Skravletråd til promarkerfarging....

Biramar

Gift med forumet
Sånn, da er tråden her[:)]
Om dere lurer på noe før kvelden, så fyr løs....

Et lite tips er jo å stemple opp motivet nå, så får det tørke skikkelig før du starter[:)]
Jeg har valgt et guttemotiv fra Hänglar, sånn at vi får hud, hår og klær...

Litt kort om fargingen:

* Vannbasert stempelpute, som f.eks distress, memento eller adirondack

* Glatt papir..Jeg farger på skissepapiret fra nille. Kan også bruke aqvarellark, men husk da å ikke farge helt ut i kanten siden arket trekker til seg mer farge og fargene flyter mer ut. Aqvarellarket sliter også mer på tusjene.

* Tusjene blør litt igjennom, så det er lurt å rive arket av blokken før du begynner å farge. Så slipper du å ødelegge arket under[;)]

* Lyse farger dominerer de mørke, så skulle du være uheldig, kan du rette det opp med en lys farge.

* Vi legger på fargen i små sirkelbevegelser, og jobber litt raskt for å få overgangen fra lyse til mørke farger finest. De blander seg best mens de er fuktige.

Det var litt av det "viktigste"
Rop ut om du lurer på noe før kvelden... Jeg gleder meg til å farge "sammen med dere" og se mange fine resultater[:)]

Legg gjerne ut bilde i tråden her av motivet du skal farge, så vi andre kan se[:)]

Noen som er klare for dette snart?

Skal vi starte da eller??

Okei, jeg starter. Legger ut, så får de som vil prøve seg når de vil[:)]

Men om ingen henger seg på, trenger jeg jo ikke vente mellom hvert bilde??

Nei du trenger nok ikke det da

e d greit om e prøver imorgen å bare ser fremgangen? har ikke mulighet no[&:] men synes det er suuuuupert at du gidder dette[;)]

Er nok midt i leggetida for endel, men nå tar gubben det ikveld da[8D]

Har ikke det stempeltrykket, så bruker en annen guttemagnolia med nisselue på uten skjerf. Satser på at det er i orden?

Jepp, man tar hva man har[:)]

Da skal jeg farge lua, og bruker samme farger og prinsipp som på buksa......[:)]
kommer bilder snart[:)]

Ok det blør visst mye dette nille arket jeg har, blødde noe utenfor... Jaja er prinsippet om å lære nå[8D]

Jeg sitter å følger med på fargeleggningstråden din Biramar :)

Men jeg fargelegger ikke i dag.. skal se i løpet av helga om jeg får satt meg ned og gjor det :)

har ikke magnolia stempler jeg[8D]

har ikke pastel pink heller[&:]

hmm tror det blir en annen gang for meg da[;)]

må jo handle litt først da[:D]

men utroligt snilt av deg å lage kurs[:D][:D]

Har ikke julegutt, men "trollegutt" så dette blir spennende...

Men jeg har ikke pearl blue, men går det greit med pastel blue da??[8|] (og ja, følge deg hvert skritt med farge og det hele...[8D], til å begynne med[:D])

Blir spennende å se om jeg har resten av fargene Biramar skal bruke. Til nå går det greit[:D]

Jeg har jo valgt farger jeg liker.. Men om dere ikke har dem, så rop ut så finner vi nok noen andre som passer fint sammen[;)]

Om bildene i bildetråden blir litt uklare, må jeg bare beklage altså! Er litt dårlig lys nå i høstkvelden[8|]

Åååå....nå fikk jeg skikkelig lyst til å invistere i promarkers og prøve selv [:o]
Hvor mange trenger man i første omgang??
Farger selv med akvarellblyanter og trives med det, men dette ser så gøy og pent ut [:D]

Ble helt feil farge med pastel blue til de to andre hos meg...Hvertfall på den måten du gjør det...[8D]

Rød da? Rosa? lillea[8D] Just say the words...Må forsette senere, for skal lage mat nå...Tenkte å bruke magnolia julestempel, så...[8D]

Nå har ikke jeg all verden med farger da[8|]Under 50 i alle fall[:-]

Men kan ta det siden...

drit kult at du gidder biramar...[:D]

Har bare cinnamon og ivory av de jeg[8D]

Back
Topp