det "feiler" oss noe...

28 uker å har hatt min siste arbeidsdag! Kroppen er knust, så kjenner det ikke var en dag for tidlig! Nå skal jeg slappe av å kose med storejenta, til lillejenta kommer å snur opp ned på familietilværelsen! :) <3 heldige meg :) <3

Da hørtes det virkelig ut som en god beslutning <3 slapp av og nyt den vante tilværelsen før den snart blir snudd opp ned hihi :)

Tjohei :-)
Uffda. Hvordan syk er du blitt da?

Skal si fra.. :) nå dro mannen på nattevakt og noe bekymret stakkars :(
Er ikke lett for de heller tror jeg, som ikke får gjort verken det ene eller det andre når det "feiler" oss noe...
Kan bare se for meg hvordan jeg hadde følt meg skulle min kjære slit med alt svangerskapet kommer med... Så kan nok ikke vær lett alltid :-)

Kan bare se for meg hvordan jeg hadde følt meg skulle min kjære slit med alt svangerskapet kommer med... Så kan nok ikke vær lett alltid :)

Nei virkelig ikke. . Skulle så gjerne betrygget han mer enn jeg har fått gjort idag. . Han var på nippet til å ikke dra på jobb tilogmed, men fikk heldigvis pratet godt med han og lovet å ringe så fort det evt skulle være noe :)
De er herlige disse mennene våre også <3

Uffda. Hvordan syk er du blitt da?
Mest sannsynligvis lungebetennelse hvis det ikke kun er skikkelig flunse.. Vond i hele kroppen, tette i bihulene og mye grugg i lungene som gjør det vondt å hoste, osv.. :-P skikkelig herk å få på toppen av alle plagene fra før av haha

Mest sannsynligvis lungebetennelse hvis det ikke kun er skikkelig flunse.. Vond i hele kroppen, tette i bihulene og mye grugg i lungene som gjør det vondt å hoste, osv.. :-P skikkelig herk å få på toppen av alle plagene fra før av haha
Uff. Ikke bra. Hadde det i første trimester. Sitter enda :o vært hos legen?

Nei virkelig ikke. . Skulle så gjerne betrygget han mer enn jeg har fått gjort idag. . Han var på nippet til å ikke dra på jobb tilogmed, men fikk heldigvis pratet godt med han og lovet å ringe så fort det evt skulle være noe :)
De er herlige disse mennene våre også <3
Så god han er som faktisk er villige til å bli hjemme, sier sitt om han :-) du får sende eller ringe før du legger deg og betrygge han at ting går greit

Back
Topp