skravletråd

Tutta

Elsker forumet
heisann damer. er ikke en veldig aktiv bruker av forumene, har rett og slett ikke fått logga på med pad`n, så nå er gamle pc`n fremme så da prøver jeg :) har leste en del her inne, men er ganske så stille på dette terminforumet.

hva styrer dere med i helga?

er 38 uker i morgen, så begynner bli klar for å se nurket. i det ene øyeblikket vil jeg føde NÅ, i det andre kan jeg vente noen dager til :) men kjenner spenningen stige.
 
Helgen benyttes her til å slappe av.. Var på kino å så "Jul i flåklypa" idag, anbefales!!!!!
Så skal sofaen vaskes i morgen før den selges på mandag :D
Får ny å deilig sofa (som er mye større) om noen uker, så fint å kvitte seg med den vi har nå... Da er det så lett å vaske, og jeg kan ta kjøkkenbordet i stua :)
Lettere å holde på med mitt syprosjekt og scrapbooking ved et ordentlig bord :D

Håper han holder seg inne i magen to uker til! så jeg rekker bli ferdig med alle prosjektene mine :p
 
Nå er det evigheter siden jeg også har vært aktiv her :) jeg er så klar for at lillemann skal komme ut, termin ble flyttet til 28. nov, så har tittet litt på novemberforumet i det siste, men mannen min tipper han blir født 1 des. :p

Nå må vel fødebagen pakkes, slik at jeg er helt klar ;)
 
Helgen har gått med til familie og julegaver! Er faktisk snart ferdig! Hurra :)
Mangler bare noen småting og gave til samboeren.. Han er den vanskeligste!

Venter på den lille nå, alt er klart! Nå kan han bare komme :)
 
Her har vi tilbrakt helgen hos svigers, og dt hva veldig godt å komme seg litt bort (fikk også hentet vogna :) så blir og gjøre klar denj i mårå når litjtuppa e i bhg :)
Fikk også i spisestua som sambo har kjøpt :)

Så godt å komme hjem igjenn i vante baner :)
Går også og venter på lillegull i magen <3
 
Helgen benyttes her til å slappe av.. Var på kino å så "Jul i flåklypa" idag, anbefales!!!!!
Så skal sofaen vaskes i morgen før den selges på mandag :D
Får ny å deilig sofa (som er mye større) om noen uker, så fint å kvitte seg med den vi har nå... Da er det så lett å vaske, og jeg kan ta kjøkkenbordet i stua :)
Lettere å holde på med mitt syprosjekt og scrapbooking ved et ordentlig bord :D

Håper han holder seg inne i magen to uker til! så jeg rekker bli ferdig med alle prosjektene mine :p

Jeg har følt jeg er den eneste som ikke er lei av å være gravid og ikke klar helt enda, godt vi er flere ;) 38 uker idag, så hun kan få komme ut om en 12-14 dagers tid ;) har masse jeg må få gjort før det ;)

Ellers har vi bare slappet av i helgen. Handlet litt og bakt pepperkaker :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Denne helga har vi hatt strålende vær, så har faktisk vært litt aktiv! I går var vi i botanisk hage på Tøyen og en tur innom museet og såg på dinosaurene, og i dag har vi gått "lang" tur i skogen (4,4 km - men det går ikke så fort meg meg om dagen...!) så er veldig fornøyd med helga. Nå venter siste uka på jobb - og så er det permisjon. Gleder meg til å ta fri med god samvittiget og håper det ikke blir fødsel med en gang - har en del ting som må ordnes først...
 
Jeg har følt jeg er den eneste som ikke er lei av å være gravid og ikke klar helt enda, godt vi er flere ;) 38 uker idag, så hun kan få komme ut om en 12-14 dagers tid ;) har masse jeg må få gjort før det ;)

Ellers har vi bare slappet av i helgen. Handlet litt og bakt pepperkaker :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Du er absolutt ikke alene... Kjenner jeg veksler stadig mellom ønsket å ha han inne en stund til, og at han kan komme når som helst... men siden jeg har så mange prosjekter som aller helst skulle blitt ferdig, er det fint han holder seg inne en stund til ;)
Men om to uker, når vi har termin, så kan han bare komme :D evnt noen få dager før :D
 
Denne helga har vi hatt strålende vær, så har faktisk vært litt aktiv! I går var vi i botanisk hage på Tøyen og en tur innom museet og såg på dinosaurene, og i dag har vi gått "lang" tur i skogen (4,4 km - men det går ikke så fort meg meg om dagen...!) så er veldig fornøyd med helga. Nå venter siste uka på jobb - og så er det permisjon. Gleder meg til å ta fri med god samvittiget og håper det ikke blir fødsel med en gang - har en del ting som må ordnes først...

