Skravletråd uke 12

Nå er vi hjemme, og Progesteron et dyttet oppi huttetua, og en albyl E tatt - det var fremdeles liv :sad010 :shy: Han vet ikke hvor blodet kommer fra, men hjertet slo enda.. Jeg fikk helt knekken, for så ikke hjertet først. Så det med én gang sist, og nå så jeg liksom baby, og ingenting. Men fikk høre lyden og, så den lever :shy: Tar progesteron og albyl E som sagt fra nå, så må vi bare ta det som det blir. Akkurat nå er det greit i alle fall.. Har murringer og brunlig utflod, men ikke blod nå. For en thriller :Heartred Takk for gode tanker, er så glad for at jeg kan nyte lukket forum med dere :shy:

Åå, for noen gode nyheter! Har tenkt så mye på deg ❤️ nå må det gå bra!

Ikke helt, jeg hadde rier i uke 23, ringte føden og fikk tilnærmet svar «vi kan ikke gjøre noe før uke 24, men hvis du absolutt må kan du komme på en sjekk» makan… fikk og da av en mannlig lege kjeft om at jeg kom innom som om jeg var hysterisk og det sikkert bare var kynnere, men der var det begynt å bli åpning å sendt til nærmeste store sykehus med nyfødt intensiv, sur på han enda for den kommentaren
Ikke det samme, men det er den behandlingen. Jeg var på legevakten med mini når han var 2 måneder på grunn av høy feber. Er det en ting internett forteller deg, så er det at barn under 3 måneder skal ikke ha feber. Fikk en mannlig lege som kom inn "han ser jo ikke så ille ut, du er vel førstegangsmamma du?", her var det tydelig at han mente "du er vel litt småhysterisk du". Sto på mitt og ble sendt til barneavdelingen etter 5 TIMER på legevakten. Gjett om vi ble lagt inn da? Fy søren, jeg blir sint når jeg tenker på han og den behandlingen.

Ikke helt, jeg hadde rier i uke 23, ringte føden og fikk tilnærmet svar «vi kan ikke gjøre noe før uke 24, men hvis du absolutt må kan du komme på en sjekk» makan… fikk og da av en mannlig lege kjeft om at jeg kom innom som om jeg var hysterisk og det sikkert bare var kynnere, men der var det begynt å bli åpning å sendt til nærmeste store sykehus med nyfødt intensiv, sur på han enda for den kommentaren
Ja jeg fikk helt sjokk selv over holdningene ovenfor gravide og før man liksom var "gravid nok" til å bli tatt alvorlig. Helt dustete opplegg spør du meg. Det er litt for meg som å si at du ikke er mamma før ungen er født, fordi den lever jo og du er mamma til det barnet du bærer også FØR det er utenfor kroppen din. Jeg er iallefall uenig i den tankegangen der.
Barnet lever også selv om det er uke 13 eller uke 28, forventer faktisk å bli møtt med en viss respekt og forsøk på beroligende ord enn sånn fysj at du er her du er da ikke "gravid nok" du til å ha bekymringer! Makan

Skjønner deg veldig godt at det sitter igjen, hadde tenkt det samme selv og synes det er helt forkastelig at folk kan bli såpass følelsesløse når de jobber med mennesker..

Ikke det samme, men det er den behandlingen. Jeg var på legevakten med mini når han var 2 måneder på grunn av høy feber. Er det en ting internett forteller deg, så er det at barn under 3 måneder skal ikke ha feber. Fikk en mannlig lege som kom inn "han ser jo ikke så ille ut, du er vel førstegangsmamma du?", her var det tydelig at han mente "du er vel litt småhysterisk du". Sto på mitt og ble sendt til barneavdelingen etter 5 TIMER på legevakten. Gjett om vi ble lagt inn da? Fy søren, jeg blir sint når jeg tenker på han og den behandlingen.
Argh ja nei de kan holde på sånn helt til et barn dør pga feilbehandling og da får pipa en annen lyd. Forkastelig at noe drastisk må skje før folk skjerper seg og møter folk med lyttende ører og respekt. Noe som EGENTLIG er jobben deres i helsevesenet.

