Skravletråd

Lucmam+Vic skrev:

Sonja Borge skrev:
Kan skravle litt jeg også, da. Her jeg sitter og er her skjelven. Lillegutt sover, men storesøster er på legevakta med pappaen. Hun kutta seg i tommelen, og det silblødde så at vi ikke fant ut om det var dypt eller ikke. Huff. Jeg sitter her med en vond følelse i magen. Synes det er så fælt når sånt skjer.

Sant og si er jeg litt sint på samboeren også. Det var de to som var på kjøkkenet sammen for å lage kveldsmat, og han må ha stått med ryggen til mens hun tok seg til rette i knivskuffen og lekte med den skarpeste kniven vi har. Utrolig sløvt av ham. Men jeg kan ikke kjefte på ham når de kommer hjem. Han har nok sikkert kjefta nok på seg selv inni seg, og trenger sikkert egentlig litt trøst. Huff................emoticon

Nei, uff så fælt! Stakkars jenta di og ikke minst pappaen. Ja, han føler seg nok ikke særlig høy i hatten nå.
Stort sett ser det verre ut enn det det er , særlig i fingrene i og med det blør så lett der. Og jeg håper virkelig at dette stemmer nå også.

Stakkars...

Heldigvis gikk det greit. Hun fikk renset såret og fikk ny strips og bandasje og måtte gå med den fram til lørdag. Trengte heldigvis ikke å sy. De hadde hatt mange morsomme leker på legevakta, så hun var faktisk både stolt og fornøyd da hun kom hjem igjen, langt utpå kvelden....det tar sin tid på den legevakta....

Papillon skrev:
Jeg har forresten vært på sykehuset med mellomste i dag. Han er atopiker og sliter veldig med utslett over hele kroppen. Nå må vi smøre med kortison daglig, trappe ned til annenhver dag når han ser helt fin ut og så fortsette med det. Jeg liker ikke kortison, men det gjør hudlegen (dvs spesialisten vi var hos). Hadde time tidlig på dagen og etter vi var ferdige spiste vi brødskiver i kantina på sykehuset og kjørte til et kjøpesenter hvor vi kikket i lekebutikken i en evighet. Veldig koselig å ha med bare to av ungene, for når de to store begge er med kiver de litt om oppmerksomheten min. Koste oss veldig i alle fall, tror han hadde en toppers mammadag. 

Vi har visst mye til felles, vi. Eldstejenta mi er også atopiker. Jeg har også ambivalent forhold til kortison. Du verden så bra at det finnes og virker...men ikke noe moro å måtte bruke det mye.

Hun slapp forresten å sy. Strips og bandasje var tingen. Heldigvis. Og så holdt vi henne hjemme fra barnehagen i går, siden hun var på legevakta så seint. Da blei jeg helt utslitt. Hun var faktisk veldig snill hele dagen, men tempoet var høyt og jeg tror jeg var gjennom de fleste personligheter i løpet av en dag. (Geitemamma, pizzadame, mammen til Tommy og Annika i Pippi, Sunniva fra Kaptein Sabeltann, Mammaen til Siri i barnehagen, kona til julenissen osv.) Rollelek er det store for tiden, og hver lek varer ikke så lenge før man må skifte. Puh!

Haha, Sonja Borge, det hørtes hektisk ut. Eldste her også er veldig opptatt av rollespill, har igrunn vært det så lenge jeg kan huske.

Lite aktivitet her ikveld? Mulig det er ammetåka som har slått til. Jeg fikk nettopp lagt victor så nå krysser jeg for at han sover noen timer.

Inatt sov han såå dårlig, trolig vondt i magen... Stakkar lille. Nå håper jeg han har rapet fra seg og har en rolig natt inatt.

Og til deg, overasket: Send over litt treningsstøv til meg også da, dette er tredje dagen jeg hadde planlagt å trene, men som det ikke ble noe av

Sonja Borge skrev:

Papillon skrev:
Jeg har forresten vært på sykehuset med mellomste i dag. Han er atopiker og sliter veldig med utslett over hele kroppen. Nå må vi smøre med kortison daglig, trappe ned til annenhver dag når han ser helt fin ut og så fortsette med det. Jeg liker ikke kortison, men det gjør hudlegen (dvs spesialisten vi var hos). Hadde time tidlig på dagen og etter vi var ferdige spiste vi brødskiver i kantina på sykehuset og kjørte til et kjøpesenter hvor vi kikket i lekebutikken i en evighet. Veldig koselig å ha med bare to av ungene, for når de to store begge er med kiver de litt om oppmerksomheten min. Koste oss veldig i alle fall, tror han hadde en toppers mammadag. 

