Skravletråd sommer

Det kan vi. Skravler ikke så mye lenger, men noen av oss skravler da litt....

Håper alle får en fin sommer.

Hva er planene ?
 
Skjer ikke så mye her- det er sommer og vi koser oss mye med finværet i hagen sammen med barna:flower
 
Kveldsvakt gjennomført. Noen timer på øyet før dagvakt. Er så vanvittig varmt her om dagen.
 
Hyggelig med en sommertråd. Skal bli flinkere til å følge opp, har alltids litt tid når baby sover. Ja, kanskje ikke alltid da.

Det er deilig med varmt vær, men lei av at det er så klamt. Klam mamma og klam baby. Kanskje jeg skal kjøpe et plaskebasseng til oss alle..

Gleder meg litt til hverdag igjen, og håper hunden snart blir ferdig med diaré også. Vært hos dyrlege, fått mildere fôr og to av tre doser wibiotik eller hva det het. Hatt god effekt av det! Sluttet å kaste opp og er mer seg selv igjen, så nå må han bare bli ferdig med diaré også så er vi out of the woods.
 
Jeg har vært og feiret venninne sin bursdag , ble ikke så lengd siden jeg er rimelig nyoperert og har slitt litt i etterkant.
I dag er det mannen som har bursdag og skal feires :)
 
Skjer ikke så mye her- det er sommer og vi koser oss mye med finværet i hagen sammen med barna:flower
Så herlig.

Det nydelige sommerværet, 25+ grader og strålende sol vi hadde er byttet ut mer mer klassisk sunnmørssommer. Det er 13 grader, tåke på fjelltoppene og yr melker nedbør hver eneste dag så langt frem den går.
 
Kveldsvakt gjennomført. Noen timer på øyet før dagvakt. Er så vanvittig varmt her om dagen.
Varmen er borte herfra.

I forhold til jobb er det jo greit. Men jeg kunne tenkt meg litt bedre vær sånn på fritiden.
 
Jeg har vært og feiret venninne sin bursdag , ble ikke så lengd siden jeg er rimelig nyoperert og har slitt litt i etterkant.
I dag er det mannen som har bursdag og skal feires :)
Kos deg og gratulerer til ham
 
Varmen er borte herfra.

I forhold til jobb er det jo greit. Men jeg kunne tenkt meg litt bedre vær sånn på fritiden.
Helt greit med varme på fridager, men det er tøft på jobb. Men! Sommeren er kort og jeg elsker denne lyse tiden.
 
Plsnene for sommeren begynner også så måtte å forme seg. Helt klare er de ikke og det blir de ikke før underveis.

Vi skal enten kjøre herfra til svigermor, kommer da frem mens hun enda jobber, men da er hun jo i alle fall hjemme og vi deler dagene mellom henne og svigerfar uansett.
Eller så stopper vi og camper 2-4 netter på vei nedover. Men en uke etter vår ferie starter, starter svigermors ferie og hun tilbringer det meste av de to første ukene hos sin datter. Vi får disponere huset likevel da.
Heller vel helst mot å kjøre direkte og heller campe en ukes tid eller mer etter at vi drar derfra, før vi også ender hos min manns søster, som altså skal gifte seg den helgen som er slutten av svigermors andre ferieuke. Så er det kanskje da et par dager hos svigermor før vi drar hjem, i alle fall om vi ikke fikk noe særlig tid med henne før bryllupet.

Eneste som er booket er fredag til mandag på hotell i forbindelse med bryllupet. Camping skal det bli, i år med tilhenger. Så googlingen min har ført til at alle reklamer på fb er fra tilhenger produsenter eller forhandlere ...

Vi skal nok en tur i Hunderfossen med svigerfar og hans to tenåringer. De vokser visst ikke fra det, gjengen vår.

Alternativt en tur til Trondheim et par dager før eller etter det bryllupet. Bare for litt byferie.
 
Går fort mot skoleferie nå. Særlig for eldste som er 10. Trinn og uvisst av hvilken grunn har fri på fredag. Han har fri neste fredag for det er den siste avspaserings dagen deres (de har 15 min ekstra skoledag og avspasering en dag hver 8. Uke eller noe sånn) og siste skoledag en dag før alle andre, så han har faktisk fri hver fredag ut skoleåret.

Og muntlig eksamen neste uke.

Kalenderen begynner å fylles opp og vel så det med avslutninger og konserter og whatnot, så bare å holde tunga beint i munnen og holde fokus på dag for dag og uke for uke så lander vi plutselig i skoleferien og puster

Dvs, da skal yngste på sommerskole 10-15 den første uka så det er litt logistikk .. ikke i gangavstand nemlig. Men med fleksibel arbeidstid og start på hjemmekontor for den av oss som ikke drar grytidlig på kontoret for å være ferdig til å hente kl 15, så går det.
 
Minstemor og jeg er sjuklinger i dag. Hun har vært kvalm og kastet opp og vært hjemme med far et par dager, men sannelig er det meg som ender opp kvalm og pjusk hjemme med henne i dag.

Satser på at vi kommer oss i form igjen i løpet av helga.
 
Kjekt med litt skravling! :) Jeg er tilbake på jobb etter to uker sykemeldt. Mye som foregår på hjemmefronten med en babypappa som helst ikke ville ha flere barn osv.