Får vondt langt inn i hjertet av å høre hvordan noen av dere har opplevd å bli behandlet av helsepersonell hvis eneste jobb er å hjelpe mennesker.. :Heartpink Har jobbet innen helse og omsorg, og opplevd at den viktigste egenskapen var EMPATI uansett hvilke rolle eller fagansvar man hadde. Kanskje den har forsvunnet utav vinduet hos enkelte i et svakt og stresset øyeblikk på jobb, men jeg synes det er viktig at man som pasient også sier ifra i ettertid. Send en mail til avdelingsleder og fortell om opplevelsen. Det skal ikke trenge å være slik som dette, men noen kan trenge en påminnelse for å justere litt på hvordan de møter pasientene.

Fy.. det er noe av det verste jeg har hørt, både at dere måtte vente så lenge men og den holdningen han har, at han våger egentlig !

Jeg spurte om jeg kunne få ultralyd om en uke for å være sikker, men han ville jeg ringte tilbake om nødvendig heller. Så nei, egentlig ingen oppfølging sånn.
Håper du slipper å ringe opp igjen, nå skal det gå bra!!❤️

Sure resepsjonister, ja. Da jeg var gravid med første ringte jeg legekontoret og ville ha time. Dama som svarte bare "ja?? Vil du ha abort??". Jeg ble sjokkert og bare... nn-nei?:sour:

Ikke alle skulle jobbet med mennesker.
Fy faen , jeg blir så forbanna på sure resepsjonister . Jeg ringte i uke 17 fordi jeg satt om natta og slet med å puste (har astma) og ba om time hos lege , og de hadde «ingenting før om 2 uker» , jeg endte med å måtte ringe til dr drop in for ekstra astmamedisiner slik at jeg fikk puste

Fy faen , jeg blir så forbanna på sure resepsjonister . Jeg ringte i uke 17 fordi jeg satt om natta og slet med å puste (har astma) og ba om time hos lege , og de hadde «ingenting før om 2 uker» , jeg endte med å måtte ringe til dr drop in for ekstra astmamedisiner slik at jeg fikk puste
Åh herlighet. Det var elendig! Astma kan jo være alvorlig. Har du det liggende nå sånn i tilfelle?

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med nr 1. Og i uke 30 med nr 2 var jeg i fare for svangerskapsforgiftning igjen og fikk streng beskjed av jordmor om å ringe føden ved det minste tegn! En dag fikk jeg svarte prikker i øynene, som er et symptom. Så jeg ringte føden og fikk komme inn. Men da prøvene var fine fikk jeg til svar "kanskje du heller skulle tatt deg en tur til øyenlegen!"
Ringte aldri føden igjen etter det og hylgråt da jordmor sendte meg til sykehuset med svangerskapsforgiftning noen uker senere...

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med nr 1. Og i uke 30 med nr 2 var jeg i fare for svangerskapsforgiftning igjen og fikk streng beskjed av jordmor om å ringe føden ved det minste tegn! En dag fikk jeg svarte prikker i øynene, som er et symptom. Så jeg ringte føden og fikk komme inn. Men da prøvene var fine fikk jeg til svar "kanskje du heller skulle tatt deg en tur til øyenlegen!"
Ringte aldri føden igjen etter det og hylgråt da jordmor sendte meg til sykehuset med svangerskapsforgiftning noen uker senere...
:mad:Så de sendte deg hjem med tidlig forløp av svangerskapsforgiftning? Så dårlig. Stakkars. Man skal virkelig passe på seg selv, og slå i bordet når det er noe for å bli hørt. Uffamei, sykt.

Herregud så skummelt! Jeg blir så forbanna av sånt . Jeg opplevde noe lignende da jeg fikk gallesteinsanfall gjentatte ganger , jeg fikk beskjed om å dra på akutten slik at det ble dokumentert , men da jeg ringte inn så fikk jeg beskjed om at neida , ta kontakt med fastlegen på mandag.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så mange som opplever så mye dritt av helsevesenet , jeg blir helt sjokkert!

