Skravletråd september

Det var godt ;) fikk jeg meg 2t på øyet :D nå skal det bakes knekkebrød :)
Deilig med lur! Skal ta en selv når jeg kommer hjem. Krype under pleddet og skru av mobilen:D

Både snøen (mest minstemann) og isen (begge) var populært i fjor! Måtte vi få en ekte vinter. Den i fjor var vel kort...
Ja, jeg håper også den blir litt lengre :)
Hvor gamle er barna dine ?

Deilig med lur! Skal ta en selv når jeg kommer hjem. Krype under pleddet og skru av mobilen:D
Det er så godt ;) mobilen står bestandig på lydløs hos meg,og er aldri med meg innpå soverommet :p

Det er så godt ;) mobilen står bestandig på lydløs hos meg,og er aldri med meg innpå soverommet :p
Har stort sett mobilen på lydløs selv, men våkner så lett, så den får være av. Hvis ikke skal jeg bare inn på bv:p

Om jeg bare får 5 min i dusjen er det godt nok. Våkner ikke før jeg får rennende vann på meg:)

Dusjen pleier å bli maks 3 min da jeg pleier å skulle ha litt å gjøre når han sover og må utnytte tia mest mulig Haha :P og nå skulle jeg vel egentlig ha gjort noe helt annet enn å sitte her, har masse jeg skulle ha gjort men spørs om jeg ikke utsetter det til kvelden :P

Elgkjøtt (kokte det og graft i går), og så blir det gulrot, sellerirot, persillerot, potet, brokkoli og purre. Og litt pølser vi har liggende.
Det hørtes veldig fristende ut :)

Ja, det er det :)
Jeg har ingen planer om å kjøpe brød og rundstykker igjen. Hørtes ut som en god middag det også ;)
Misunner dere veldig som klarer å bake gjærbakst altså! Jeg er, om jeg får si det selv, veldig flink til å bake kaker og lage konfekt. Av gjærbakst mestrer jeg boller og horn, men brød!! Brød er helt fader umulig! Hva er trikset?
Har kenwood maskin, elter i en evighet, har oppi bakerens hemmelighet og følger oppskrifter slavisk, men resultatet blir bestandig murstein. Hva gjør jeg feil? Vil så gjerne kunne det!

Hei igjen..

Ble borte litt.
Liten glad gutt som distraherte meg så har ligget nede på gulvet og lekt med han

Har stort sett mobilen på lydløs selv, men våkner så lett, så den får være av. Hvis ikke skal jeg bare inn på bv:p
Er fort gjort å "bare" sjekke om det har skjedd noe å :p

Misunner dere veldig som klarer å bake gjærbakst altså! Jeg er, om jeg får si det selv, veldig flink til å bake kaker og lage konfekt. Av gjærbakst mestrer jeg boller og horn, men brød!! Brød er helt fader umulig! Hva er trikset?
Har kenwood maskin, elter i en evighet, har oppi bakerens hemmelighet og følger oppskrifter slavisk, men resultatet blir bestandig murstein. Hva gjør jeg feil? Vil så gjerne kunne det!
Har du både gjær og bakerens hemmelighet? Hever du?

Da er vi 2 om gjærbaksten! :p klarer det aldri jeg heller...

Både snøen (mest minstemann) og isen (begge) var populært i fjor! Måtte vi få en ekte vinter. Den i fjor var vel kort...

Frøkna satte for første gang pris på isen i fjor. Hu har hatt skøyter i flere år, men har nekta å bruke de. Men på skolen så lages det isbane på grusbanen om vinteren (det er foreldre i nabolaget som gjør det på dugnad) og den er veldig populær :)

Har du både gjær og bakerens hemmelighet? Hever du?
Ja, både gjær, bakerens hemmelighet og heving. Prøver gjerne å heve lenger enn oposkriften sier også. Men funker ikke. Peøvd mange forskjellige oppskrifter også.
Ene gangen fikk jeg mannen til å overvåke alt jeg gjorde, for å se om jeg glemte noe. Men nei. :p har prøvd å innfinne meg med at jeg er ikke venn med gjærbakst. Men elsker jo nybakt brød, så er litt vanskelig. :p

Back
Topp