Skravletråd uke 18

Da kan de se ganske mye allerede, min sprellet værre enn værst på den tiden :love7

Ja husker jeg var når jeg var 11 uker sist og da var jo lille overalt:laughing021 rart de kan sprelle så mye inni der uten at vi kjenner noe.

Tester ut barnevogner for første gang idag...Trailz ble altfor stor, men likte Fox og Scoot. Noen med erfaring med Stokke Scoot å ha i Oslo?

De siste to dagene har det føltes som om jeg har eggeløsning.. gjør vondt i sidene ... nesten litt vondt å sette seg ned :P

Jeg kjenner at kroppen er sliten av å ligge nå.. Har så lyst til å gå ut, gå meg en tur!!
Men formen svinger sånn, kan føle meg fin når jeg sitter helt i ro, men så snart jeg rører på meg så kommer kvalmen snikende. Når jeg først blir kvalm så sitter det til jeg legger meg. Har også eksamen om en uke, lurer virkelig på om det blir stryk:nailbiting: Aldri lest så lite til en eksamen før.
Snaaart i uke 14 og andre trimester, håper virkelig kvalmen gir seg snart nå altså:(

Ikke spydd på over en uke. Skal på markedsdag i Bogstadveien idag og hva skjer!? Joda, våkner med hodepine, spyr opp frokosten som igjen forverrer hodepinen. Skulle ikke dette bli bedre i andre trimester a?!:shifty:

Har noen av dere barn fra før av begge kjønn hvor dere merket stor forskjell på svangerskapene fra tidlig av?
Jeg har 2 gutter fra før og var stygg-kvalm og skikkelig dårlig med begge, men nå er jeg sjeldent uggen, har enda ikke kastet opp, legger på meg på hofter og mage og opplever denne graviditeten stikk motsatt av de forrige gangene så jeg begynner å lure på om det kanskje ligger noe i dette med kjønn som "alle" rundt meg sier når de spør om formen min nå :p
Blir spennende å se om jordmor greier å se noe på UL om ei ukes tid eller ei :D

Har noen av dere barn fra før av begge kjønn hvor dere merket stor forskjell på svangerskapene fra tidlig av?
Jeg har 2 gutter fra før og var stygg-kvalm og skikkelig dårlig med begge, men nå er jeg sjeldent uggen, har enda ikke kastet opp, legger på meg på hofter og mage og opplever denne graviditeten stikk motsatt av de forrige gangene så jeg begynner å lure på om det kanskje ligger noe i dette med kjønn som "alle" rundt meg sier når de spør om formen min nå :p
Blir spennende å se om jordmor greier å se noe på UL om ei ukes tid eller ei :D
Jeg har hatt 2 helt forskjellige svangerskap. Begge med MYE plager, men veldig forskjellige plager. Denne gangen har jeg samme symptomene som når jeg ventet jenta, men der viser seg faktisk å være en gutt inni der.

Jeg har hatt 2 helt forskjellige svangerskap. Begge med MYE plager, men veldig forskjellige plager. Denne gangen har jeg samme symptomene som når jeg ventet jenta, men der viser seg faktisk å være en gutt inni der.
Husker du om det var noe forskjell på hjerterytmen deres? Mener å huske å lest en av de mytene om at jenter har høyere antall hjerteslag pr. min, så bare lurer på om det ligger noe i det eller om det bare er en myte og helt tilfeldig.
Guttene mine lå rundt 150 begge to, men den her ligger på alt fra 160 til 175 (men dette er målt med en annen doppler enn den jeg hadde med de to andre, så er usikker på hvor nøyaktig den faktisk er).

Husker du om det var noe forskjell på hjerterytmen deres? Mener å huske å lest en av de mytene om at jenter har høyere antall hjerteslag pr. min, så bare lurer på om det ligger noe i det eller om det bare er en myte og helt tilfeldig.
Guttene mine lå rundt 150 begge to, men den her ligger på alt fra 160 til 175 (men dette er målt med en annen doppler enn den jeg hadde med de to andre, så er usikker på hvor nøyaktig den faktisk er).
Hei, mener de hadde forskjellig hjerterytme. Men det var utover i svangerskapet. Da lå jenta høyere enn det gutten gjorde. Nå ligger jeg også på rundt 170 og venter gutt. Og fikk vite at alle babyer hadde høyere hjerterytme når de var så små. Så det trenger ikke bety det ene eller andre ennå med mindre du er langt på vei?

Korrelasjon er ikke det samme som kausalitet, bare fordi noe fremstår samtidig betyr ikke det at det er en sammenheng :)

Jeg har vært veldig heldig føler jeg, lite kvalme, mye trøtthet og skikkelig dårlig kondis. Men siden jeg er student og jobber med masteroppgaven kan jeg sove mer og bussen går fra dør til dør. Så langt har jeg ikke lagt noe på meg, men jeg er ganske overvektig fra før og da er det visst ikke noe å bekymre seg for. Men jeg synes det er litt vanskelig å tenke på at magen kommer til å bli større og at den ikke kommer til å få gravidmage-fasong. Men men.. venter spent på første bevegelsen, så mye at jeg tror jeg drømte bevegelser i det jeg holdt på å sovne i går kveld.

I dag bikker vi 15 uker, og i går var første dagen med skikkelig god form og godt arbeidstempo ute i hagen :smiley-bounce022

I natt drømte jeg at jeg kjente bevegelse :p Ble liggende på morgenkvisten og prøve å mane de frem :D Men som 11+5 er det altfor tidlig dessverre

Endelig begynner kvalmen å gi seg, har vert 3 intense måneder :confused: godt å kjenne at energien og matlysten kommer krypende tilbake :D 15+5 i dag og gleeeder meg sånn til oul om 2,5 uker :D så spent på om det er en jente eller gutt som ligger inni her. Har et heeeelt annet svangerskap enn sist, så er skikkelig spent :D

Jeg skal kjøpe Stokke tripp trapp med alt av tilbehør idag, chezzez jeg elsker Finn ass! Vurderer å kjøpe Stokke Bounce med vippestolen også der...kan alltids klippe til en ny madrass hvis den som er der er gammel/slitt:happy:

Back
Topp