Skravletråd uke 15

Åå herre... Har vært ganske fin i formen- ingen symptomer på graviditet bortsett fra ømme pupper og litt sliten til og fra. Var på legekontoret for et par dager siden og de ba meg ta urinprøve - dro på nærmeste do og der var det en kar som hadde vært før meg og dritet ned hele doen. Kvalmen kom denne dagen!! Usj kvalm av å tenke på det. Så når går jeg rundt kvalm og forferdelig![emoji23]

Jeg har ikke monsterpupper, altså. Jeg fikk statsstøttet pupp da jeg var 20 fordi jeg var helt flatbrystet. Så nå har jeg en stor B, men skal jeg legge på meg en halv kilo i pupp i tillegg må det jo bli ganske massivt [emoji28] Håper bare huden tåler det, jeg er heldigvis ikke så tynn som jeg var da jeg var 20 [emoji28]
Statsstøttet sier du? Altså fikk du alt sammen dekt?:) Her er jeg IKKE bekymret for at de skal bli for store haha! Gleder meg til gravid/amme-pupper:D Sist gang var første gang jeg hadde kløft og digget det :)

Denne dagen blir laaaaang. Halvveis i jobb dagen og så vidt øynene vil holdes oppe. Er såååå trøtt . SÅ irritert på gubben som ikke klarte stå opp til første alarmen sin i dag. Så jeg var lys våken fra kl 5. Tenkte liksom sove mens jeg enda får det til jeg. :p
Kjenner også at det er tøft å komme seg gjennom arbeidsdagene for tiden! Sååå glad for helg nå!

Statsstøttet sier du? Altså fikk du alt sammen dekt?:) Her er jeg IKKE bekymret for at de skal bli for store haha! Gleder meg til gravid/amme-pupper:D Sist gang var første gang jeg hadde kløft og digget det :)

Jepp. Jeg husker ikke hva de kalte det, men man kan være så flatbrystet at staten dekker operasjonen. Du får henvisning av fastlegen til et sykehus, så undersøker de deg der, og hvis de mener man er kvalifisert så får man den støttet. Det var i hvert fall sånn da jeg fikk det, men det er ni år siden snart. Jeg håper bare ikke det ødelegger for eventuell amming nå, det hadde vært ordentlig trist.

Jepp. Jeg husker ikke hva de kalte det, men man kan være så flatbrystet at staten dekker operasjonen. Du får henvisning av fastlegen til et sykehus, så undersøker de deg der, og hvis de mener man er kvalifisert så får man den støttet. Det var i hvert fall sånn da jeg fikk det, men det er ni år siden snart. Jeg håper bare ikke det ødelegger for eventuell amming nå, det hadde vært ordentlig trist.
Det var jeg ikke klar over :) Så flott da! Du det tror jeg nok ikke :) Tror ikke størrelsen på forhånd avgjør det og implantater skal heller ikke gjøre noe i forhold til amming. Men du kan jo snakke mer jordmor om det når den tid kommer :)

Kjenner også at det er tøft å komme seg gjennom arbeidsdagene for tiden! Sååå glad for helg nå!
Ja. Jeg vurderte å jobbe i dag mtp å tjene opp mest mulig til permisjon event. Men gubben skal jobbe heeeeeele søndag (fra tidlig til sent) så da orket jeg rett å slett ikke.

• Liker
Reactions: Lix
Blæ.. Jeg har mellomvakt i dag, og det passer ikke med togtidene, så da bruker jeg 12,5 timer fra jeg drar hjemmefra til jeg kommer hjem igjen. For en daaag... [emoji30]

Dobbelt-blæ, jeg tok feil av togtidene, og kom pp jobb en time og førti minutter før jeg startet. De trenger meg ut vakten min, så jeg får ikke startet nå [emoji23]

Har implantater jeg og, håper også de ikke ødelegger for amming. Har til tider veldig sensitive nipler, så håper jeg ikke får veldig vondt :p
Kirurgen som gjorde operasjonen, sa at amming kan bli påvirket og kan ikke bli påvirket. Må nesten bare vente å se :)

Har implantater jeg og, håper også de ikke ødelegger for amming. Har til tider veldig sensitive nipler, så håper jeg ikke får veldig vondt :p
Kirurgen som gjorde operasjonen, sa at amming kan bli påvirket og kan ikke bli påvirket. Må nesten bare vente å se :)

Haha, ånei. Men man blir kanskje vant til det? Jeg har egentlig ikke hatt spesiell følelse i niplene nå når jeg ble gravid, og jeg håpte egentlig at det skulle være som før.

Kirurgen min sa også det, at man ikke kan vite det sikkert før man prøver. Får bare krysse fingrene for at det går :)

Åå herre... Har vært ganske fin i formen- ingen symptomer på graviditet bortsett fra ømme pupper og litt sliten til og fra. Var på legekontoret for et par dager siden og de ba meg ta urinprøve - dro på nærmeste do og der var det en kar som hadde vært før meg og dritet ned hele doen. Kvalmen kom denne dagen!! Usj kvalm av å tenke på det. Så når går jeg rundt kvalm og forferdelig![emoji23]

Ugg :wtf:

Hellige potetstappe... jeg har blitt sånn skikkelig Google kjærring jeg :p Altså jeg googla mye før også, men nå er det noe hele tiden. Skjønner at det er 9 år siden jeg var gravid sist, for jeg husker ingenting ;)

Da er både tidlig ultralyd, første time hos jordmor og første legetime bestilt:-). Skal på tidlig ultralyd 30.4 og vil være 7 uker akkurat da:-). Får time hos jordmor samme uke siden jeg hadde ma i høst og vil gjerne ha en time litt tidlig og det var de enig i:-). Så blir det legetime når jeg er 12 uker på vei:-)

Denne dagen blir lang. Etter 2 netter med enormt dårlig søvn, så reiste gubben på jobb kl 05 og kommer ikke hjem før 22. :( ikke til å legge skjul på at det kan være hardt med 3 barn når man ikke er helt 100% selv. Godt vi skal på middag hos mine foreldre så jeg slipper tenke på det ihvertfall :p

Bestilt meg legetime i morgen, er da 6+0.
. Husker ikke helt hva som skjer på den første timen, men tar vel muligens blodprøver o.l? Noen som husker? xsmile9
Er vel helsekort, urinprøve, blodtrykk osv.jeg fikk beskjed av mitt legekontor at så sant det ikke var noe som tilsa at jeg hadde behov for legetime før så tok de ikke inn til kontroll før uke 12 da blodprøvene ikke kan tas før da slik at jeg slipper å måtte komme tilbake kun for de:-). Men skal til jordmor når jeg er rundt uke 7+5 på vei mest fordi jeg hadde en ma i høst hvor fosteret mest sannsynlig døde rundt da:-)

Jeg røyter ganske mye til vanlig, men nå er det helt ekstremt. Drar ut store mengde hår hele tiden. Noen fler? :p

Jeg røyter ganske mye til vanlig, men nå er det helt ekstremt. Drar ut store mengde hår hele tiden. Noen fler? :p
Jeg har også plutselig begynt å røyte masse igjen. Endelig slutta å miste hår etter forrige gang så synes det er litt unødvendig [emoji23]

Back
Topp