Vi har visst mye til felles, vi. Eldstejenta mi er også atopiker. Jeg har også ambivalent forhold til kortison. Du verden så bra at det finnes og virker...men ikke noe moro å måtte bruke det mye.

Hun slapp forresten å sy. Strips og bandasje var tingen. Heldigvis. Og så holdt vi henne hjemme fra barnehagen i går, siden hun var på legevakta så seint. Da blei jeg helt utslitt. Hun var faktisk veldig snill hele dagen, men tempoet var høyt og jeg tror jeg var gjennom de fleste personligheter i løpet av en dag. (Geitemamma, pizzadame, mammen til Tommy og Annika i Pippi, Sunniva fra Kaptein Sabeltann, Mammaen til Siri i barnehagen, kona til julenissen osv.) Rollelek er det store for tiden, og hver lek varer ikke så lenge før man må skifte. Puh!

Ja, lista begynner etterhvert å bli ganske lang :-D Arti det. 

Det er skikkelig uvær her i kveld, akkurat som i går. Jeg forberedte ungene på at strømmen kunne gå, vi tente stearinlys og vips! så gikk strømmen... Var bra vi hadde tent lys, ellers tror jeg det hadde blitt mye hyling. Nå er den tilbake, men det blåser veldig og jeg liker det ikke. Min mann ELSKER vind, jeg blir skremt. Det er sånn at jeg omtrent kjenner at huset rokker seg. Shingrer i vinduene og uler og braker...

Ellers i dag har jeg vært ganske så lat. Sovnet på sofaen med snuppa når hun skulle duppe, så da ble det to veldig lite effektive timer midt på dagen der... Men veldig koselig! Vasket kjapt over stue og kjøkkengulv før jeg hentet de store i barnehagen, så NOE har jeg da gjort... Blir desto mer å ta fatt i i morgen, for klær må brettes, sekker må pakkes og mat skal handles inn. Tror det blir hyttetur i helga også, men det kommer litt an på været. Er det som nå, frister det veldig lite!

Apropos treningsstøv. Jeg fikk tre timer med personlig trener av samboeren til jul. (Jeg hadde ønsket meg det, da. Det var ikke noe kjipt hint.) Har hatt de to første timene nå, og er veldig fornøyd. Så etter timen i går slo jeg til og kjøpte 12 nye timer.

Det kosta vanvittig mye penger, men det var tilbud, og jeg har rettferdiggjort dette for meg selv på hundre ulike måter. (Hvis jeg blir slankere, trenger jeg ikke å kjøpe nytt tøy, for da kan jeg finne fram det gamle, jeg bruker nesten ikke penger på meg selv ellers, jeg har allerede spart det inn fordi jeg aldri har røykt, jeg har allerede spart det inn på alle halvliterne jeg ikke har drukket når jeg har vært gravid og ammet, osv.osv.)

Fint å ha en avtale med en trener hver uke....da MÅ jeg!

Det er skikkelig uvær her i kveld, akkurat som i går. Jeg forberedte ungene på at strømmen kunne gå, vi tente stearinlys og vips! så gikk strømmen... Var bra vi hadde tent lys, ellers tror jeg det hadde blitt mye hyling. Nå er den tilbake, men det blåser veldig og jeg liker det ikke. Min mann ELSKER vind, jeg blir skremt. Det er sånn at jeg omtrent kjenner at huset rokker seg. Shingrer i vinduene og uler og braker...

Ellers i dag har jeg vært ganske så lat. Sovnet på sofaen med snuppa når hun skulle duppe, så da ble det to veldig lite effektive timer midt på dagen der... Men veldig koselig! Vasket kjapt over stue og kjøkkengulv før jeg hentet de store i barnehagen, så NOE har jeg da gjort... Blir desto mer å ta fatt i i morgen, for klær må brettes, sekker må pakkes og mat skal handles inn. Tror det blir hyttetur i helga også, men det kommer litt an på været. Er det som nå, frister det veldig lite!

Dere er tøffe som våger dere på hyttetur etter den strabasiøse som dere hadde forrige helg!

Jeg synes heller ikke vind er spesielt stas. Men at strømmen går forbinder jeg med kortspill i stearinlys. Det er veldig koselig.

Jeg synes du er flink til å få gjort mye i løpet av dagene dine, jeg. Må innrømme at jeg ikke har som målsetning å gjøre noe som helst i løpet av en dag. Men i dag fikk jeg ryddet ut og inn av oppvaskmaskinen og ryddet og vasket tøy, så i dag var jeg eksepsjonelt flink! :-D

Papillon: Dere er tøffe som våger dere på hyttetur etter den strabasiøse som dere hadde forrige helg!

