Skravletråd!

Fru H: Så bra at han blir tryggere i vannet! :) 

Tuttelure: Spennende dager du har foran deg. Du får ha masse lykke til! :)

almara: Hahaha, synes jeg ser gjemsel der hun vil at alle skal gjemme seg. :) Forsto hun det selv etterpå at det ikke gikk? Her er det alltid Felix som skal gjemme seg for tiden. Noe som egentlig fungerer perfekt, siden lillesøster synes det er morsomt å finne ham. Eneste problemet er at hun ikke later som om hun leter andre steder, hun krabber bare rett dit han er. :P
 


Sukkertopp skrev:
Fru H: Så bra at han blir tryggere i vannet! :) 

Tuttelure: Spennende dager du har foran deg. Du får ha masse lykke til! :)

almara: Hahaha, synes jeg ser gjemsel der hun vil at alle skal gjemme seg. :) Forsto hun det selv etterpå at det ikke gikk? Her er det alltid Felix som skal gjemme seg for tiden. Noe som egentlig fungerer perfekt, siden lillesøster synes det er morsomt å finne ham. Eneste problemet er at hun ikke later som om hun leter andre steder, hun krabber bare rett dit han er. :P


Jeg vet ikke helt om hun forstod det.. Gjemsel for henne handler egentlig mer om å hoppe fram og le høyt og lenge før vi i det hele tatt finner henne. Den latteren er ubetalelig! :) Så herlig med Anna som leter etter Felix, gleder meg til Luna begynner å krabbe og kan følge etter Alma her og:)
 
Det hørtes ut som en koselig utgave av gjemsel almara. :) Du har masse å glede deg til. Småsøsken som krabber etter de store er kjemepesøtt, og så litt slitsomt også... Tror "Felix" var det første ordet Anna forsto, så "hvor er Felix" er en morsom lek. :)

I dag har vi vært for siste gang på kulturskolen her. I går var vi på siste besøk hos en venn av Felix, og dagen før hadde vi siste besøk av en annen venn. Akkurat nå synes jeg det er litt trist å flytte, lurer veldig på om Felix vil savne alle han kjenner her. :S Han forstår overhode ikke at vi ikke kommer til å møte dem igjen.
 
Hei og hå!

Hvordan går det med alle sammen?
Her går det greit, men vi begynner å merke savnet etter mannen, har heldigvis fått Skypet litt nå, og det hjelper. Spesielt for Teodor =)
Det har vært vanskelig på jobb siste vakten og jeg har merket det veldig godt på kroppen. Mye som skjer, og vi er egentlig for lite folk. Men nå har vi blitt lovet opptrapping på bemanningen, så jeg får se hva jeg orker etter denne friuken. 
Funker det ikke blir jeg nok sykmeldt, men vi får se. 

Ellers så går det mye bedre med T i barnehagen nå, han er ikke så vanskelig å levere, de to siste dagene har gått kjempebra! Det er veldig deilig, og jeg tror at det delvis har hjulpet at pus er inne på dagtid. Han har til tider vært ganske sjalu på katten, og når hun i tillegg henger i barnehagen hele dagen blir det vanskelig for han stakar. 
 
Så bra det går bedre med Teodor i bhg, og håper du slipper sykemelding! Og så utrolig bra at Skype hjelper!!

Her er det artige dager.. I dag gikk jeg en lang trilletur i skogen, ville til en sportsstue der de selger noen vanvittig gode boller (og trilleturen på to timer tilsammen skulle legitimere bolleinntaket). Da jeg kom fram, skikkelig sulten, fant jeg ut at jeg hadde glemt lommeboka. Det var slitsomt å gå de fire-fem kilometerne hjem på tom mage!

Alma var storfornøyd da jeg hentet henne i dag. I det siste har jeg måttet vente på henne, hun vil ikke avbryte leken (noe jeg forstår). I dag var hun i perlehumør enda hun nettopp har sluttet med å sove på dagen, og ble med meg med en gang. Vel hjemme klippet hun i stykker ullbuksa hun hadde på seg, helt ny. Morsomt. Før dette klippet hun også av seg litt hår. Jeg så på henne at hun hadde gjort noe rart, for hun hadde det der lure smilet. Hun har en sånn barnesaks og drev og klippet og tegnet, så jeg var ikke 100 % oppmerksom akkurat da. Ja, men så gjorde hun tai-chi-lignende bevegelser litt senere, samtidig som hun sa: "mamma, sånn her kunne ikke jeg før, men nå klarer jeg det". 
Fikk tårer i øynene av henne, noe jeg får ganske ofte når vi sitter ved bordet. Hun er virkelig noe for seg selv:) Klokka halv åtte sov hun i senga si, hun som ikke pleier sovne før nærmere ni. Så det hjalp virkelig å slutte med dagsoving. Hun ville selv legge seg! :)
 
Hehe, det er så mye moro altså!
Teodor også har noen gullkorn som er helt vanvittige innimellom.
Han kan være ganske ubesluttsom rundt middagsbordet, spesielt når de har hatt varmmat i barnehagen og han ikke er så sulten. 
I dag spiste han ikke så mye og sa han var ferdig, ryddet etter seg og sa takk for maten. 
Jeg ville bare dobbeltsjekke før jeg kastet maten, og spurte om det var greit..
"Ja da mamma, bare gjør det, det er helt greit sa jeg jo!"
 


Fru H skrev:
Hehe, det er så mye moro altså!
Teodor også har noen gullkorn som er helt vanvittige innimellom.
Han kan være ganske ubesluttsom rundt middagsbordet, spesielt når de har hatt varmmat i barnehagen og han ikke er så sulten. 
I dag spiste han ikke så mye og sa han var ferdig, ryddet etter seg og sa takk for maten. 
Jeg ville bare dobbeltsjekke før jeg kastet maten, og spurte om det var greit..
"Ja da mamma, bare gjør det, det er helt greit sa jeg jo!"


He he, så skjønn. Kjenner til den der "det er greit, mamma". 
Noen ganger beroliger hun meg også når hun selv gjør noe hun ikke burde: "det går bra, det, mamma". Eller også når jeg gjør noe og blir oppgitt over meg selv. Men jeg har også hørt henne si "nå orker jeg ikke mer!" mens hun liksom leker med stemmer og rollespill (og da håper jeg virkelig at det ikke er meg hun tar etter:) 
 
Hehehe!
 
Back
Topp