Lykke til siste uken på jobb!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Du er absolutt ikke alene... Kjenner jeg veksler stadig mellom ønsket å ha han inne en stund til, og at han kan komme når som helst... men siden jeg har så mange prosjekter som aller helst skulle blitt ferdig, er det fint han holder seg inne en stund til ;)
Men om to uker, når vi har termin, så kan han bare komme :D evnt noen få dager før :D

Har et par ganger hatt følelsen på at hun kommer, og da har det egentlig vært greit. Men vil gjerne få ha litt mer tid før hun kommer.. Samtidig siden jeg vet at hun er stor vil jeg ikke gå over termin ;) men de bestemmer jo selv når de kommer så er bare å nyte tiden til det skjer ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da er jeg i gang med permisjonen, det føles nesten litt uvirkelig. Nå er det virkelig ikke lenge til babyen kommer, så spennende og litt skummelt :) Kjenner jeg trenger litt tid til meg selv for å slappe ordentlig av og klargjøre siste rest før han kommer, så han skal få holde seg der til termin :)

Har dere pakket fødselsbagen? Hva pakker dere?

Så flink du er som er nesten er ferdig med alle julegavene Trondheimskatta. Jeg holder på med de i disse dager, tenker at det er greit å få de ferdige kjapt :)

Så kjekt å høre at du, Ingrid Helene, anbefaler Flåklypefilmen! Planen er å se den tirsdag :) Date med min kjære :)
 
julegaver er vi snart ferdige med også, jammen godt hva som er gjort (les:hva jeg har gjort ;))
vi hadde barnebursdag for 5 åringen i går (har ikke før om en uke), veldig viktig at hun fikk feira den, stor stas med bursdag i den alderen. hektisk men kjekt :) hun ble stappa forkjøla over natta, så vi er bare hjemme og koser oss i dag. godt med permisjon:p
 
Da er jeg i gang med permisjonen, det føles nesten litt uvirkelig. Nå er det virkelig ikke lenge til babyen kommer, så spennende og litt skummelt :) Kjenner jeg trenger litt tid til meg selv for å slappe ordentlig av og klargjøre siste rest før han kommer, så han skal få holde seg der til termin :)

Har dere pakket fødselsbagen? Hva pakker dere?

Så flink du er som er nesten er ferdig med alle julegavene Trondheimskatta. Jeg holder på med de i disse dager, tenker at det er greit å få de ferdige kjapt :)

Så kjekt å høre at du, Ingrid Helene, anbefaler Flåklypefilmen! Planen er å se den tirsdag :) Date med min kjære :)


Anbefales på det sterkeste :D Gav meg julestemning, og var godt å se en slik film :D God gammeldags type film :D

Fant ei veldig fin pakkeliste på nett, men huska ikke linken, så skriv den heller :p

ID-kort, helsekort, journalen (blir vell egentlig levert inn hos jordmor tidligere)
Til mor: crocks (tøfler), morgenkåpe (dersom man vil), stor bukse (joggebukse/gravidbukse), ammetopp eller stor genser, store truser (boksere), gode sokker
Toalettmappa: tannbørste, tannkrem, lypsyl, shampo, balsam, såpe, hårstrikk, bind, brystvortekrem, ammeinnlegg
Til barnet: lue, pyjamas, body, tynne vanter, Teppe, henteklær, bilstol, bleier (men tror egentlig ikke det trengs)
- Å lurt å ta med litt snacks og vannflaske

Tror jeg fikk med alt der :p

Tips jeg fikk fra andre som har fødd :
Du svette en god del etter fødselen, så ha med lett topp så det ikke blir for varmt!
Å de nettingtrusene som man kan få etter fødsel, anbefales tydeligvis. Har ei venninne som sa at ho IKKE skulle bruke di, men når dagen kom ble de veeeeldig mye brukt.. (hun måtte også snike med seg noen hjem)
 
jeg har pakka en del singletter og cardigans, enkelt å dra ned singlet ved amming..hvertfall for de som ikke er alt for glad i å brette opp bilringene :alien brukte det hvertfall mye sist.

ammeinnlegg i ull er lurt ta med! vi har lang reiseveg, så må ha det meste jeg trenger første dagene. men bagen er pakka, det som mangler står på en lapp på kjøkkenet så tror vi er i mål med baggen :)
 
Nå nærmer det seg virkelig for folk her, når diskusjonen dreier over på fødebag-pakking :) Har jo fortsatt 5 uker igjen selv, men 1. desember nærmer seg med stormskritt for dere som er tidlig påan i mnd!

