Skravletråd uke 11

Ah, da er det sikkert fordi jeg gjør det hos fastlegen at jeg ikke får time hos jordmor før senere
Det er tidligere nå enn det var før. I mitt forrige svangerskap så ville de ikke ha meg inn før jeg var tidligst i uke 9. Nå ville de ha meg inn i uke 7. Tror det har litt med henvisning til ultralyd å gjøre. Hvis alle skal ha ultralyd mellom uke 11 og 13, blir det sendt å ha inn folk i uke 9 og 10 :-)

Er det andre som gruer seg til å si fra på jobb? Jeg hadde en del fravær forrige graviditet , og har slitt i etterkant av graviditeten og hatt en del fravær . Jeg får helt vondt i magen av tanken fordi jeg vet det kommer til å bli mer fravær :crybaby2 (Og ja , jobb er sur fra før )
Jeg gruer meg veldig. Det er jeg som er daglig leder men det er andre som eier bedriften. Jeg hadde ikke noe fravær forrige gang da, så jeg håper det blir slik nå også. Men jeg går ut i permisjon, en annen går av med pensjon og da står vi igjen med ei som er 50% ufør :depressed: Er absolutt helt nødt til å få ansatt et menneske som duger :laughing002

Da ble det sykmelding her i to uker. Hadde tenkt gradert, men legen mente at om jeg hadde det tungt nå, så ble det ikke enklere de neste ukene. Så hun bestemte at 100% var riktig. Kommer til å savne jobb, men ser fram til å få sovet litt!
Hørtes ut som en lur idé! Godt å få hentet seg inn litt nå :Heartred

Da ble det sykmelding her i to uker. Hadde tenkt gradert, men legen mente at om jeg hadde det tungt nå, så ble det ikke enklere de neste ukene. Så hun bestemte at 100% var riktig. Kommer til å savne jobb, men ser fram til å få sovet litt!
Jeg pushet meg gjennom mer enn 100% i begynnelsen av forrige svangerskap, og jeg tror det er mye av grunnen til at jeg ble så dårlig som jeg ble. Viktig å gi kroppen hvile og ro dersom kroppen trenger det! :Heartred

Hvilke app bruker dere til å følge graviditeten? :)
Jeg bruker Flo (ikke aktivt egentlig, men bruker den til å tracke mens så da har jeg den også som gravid) og PreMom. Bruker de ikke så mye noen av de

Når jeg kontaktet helsestasjonen for jordmor så oppga jeg jo alt av menstermin osv, de vil ikke ha meg inn før 10+4, synes det kanskje var litt sent? Mtp henvisning til tidlig ultralyd. Men føler ikke for å være den hysteriske som ringer inn heller for å klage :rolleyes:

Når jeg kontaktet helsestasjonen for jordmor så oppga jeg jo alt av menstermin osv, de vil ikke ha meg inn før 10+4, synes det kanskje var litt sent? Mtp henvisning til tidlig ultralyd. Men føler ikke for å være den hysteriske som ringer inn heller for å klage :rolleyes:
Ja, det var lovlig sent..

Rart, men spørs om det er kapasitet, kan ta første kontroll hos lege da om du får time før der så får du henvisnkng på plass

Rart, men spørs om det er kapasitet, kan ta første kontroll hos lege da om du får time før der så får du henvisnkng på plass
Ja det kan jeg alltids gjøre, vet svigersøsteren min som er gravid ikke fikk tidlig ultralyd før hun var passert 14 uker, så håper ikke det samme skjer med meg

Jeg bruker Preglife, Nørs og Flo :)

Betalte for Flo forrige graviditet, synes det var verdt det, men tror jeg dropper denne gangen :hilarious:
Takk for svar! Lastet ned preglife, jeg er 4+3 men det står uke 5. Er det fordi man er ferdig med fire uker og derfor er i den femte uka? Er jeg 4 eller 5 uker? Dette var forvirrende, helt ny på dette :)

Takk for svar! Lastet ned preglife, jeg er 4+3 men det står uke 5. Er det fordi man er ferdig med fire uker og derfor er i den femte uka? Er jeg 4 eller 5 uker? Dette var forvirrende, helt ny på dette :)
Du er i femte svangerskapsuke ❤️ Du er 4 uker og 3 dager på veg, som er i 5. svangerskapsuke. Ikke helt rett fram dette!

Skulle jeg fortalt hvor langt jeg var på vei hadde jeg sagt 4 uker, ellers blir man bare forvirret :hilarious:

Kan du spørre dem om det? Kan være de sender henvisningen nå når du tok kontakt og, men det skulle de jo sagt så du slapp unødvendig uro. Her sendte hun avgårde henvisning når jeg tok kontakt, men har ikke time før neste uke (egentlig i morgen, men måtte bytte den pga begravelse).

Back
Topp