~.:[Skravletråd]:.~

jeg har mensmurringer i magen, og kjenner at jeg ikke klarer å venne meg til sånt.. er redd det kommer blod på papiret hver gang ejg går på do.. gleder meg skikkelig til uke 12 og jeg kan slappe litt mer av...

Den følelsen kjenner jeg på også :(
Er heldigvis ikke så lenge igjen! Forhåpentligvis :)

Er det ikke typisk? Nå har jeg vært kvalm i et par uker, ikke sånn helt ille, men ubehagelig. Og nå er det borte. Er jeg letta? Nei nei, jeg bare blir redd for at noe er galt jeg. Er det mulig å bli mer ambivalent?
Har fått mage allerede da, så jeg håper det er fordi det er noe som spirer og gror nedi der. Har en fra før på 1.5 år, så er ikke super lenge siden jeg var gravid sist, så jeg håper livmora kommer opp fra bekkenet litt før nå så jeg snart kan lytte med doppler. Det er så beroligende å høre hjertet <3 Tror jeg kommer til å prøve neste onsdag, da er jeg 10 uker...

Noen andre som har funnet hjertelyd med doppler så tidlig?

Prøvde første kvalmestillende igår, planen er å kun bruke hvis jeg skal ut..typ jobb eller lignende men ligger i senga og kun brekker meg og er sååå fristet til å bare ta en, vet jo at de ligger ute på kjøkkenet og frister. Var så deilig igår å slippe det verste! Uff:-P
Men maks en om dagen er målet og vi skal på mannens julebord idag så vil ha det til backup da..

Prøvde første kvalmestillende igår, planen er å kun bruke hvis jeg skal ut..typ jobb eller lignende men ligger i senga og kun brekker meg og er sååå fristet til å bare ta en, vet jo at de ligger ute på kjøkkenet og frister. Var så deilig igår å slippe det verste! Uff:p
Men maks en om dagen er målet og vi skal på mannens julebord idag så vil ha det til backup da..
Jeg hadde tatt kvalmestillende når jeg hadde behov for det!

Prøvde første kvalmestillende igår, planen er å kun bruke hvis jeg skal ut..typ jobb eller lignende men ligger i senga og kun brekker meg og er sååå fristet til å bare ta en, vet jo at de ligger ute på kjøkkenet og frister. Var så deilig igår å slippe det verste! Uff:-P
Er der jeg også. Er bare dårlig om kveldene nå, men det til de grader at jeg ikke får sove! Tok en i natt og det var veldig godt å få sove, men tenker også å prøve å holde meg til en om dagen.

Hahah! Ler meg ihjel! Det skulle jo selvsakt være synge ;) Takk, kvalmen slapp taket, så det går mye bedre nå, heldigvis :D
Hehe :p jeg lo godt :p
Godt å høre at formen ble ble bedre :)

Er der jeg også. Er bare dårlig om kveldene nå, men det til de grader at jeg ikke får sove! Tok en i natt og det var veldig godt å få sove, men tenker også å prøve å holde meg til en om dagen.
Det er så fælt med den der kvalmen! Ihvertfall når en er trøtt og bare vil sove så forstår at du tok en.
Vanskelig å ikke ta når en vet at det lindrer..

Dere som har vært forferdelig trøtte, har dere fått mer energi nå?

Hmmm synes jeg har fått mer energi, sovner i hvertfall ikke på sofaen kl 2030..

Er det ikke typisk? Nå har jeg vært kvalm i et par uker, ikke sånn helt ille, men ubehagelig. Og nå er det borte. Er jeg letta? Nei nei, jeg bare blir redd for at noe er galt jeg. Er det mulig å bli mer ambivalent?
Har fått mage allerede da, så jeg håper det er fordi det er noe som spirer og gror nedi der. Har en fra før på 1.5 år, så er ikke super lenge siden jeg var gravid sist, så jeg håper livmora kommer opp fra bekkenet litt før nå så jeg snart kan lytte med doppler. Det er så beroligende å høre hjertet <3 Tror jeg kommer til å prøve neste onsdag, da er jeg 10 uker...

Noen andre som har funnet hjertelyd med doppler så tidlig?

Da er vi to! Jeg er bare 7+2 men starta kvalmen dagen lang omtrent fra uke 5. Siste 5 dagene så er det mye mindre. Synes egentlig alle symptomene mine er mindre. Så to bankende hjerter i går men uroer meg ikke mindre av det.. Heldigvis ny ultralyd torsdag 17 desember. Håper alt er like fint da! Rart at man savner kvalmen liksom!

Fått mindre energi men kvalmen har letnet...kan jo være at lite mat i flere uker har noe med den manglende energien å gjøre også... Helt utslitt for tiden...

Sendt julekort, henta pakker (vi har seriøst mye gaver hjemme nå), handlet inn til søndagsmiddag (får gjester i morgen), laget to forskjellige karameller og surfa på barselreiser. Effektiv på morgenkvisten!

Skal snart ut å handle litt juleblomster, før vi stikker på julemarked.

7+3 og sov fra 1945-0830 idag.. oppe 1 gang i natt...
Kastet opp og var sykelig kvalm frem til 1130 tiden.. mannen min hadde kjøpt cola til meg og jeg spiste salt potetgull og sov 15 min til..
Følt meg bra etter dette :)
Spent på de neste dagene om jeg må har fått den berømte kvalmen altså... :p
Eller om det bare er bivirkninger etter tannlege besøket igår;p

Vi var på julebord til sambo igår, han er nyeste ansatte så første gang jeg traff noen der og ble spurt rett ut om jeg var gravid siden jeg ikke drakk osv såå... Da vet de det :-P ble sen kveld, hjemne i 1-2 tiden med en dritings sambo som spydde langs veien :-P men fikk sove til kl 12 idag og fortsatt barnefri så deilig å slappe av!

Når skal kvalmen gi seg? Kan ikke spise uten å bli kvalm og egentlig bare vil sitte over do

Jeg er 9+5 nå og kvalmen har omtrent forsvunnet ila de to siste dagene... Merker at det engster meg like mye som det gleder meg :p
Husker med første da kvalmen ga seg at jeg nesten ble litt engstelig for om noe var galt selv om jeg var gla den var borte. Men var ikke like kvalm da som denne gang.

Back
Topp