Altså først må jeg bare juble med @Mindel over hjerte på ultralyd! Var så bekymret på dine vegne! Krysser fremdeles alt jeg har for at det går bra hele veien. Skulle ønske de så hvor blødningen kom fra så nervene kunne roet seg :Heartred

Jeg var innom en og samme legevakt en torsdag, legen fredag.. henta med ambulanse og de leverte med dessverre på legevakt fredag-lørdag, lege mandag og tirsdag før jeg da ble sendt på indre ultralyd og det viste seg at jeg hadde indre blødninger og over 2 l blod i buken:wideyed: Sykehuset fattet ikke hvordan jeg var i livet enda.. men her er jeg!

Samme legevakt dessverre måtte jeg på med min datter når hun hadde det som visste seg å være kryss virus infeksjoner som skapte astmatisk anfall litt over et år gammel! Heldigvis gikk ei tilfeldig sykepleier som ikke hadde med oss å gjøre egentlig, forbi.. som så at lille holdt på å få pustestans! De mente først jeg bare skulle dra hjem.. så ja.. mye man kan møte på..dessverre:banghead:

:mad:Så de sendte deg hjem med tidlig forløp av svangerskapsforgiftning? Så dårlig. Stakkars. Man skal virkelig passe på seg selv, og slå i bordet når det er noe for å bli hørt. Uffamei, sykt.
Jepp. Og når du får slike kommentarer i en sårbar situasjon, så gjør det noe med en. Håper jeg slipper unna føden denne gangen!

Altså først må jeg bare juble med @Mindel over hjerte på ultralyd! Var så bekymret på dine vegne! Krysser fremdeles alt jeg har for at det går bra hele veien. Skulle ønske de så hvor blødningen kom fra så nervene kunne roet seg :Heartred

Jeg var innom en og samme legevakt en torsdag, legen fredag.. henta med ambulanse og de leverte med dessverre på legevakt fredag-lørdag, lege mandag og tirsdag før jeg da ble sendt på indre ultralyd og det viste seg at jeg hadde indre blødninger og over 2 l blod i buken:wideyed: Sykehuset fattet ikke hvordan jeg var i livet enda.. men her er jeg!

Samme legevakt dessverre måtte jeg på med min datter når hun hadde det som visste seg å være kryss virus infeksjoner som skapte astmatisk anfall litt over et år gammel! Heldigvis gikk ei tilfeldig sykepleier som ikke hadde med oss å gjøre egentlig, forbi.. som så at lille holdt på å få pustestans! De mente først jeg bare skulle dra hjem.. så ja.. mye man kan møte på..dessverre:banghead:
Herregud, det et jo helt forferdelig.. Håper de tok til seg hvor farlig dette kunne gått! Man har jo ofte ikke krefter (verken mentalt eller fysisk) til å klage heller..

Herregud så skummelt! Jeg blir så forbanna av sånt . Jeg opplevde noe lignende da jeg fikk gallesteinsanfall gjentatte ganger , jeg fikk beskjed om å dra på akutten slik at det ble dokumentert , men da jeg ringte inn så fikk jeg beskjed om at neida , ta kontakt med fastlegen på mandag.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så mange som opplever så mye dritt av helsevesenet , jeg blir helt sjokkert!
Ja, jordmoren min ble ganske sint hun også! Føden skal jo være en plass du føler deg trygg og ivaretatt.
Så dårlig! Hva skal du gjør når ingen vil ha deg liksom?? Så frustrerende!

Jeg sier alltid at både syke og eldre bør ha med seg en frisk person til å stå opp for den syke/eldre, ellers blir de overkjørt og sendt hjem. Skuffende helsevesen vi har.

Tatt to doser progesteronstøtte (skal ta en nå og), og har sluttet å blø, ikke noe brunt ingenting! Så mulig det har vært hormonelt?
Såå fantastisk å lese :love017 :smiley-bounce022 håper det var hormonelt og at alt er fint ❤️

Back
Topp