Har ikke pakka fødebag`en selv enda. Føler jeg har goood tid. Plutselig setter vel panikken inn! Også føler jeg at jeg "trenger" det meste av det som skal være der de neste ukene (klær osv).. så tror det får vente litt altså!

Ellers er alt vel å melde herfra. Fortsatt et par uker igjen til permisjon. Kanskje alt føles litt nærmere da, når ikke hverdagen består av jobb som normalt :)
 
Min bag er pakket for lengst, så får vel åpne den igjen og se over. Samme med babyklærene :)

Har vært i permisjon en uke nå, og har to uker til termin :) nærmer seg baby og jul og det snør ute :) så koselig :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tusen takk for tips til pakking av fødselsbagen:) Kjenner jeg trenger å ha den klar nå, termin nærmer seg med stormskritt! (spennende og skummelt på en og samme tid). Hvilken str pakker dere til den lille, både 50 og 56? Både ull og bomull? Er førstegangsfødende, mange spm :) Vil være så forberedt så mulig :p

Noen som har skrevet fødselsbrev/ønsker til fødselen?

Nå når jeg er i permisjon kjenner jeg det er en del som skal gjøres, jeg må vaske det og det og gjøre det og det før han kommer :p Merker det er litt vanskelig å roe ned med en gang, for som en nevner over er jeg vant til å gå i jobb og være i full fres. Men slipper vel skuldrene snart:)

I Bergen snør det:) (riktignok våt snø som sikkert forsvinner fort, men nå er vinteren her:) ) Kos:)

Hva er planene deres i dag da ? :) Her går det i rydding, redebygging=P
 
Siden det har begynt å snø her måtte jeg frem med vinterskoene nå når jeg skulle ut med bosset. Men jeg skal hilse og si at det ikke er bare bare å få på seg de:p Haha, for et strev. Joggeskoene har jeg liksom løst ved å knyte de i perfekt stilling og ha et langt skohorn for å få de på seg - null stress. Vinterskoene er "boots" og tydeligvis litt trange når jeg skal få ned foten. Ikke funket det med skohorn, måtte bøye meg, det var super ubehagelig. Ble jo rene treningsøkten jo =P Haha, for et styr :p
 
første, andre, tredje...... jeg husker ikke noe fra sist gang likevel, måtte spørre en veninne hva man pakka med :confused:

har med noen klessett/body/strømper/sokker til babyen. både 50/56, ull og bomull. ull er til hjemreisen (som er lang). ellers ganske lite. har pakka i stellebaggen, den står baki bilen sammen med bilstolen. har stått der en ukes tid.

jeg og snuppa er hjemme og koser oss i dag også, hun hoster en del så vi sløver skikkelig.. har rydda litt og vaska tøy, satt brøddeig og bare sulla på. slapse-snø på gang her, så deilig innevær. skal på styremøte i kveld (siste jeg rekker...phu..) og videre på veninnekveld. må få min sosial-dose før svimeperioden inntreffer :p:D:rolleyes:
 
Her e også baggen pakket og klar ved senga te jr :)
Så idag når sambo e ferdig me eksamen, så må æ nokk få han til og hente bilstolen så denj e klar, fikk beskjed av legen att jr kanj kom mellom 10-15 des, termin 23..
Så e nokk litt hysterisk innerst inne kjenne æ :p hehe... (Vogn og alt står framme og klar til bruk)

Ellers så ha dagen gått me på og vaske unna masse klær og tatt JULEvasken på soverommet vårt, imorgen står kjøkken og stue for tur, HURRA for åpen løsning :p hehe.. Så da e dt bære å vente på att Desember starte, så nissene får komme fram :santa
Sambo syns nokk att æ stresse veldig me og få færdig mest mulig te jr kjæm... Mn litt ekstra må dt vørr denne jula, når ingen vet eksakt når barna våre kjæm :)

Dagens oppdatering frå mæ :thumleft
 
Back
Topp