Jeg synes heller ikke vind er spesielt stas. Men at strømmen går forbinder jeg med kortspill i stearinlys. Det er veldig koselig.

Jeg synes du er flink til å få gjort mye i løpet av dagene dine, jeg. Må innrømme at jeg ikke har som målsetning å gjøre noe som helst i løpet av en dag. Men i dag fikk jeg ryddet ut og inn av oppvaskmaskinen og ryddet og vasket tøy, så i dag var jeg eksepsjonelt flink! :-D

Sonja Borge skrev:

Papillon: Dere er tøffe som våger dere på hyttetur etter den strabasiøse som dere hadde forrige helg!

Åh, skulle ønske jeg klarte å tenke sånn! Virkelig! Jeg sliter meg selv ut med å tenke på alt jeg burde gjøre. Har laaange lister hver uke over alt jeg burde gjøre. Men rekker aldri noe som helst, føler jeg... 

Haha trenigsstøv har jeg vist ikke så mye til overs av :P har vært forkjølet (type helt tett langt opp i bihulene) så har jo ikke trent på noen dager nå, men satser på å komme sterkt tilbake når forkjølelsen slipper taket ;) Synes det er det kjekkeste med å kunne trene hjemme forann tv, nå når jeg hadde kommet i gang er det jo kjipt at jeg ble syk, men er lettere å komme i gang igjen enn hvis jeg skulle ut av huset. Min kjære, trener her han også og det er jo litt motiverende at vi begge trener, pluss at spillet har masse "pokaler" man får når man når forskjellige mål underveis og det er også motiverende. Men personlig trener er nok hakket bedre da Sonja Borge, ikke bare å sluntre unna da nei :)

Når det kommer til ting som skal gjøres er det alltid en hel masse jeg ikke får gjort, men jeg er forholdsvis avslappet til det, for uten alt rotet vi aldri får bukt på, deilig at det er ryddig på stua, men vet ikke hvor vi skal gjøre av alt jeg har stuet unna på soverommet og ikke for å snakke om alt som ligger på arbeidsplassen min :/
Må vel ta oss sammen og kaste noe og kanskje gjemme unna noe på kvisten, selv om jeg er litt i mot å gjemme ting på kvisten, da blir det jo aldri tatt frem og kan i prinsippet kastes, men gamle bilder man aldri ser på kan jo være morro å finne frem og mimre over om 10 år :P

Det er slitsomt å være forkjølet... God bedring, overasket!

Igår kveld hadde jeg Tupperwareparty og vertinnegaven var helt gull. Jeg fikk HErb Chooper og Smooth Chooper - perfekt til å lage barnemat i! Og teamlederen til jentene som kom var så fornøyd med resulatet og meg som vertinne at jeg fikk en bakebolle også Hihi, gleder meg til det kommer!

Også lagde jeg ostekake for aller første gang, og den ble knallgod. Skal spise resten av den ikveld.

Lucmam+Vic skrev:

Igår kveld hadde jeg Tupperwareparty og vertinnegaven var helt gull. Jeg fikk HErb Chooper og Smooth Chooper - perfekt til å lage barnemat i! Og teamlederen til jentene som kom var så fornøyd med resulatet og meg som vertinne at jeg fikk en bakebolle også Hihi, gleder meg til det kommer!

Også lagde jeg ostekake for aller første gang, og den ble knallgod. Skal spise resten av den ikveld.

Så koselig og fint! Kjøpte venninnene dine mye? Det er sikkert ti år siden jeg var invitert i Tupperwareparty, og da var jeg så ung at jeg var uinteressert i alt annet enn kakene som ble servert.

Nå, derimot, er det en del jeg kunne ha kjøpt. Salatvasker eller salatskyller, f-eks....

Sonja Borge skrev:

Lucmam+Vic skrev:

Så koselig og fint! Kjøpte venninnene dine mye? Det er sikkert ti år siden jeg var invitert i Tupperwareparty, og da var jeg så ung at jeg var uinteressert i alt annet enn kakene som ble servert.

Nå, derimot, er det en del jeg kunne ha kjøpt. Salatvasker eller salatskyller, f-eks....

Ja, de kjøpte litt de også, men hadde en del forhåndsbestillinger av de som ikke kunne komme. Så da ble det et godt salg.

Åja, salatslyngen har jeg og jeg bruker den masse! Helt genial spør du meg

Back
Topp