Skravletråd uke 11

Er det slik at vi ikke skal spise røkt laks? :bookworm: :facepalm: Jeg er en dårlig gravid altså, spiste røykalaks i begravelsen i går (påtvunget, siden du fikk et fat med mat, skive med det på). Tenkte ikke på det før etterpå :wideyed::bag:

Er det slik at vi ikke skal spise røkt laks? :bookworm: :facepalm: Jeg er en dårlig gravid altså, spiste røykalaks i begravelsen i går (påtvunget, siden du fikk et fat med mat, skive med det på). Tenkte ikke på det før etterpå :wideyed::bag:
Trygt å spise så lenge datoen er godt innafor ❤️

Går nok bra, skal være svært uheldig om det skjer noe tror jeg! :) En jeg kjenner ble matforgiftet av hamburger i svangerskapet, kastet opp osv. Men det gikk bra med barnet.

Trygt å spise så lenge datoen er godt innafor ❤️
Er det? Jeg trodde det var noe man skulle unngå også? Alt som ikke er ihjelstekt egentlig :hilarious: Men alt dette med spekemat, upasteurisert myke oster osv. Man skal være uheldig for at det går galt

:hilarious: Er det? Jeg trodde det var noe man skulle unngå også? Alt som ikke er ihjelstekt egentlig :hilarious: Men alt dette med spekemat, upasteurisert myke oster osv. Man skal være uheldig for at det går galt
Neida, gjelder sushi også. Innafor å spise, utenom et par eksotiske fisker og tunfisk. Men man bør være sikker på dato :) Selv om ihjelstekt er sikkert en god regel.

Vedlegg

• IMG_9846.jpeg
    IMG_9846.jpeg
    438 KB · Visninger: 7
Neida, gjelder sushi også. Innafor å spise, utenom et par eksotiske fisker og tunfisk. Men man bør være sikker på dato :) Selv om ihjelstekt er sikkert en god regel.
Se der ja! Her gikk jeg og trodde fra forrige svangerskap. Kanskje jeg må lese de kostholdsrådene på nytt :hilarious:

Se der ja! Her gikk jeg og trodde fra forrige svangerskap. Kanskje jeg må lese de kostholdsrådene på nytt :hilarious:
Husker jordmor fortalte at våre foreldre igjen hadde det enda strengere og derfor tror man at vår generasjon vokste opp med flere allergier fordi vi aldri ble eksponert for noe. Hvem vet om det stemmer, men det viser seg at de endrer de reglene stadig vekk :hilarious:

Typisk altså, er liksom så fersk gravid at jeg ikke en gang tenker på det :knegg: Kom på det når jeg ble uggen etter maten haha :laughing002 Har litt sånn skrekk for omgangssyke, så når jeg blir uggen blir jeg litt sånn :wideyed: så tenkte jeg meg om, og kom at puh, jeg er gravid, det kan være derfor. Og så i andre sekundet, men fader da, den røykalaksen skulle jeg kanskje ikke spist da :hungover: :hilarious:

Jaja. Spist er spist. Må lese litt på dette jeg og, de har jeg ikke gjort jeg heller. Ja, det endrer seg dette, ser jo at små barn skal utsettes for allergener i trygge rammer nå, som nøtter, egg osv.. Har ikke testet det selv dog. Men ang. laks og spekemat, så er det vel ikke allergier det er fare for, men toxoplasmose og listeria? Jeg er faktisk positiv for å ha gjennomgått toxoplasmose infeksjon, eller var i alle fall det forrige svangerskap. Men hvem bakterie som kunne være i hva husker jeg ikke :hilarious:

Nei unnskyld, det var 50 :knegg: Det et nok ikke noe problem på minst en måned :)

Regler vedr. skjulte grupper:

- Terminforumet må ha minimum 5000 innlegg totalt før dere kan få en skjult gruppe. Hvis dere ønsker en skjult gruppe så må dere i fellesskap finne et navn og en av dere som skal være tilgangsansvarlig. Deretter sender en av brukerne en melding til Forumansvarlig

I samarbeid med mange av dere som tilhører termingruppene har vi utarbeidet disse kriteriene du må oppfylle for å få tilgang:

- Du må ha laget deg et nick
- Du må stå oppført på terminlisten
- Du må ha skrevet minimum 50 innlegg i termingruppen (svar på tråder teller også som innlegg.)
- Du må ha vært medlem på Babyverdens forum i minimum 1 måned.
- Ved inaktivitet på det skjulte forumet over 30 dager kan tilgangen din bli fjernet.(10 innlegg eller mindre

Gleder meg til vi når 5000 :woot: føles liksom enda mer "ekte" når den skjulte gruppa er på plass

Til dere som ikke får til å redigere innlegg, dere kan ordne det i tråden her! :)

Back
Topp