Skravletråd rødt lag

De to siste dagene har jeg gått "tur" forran tv'n. Det funker det også. Og jeg spiste i alle fall ikke potetgull mens jeg så den filmen.

Men jeg er rett og slett grusomt dårlig på å ta rett valg med mat. Derav at jeg ikke gikk ned sist uke også.

Mltt problem er at kostholdet i seg selv er helt greit. Den koppen med instant-kakao til frokost på jobb, de småbitene med sjokolade mens jeg lager middag, det potetgullet jeg spiser når ungene er i seng.... Og den totalt inaktive livsstilen min. Tilsammen så ender det med at vekta rusler oppover.

Vi har altså startet dytt på jobb nå 1.9, og jeg er bakerst på laget. Jeg startet med å være syk første uken, og har hatt flere dager langt under 10 000, men nå jobber jeg det inn, dag for dag. Jeg er litt sta, jeg skal ha de skritta. Men åpenbart, jeg klarer ikke oppvise samme stahet på å gå ned i vekt. Jeg har ikke lyst, på en måte.
 
Kjenner meg veldig igjen. Er veldig flink til å småspise og spesielt når jeg bare er hjemme, slik som i ferien og nå når jeg har to uker som arbeidsledig før jeg starter ny jobb. Vekta stod stille i ferien og før det gikk den jevnt nedover. Og forrige uke gikk den opp igjen, men det ble alt for mye kaker og det vet jeg.

Har liksom ikke lyst å gi slipp på alt det gode, men jeg har vært i en god sirkel før. Da jeg gikk gravid sist hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle holde meg helt unna chips (var det jeg spiste mest av) og ellers være forsiktig med annet godt. Og når jeg var borte fra det en liten stund, savnet jeg det ikke lenger. Det er så deilig å slippe det søtsuge og det er det jeg prøver å tenke nå også at noen dager til uten godsaker så er nok det søstuget borte. *fingers crossed*
 
Snopefrien min funker ikke. Er så kvalm og uggen at jeg spiser det jeg vil. Men er aktiv da, har over 10 000 skritt hver dag. Idag skal vi i bryllup, spent på hvordan det går.
 
Jeg har kjøpt meg nye goretex sko så nå har jeg ingen unnskyldning for å ikke gå ut en tur i regnværet. Jeg gikk en dag før i uka og ble klissvåt, skoene mine var utslitt. Komplett.
 
I går ble "turen" til at jeg gikk, jogget, danset og hoppet til 6-7 sanger på badegulvet.

Men i dag har skoene vært ute, først gikk jeg og lillemor til barnehagen for å leke litt i ettermiddag mens været var fint, og så er jeg nettopp kommet hjem fra en tur nå alene i lett duskregn. Jeg kunne ikke gå helt langt nok til å ha dagens 10 000 for jeg måtte hjem før mannen skal på fotballtrening så jeg får gå meg gjennom en film eller noen sanger i kveld også, etter at jeg har fått ungene i seng, en etter en etter en. Vi har tre unger fra 4,5 til 12 år gamle.

Det fine med å ha en sånn plan for kvelden er at det begrenser tiden jeg kan spise potetgull ;) veiing i morges viser at jeg er ned fra onsdag, håper å holde det helt til onsdag. Uvant med veiedag onsdag, jeg går vanligvis litt opp i helga og kjemper meg ned gjennom uka frem mot veiing fredag så dette er en annen dynamikk og jeg er spent på hvordan det slår ut. Kombinert med denne dytt - konkurransen som jo var på en passende tid. Jeg hadde en dårlig start pga at jeg var syk første uken, men nå skal jeg jobbe meg nedover i vekt.
 
Har lagt inn utfordingen. Snopefri gikk adundas med full sommer igjen, så har blitt endel is. Og lakris siden formen har vært ganske laber
 
God morgen, da må alle huske å registrere vekta fra i dag morges.

Satse på at flere av oss har gått nedover denne uka. Sist uke var ikke en helt god start for de fleste, meg inkludert. For min del bittelit ned denne uka, ikke nok, men så har jeg blitt sjuk igjen og sitter dønn stille inne i eget hus i karantene da, så det er ikke så uventet egentlig.
 
Ned 0,6 denne uka. Meget fornøyd med det egentlig da jeg ikke har klart å være like flink med kostholdet. I tillegg kom tr bankende på for noen dager siden, så jeg er litt oppblåst og tung om dagen :smiley-ashamed004 Håper det har gått bra med resten av gjengen denne uka! ❤️
 
Denne uka har helt klart gått bedre enn forrige, har gått ned 0,4 fra startvekt noe som ikke føles så mye, men når man legger på seg 1 kg første uka er det hvertfall greit at den kiloen er borte igjen :)

Er det slik at dere andre aktivt slanker dere i form av dietter og mer trening eller bare justering av kostholdet?
 
Jeg driver ikke aktiv slanking, jeg bare prøver å leve bittelitt sunnere.
 
To av oss har ikke levert vekt i dag, jeg har sendt pm, kommer ikke det mister vi dem.
 
Det har gått litt i ett idag, men jeg har levert nå. Bedre sent enn aldri, selv om jeg er klar over at det er i seneste laget :(
 
Dere skal alge utfordring, og dere må ha ny lagleder, jeg røyk ut allerede første runde denne gangen også.
 
Hva kan man ha i utfordring da? Jeg er helt lost når det kommer til dette. Første gang jeg er med så aner ikke egentlig helt hva det går i.
 
Kan vi ikke ta samme? 10 000 skritt og folk utfordrer seg selv? Eller evt 10 000 skritt og 30 aktivitet pr dag?
 
Tror vi er for sent ute. Jeg sendte meldign til krigleder(?) om det er det det heter og foreslo bare vann som drikke og det samme med skritt, men vet ikke om det er hun som legger ut utfordring eller oss, så da kan vi evnt ha det du foreslår om du vil det? :)
 
Det er normalt sett laget som legger det ut. Og om det ikke er gjort innen en frist på kvelden så er det det andre laget som får æren.

Beklager at jeg ikke bisto dere mer. Jeg var relativt utslått, forkjøla som jeg er. Og orket ikke tenke i går. Litt mer på plass med hodet i dag.

Utfordring faller nok på plass, men denne krigen blir litt annerledes, med så få deltagere, og her et lag uten erfaring?
 
Så da er det blått lag som får legge ut utfordring da. Helt ærlig tenkte jeg det var onsdag igår og at vi hadde god tid, men det var det jo ikke :joyful:

Håper du føler deg bedre snart. Utrolig kjipt at vi er så få igjen her. Og absolutt null erfaring fra denne kanten. Må vel finne ny lagleder også nå som du er ute?
 
Gjerne det, jeg kommer ikke til å huske på å følge med når jeg ikke er med, på en dag som er så ute av mitt hode som en onsdag (det pleide være fredag, så å veie meg onsdag er vanskelig nok å huske)

Å være lagleder er ganske enkelt, sjekk at alle har regnet rett, purr på de som ikke leverer i god tid så de helst rekker det. Legg sammen vekta til laget, og regn ut hvor mye laget samlet har gått ned. Og send på pm til krigleder, sammen med info om hvem som gikk mest ned, hvor mange prosent, og minst ned=den som går ut om laget går samlet sett mindre ned i prosent enn det andre laget. Denne runden var det meg.
 
Krysser fingrene for at vi får det til. Jeg jobber ettermiddag på onsdag så kommer nok ikke til å være tilgjengelig så sent som kl 19
 
Back
Topp