Vi prøver å finne ut av ting. Så får vi se. Har fått innvilget delvis svangerskapspenger og det tror jeg er bra. Flere her som er på helt eller delvis svangerskapspenger?

Ellers er det drittvær og jeg håper vi får litt mer sommer de neste mnd!
 
Minstemor og jeg er sjuklinger i dag. Hun har vært kvalm og kastet opp og vært hjemme med far et par dager, men sannelig er det meg som ender opp kvalm og pjusk hjemme med henne i dag.

Satser på at vi kommer oss i form igjen i løpet av helga.
God bedring til dere :Heartpink
 
Kjekt med litt skravling! :) Jeg er tilbake på jobb etter to uker sykemeldt. Mye som foregår på hjemmefronten med en babypappa som helst ikke ville ha flere barn osv.

Vi prøver å finne ut av ting. Så får vi se. Har fått innvilget delvis svangerskapspenger og det tror jeg er bra. Flere her som er på helt eller delvis svangerskapspenger?

Ellers er det drittvær og jeg håper vi får litt mer sommer de neste mnd!
Håper dere finner ut av det.

Svangerskapspenger har aldri vært aktuelt for meg, men jeg gikk delvis sykemeldt i de to siste svangerskapene.
 
God bedring til dere :Heartpink
Takk. Virker som at magen min her stabilisert seg og jentungen virker også piggere så jeg håper vi snart er ferdig nå, hun har vært hjemme fra skolen siden onsdag.
 
Håper dere finner ut av det.

Svangerskapspenger har aldri vært aktuelt for meg, men jeg gikk delvis sykemeldt i de to siste svangerskapene.
Takk! :Heartpink Har så smått begynt å håpe på at det kan gå seg til!

Jobber i bofellesskap i kommunen og sjefen har prøvd så godt det lar seg gjøre å tilrettelegge. :happy8

Men med for mye risiko, ble det eneste løsning for å få bemanningen til å gå opp.
 
Det regner. Det plasker og pøser og regner.

Fikk ut noe gjødsel på plenen i går da, det løser seg nok fint opp med dette regnet. Vi har en ruskete plen. Med flere problemer, ulike steder. Løvetann i det meste av hagen. Mose i større og mindre grad. På oversiden av huset er det nesten ikke gress egentlig. Nede med ripsbuskene er det mer blader av et eller annet lavtvoksende, bunndekkende greier enn gress, etc. Et godt med skvalderkål også. Mer enn nok utfordringer. Så jeg har lest en del om vedlikehold og fiksing av plen og jevnt over leser jeg om vanning.

Ehh. Nei, slikt driver jeg ikke med. Naturen tar seg helt fint av vanningen. Den reale rotbløyta, som anbefales. Ingen fare. Det begynte i går ettermiddag og skal regne ut onsdag. Ingen fare for overfladisk vanning, her blir det vått, gjennom gress og mose og jord og leire og helt ned til grunnsteinen tenker jeg.

Men gjødsel er greit å tilføre. Og noe mosefjering og ugressuvennlige stoffer. Men mest av alt så kommer vi aldri til å ha en prettfri gressmatte uansett. Og det er helt greit. Hagen heller fra øst mot vest og fra nord mot sør med humper og dumper både her og der så noe flatt underlag finnes ikke noe sted. Stor hage har vi. Den er bare rufsete.

Jaja, regndag er inne-dag. Vaskemaskina går for andre gang og jeg bør vel egentlig igang med å brette klær for jeg vasket mye klær på fredag når jeg var hjemme med sykt barn (jeg var ikke i form selv heller. Men vaskemaskina er grei sånn. Den krever lite innsats fra meg egentlig)

Tenker jeg får rydde helt av spisebordet (det er ca dobbelt så langt som det vi trenger for å spise på og den andre halvdelen fylles alltid fort opp med alt mulig) og bruke det til å brette og sortere i hauger pr person så får alle hente sitt.

Da har jeg sikkert en plan som holder meg opptatt en stund.

Så er det middag før yngstemor skal på svømmekurs og så er det leggetid når vi kommer hjem. Det er litt greit at hun har lyst å slutte, så etter sommerferien fortsetter vi nok ikke. Å være på svømming til kl 19 lørdag og søndag er litt sent. Vi må dra midt i pizza tiden på lørdag, derved må vi ha tidlig pizza ferdig spist før avreise 1745, og altså hjemme etter hun normalt skulle spist kveldsmat hvilket på søndag gir henne for sen leggetid i forhold til skole mandag.

Men neste helg er siste helg med svømming, og det er bare 10 skoledager igjen. Så snart er det sommerferie.

Det medfører en del ferieplaner og snakk. Vel, hovedsakelig snakkes det om tilhengere her i huset. Jeg har snakket om det er par år, og i år er mannen overbevist. Så for et par uker siden ble det bestemt at det skal vi ha, eller det er vel egentlig bare en uke? I alle fall har jeg googlet og skravlet og snakket og tenkt og nå i dag har han endelig prosessert nok til å delta i samtalen :) det er mye å tenke på når to over-tenkende detalj-fokuserte tullinger med beslutningsvegring skal bestemme seg for hva som er stor nok tilhenger, høy nok, god nok, lokk eller presenning, etc :) vi kan sikkert snakke et par uker til. Men vi skal ha den i hus før ferien. Vi skal rekke å øve på å rygge før vi skal på ferie.
 
Back
Topp