Skravletråd September

vi hadde det sånn i fjor.. hun var så klar... sommerferien var nesten verst.
Hver dag kom spørsmålet.. HVOR LENGE ER DET TIL JEG BEGYNNER PÅ SKOLEN I DAG?
skal vi på skolen i dag mamma!?
osv osv..
Var veldig deilig å si: I morgen jenta mi! DA skal bu begynne på skolen!
Førskoleopplegget i bhg er bra så hun kommer til å ha et fint år.

Men så helt klart deretter skole. Problemet er at jeg vet fra den helt klare storebror som ikke var like klar som henne at det blir null og niks utfordringer det første året, hun må lære å lese men det er hun en ettermiddag unna. Jeg bare utsetter det...

Førskoleopplegget i bhg er bra så hun kommer til å ha et fint år.

Men så helt klart deretter skole. Problemet er at jeg vet fra den helt klare storebror som ikke var like klar som henne at det blir null og niks utfordringer det første året, hun må lære å lese men det er hun en ettermiddag unna. Jeg bare utsetter det...
skjønner :)
De har veldig bra skolestarter opplegg her også.
3 av 5 dager i uken har de skolestarter gruppe med oppgaver osv. 2 dager i uken har de tur. 1 tur med alle på avdelingen. 1 tur med skolestarterene fra den andre barnehagen.

Nei, ikke på langt nær så mye som var planen. Men men :-) Gikk tur med lille, og da vi kom hjem malte jeg litt mens sambo badet og matet lille. Så kom søster på besøk, også forsvant tiden. Jaja.
Koselig med besøk da:D

skjønner :)
De har veldig bra skolestarter opplegg her også.
3 av 5 dager i uken har de skolestarter gruppe med oppgaver osv. 2 dager i uken har de tur. 1 tur med alle på avdelingen. 1 tur med skolestarterene fra den andre barnehagen.
I år har bhg her en førskoleavdeling.

2,5 turdager i uka. Langtur mandag, mindre tur onsdag og annenhver fredag
Torsdag og torsdag førskoleaktiviteter. De jobber seg gjennom alfabetet. Alfabetisk. De har kommet til D. (på skolen brukte eldstemann to år på alfabetet. De lærte det grundigere da. Men seriøst. De holdt på med ukens bokstav langt uti andre klasse. Til jul i alle fall. 1,5 år!)

Back
Topp