Skravletråd Onsdag 19. Juli

suprAnirac

Forumet er livet
Go' dag, mor, far og barn...

Da var kolikk runden for kvelden over. Amalie sover utslitt i senga si nå.. Jeg går rundt her trøtt som ei strømpe (må bare hente meg litt inn) og pakker bag'en til Othilie. Hun skal være med bestemora og familien på telttur, og fiske. Blir borte til fredag/lørdag.

Amalie skal på 6-ukers kontroll i dag. Blir spennende å se nøyaktig hvor tjukk hu har blitt!!! [:D] Gla i puppen, hu!

Da pakker jeg videre... I håp om å komme meg snart til sengs... Søvn er luxus!

Flere som venter på den etterlengtet søvnen ser jeg Carina......her er det en som forhåpentligvis sovner nå!
*Trøtt mamma her*
Tror sukkervann har motsatt virkning på gutten min, han er lys våken etter å ha fått det. Ligger med stoooore øyne i armene mine, og bare hyyyler når jeg legger han i kurven.
Stakkars har luft i magen, er helt sprengrød i ansiktet og spenner hele kroppen[:(][:(]
gjeeeeeesp
Noen som har tips til hva jeg kan smøre på såre, tørre brystvorter!?

God morgen alle morgen fugler....
her ble det lite søvn i natt... hadde to små overnattings gjester i min seng..de sov som to små engler,mens vo måtte ta i mot sparkene fra tobias[:'(]...

til dere som har barn fra før! har dere noen lure tips til å lære tobias å gå på do på nr. 2? han går på do å tisser,men MÅ  ha bleie på når han skal bæsje...har lyst til å gjøre han tørr i sommer,men hvis ikke han er klar så nytter det ikke...men trenger ihvertfall noen gode råd.....

god morgen.

carina:nå er jeg spendt på hvor mye amalie har lagt på seg??[:D]

gira:hehe da fungerer ikke sukkevann for deg...det gjør det ikke her heller hver gang[8|]stakkars han som har vondt i magen sin.

det har marielle også å har sovet lite på dagen i det siste.så i går falt hun om på brystet mitt klokka ti.sov til 03.30 og så til 07.30.men frem til da har hun stresst å styra på stakkars.sovner innimellom men hun ligger også i søvne å presser[8|]hadde det ikke vert for den dumme magen hennes hadde vi vert ganske så utkvilte begge to[:@]

skal prøve meg på minifom igjen...følte den ikke ga noen bedring på slutten så jeg har hatt et opphold nå.det prøvde jeg også med malten men da ble det full stopp i bleia[&:]

nå har jeg bestillt dåpskjole på internett...gleder meg til den kommer[:)]

å skatten min ser ut til å ha sovna under babygymmen sin..alerede[8|]etter bare en og en halv time våken.hmmm..kansje jeg også skal legge meg litt igjen da[8D]nå går cear beer på tv..di er så sjønne,jeg husker jeg så på det som liten og har hatt en slik bamse siden jeg var to år

hva skal dere i dag da?har ingen planer men sola skinner så jeg må jo ut på noe[:)]

håper dere har stor seng da[:D]nei ikke lett med bleie avvending sikkert,å tør ikke uttale meg om noen tips[8|][8D]

nei vi har ikke så stor seng.. 150 bred.... god nok plass til oss begge to,men ikke noe fam. seng akkurat.... det var jo koselig også da,helt til jeg fikk ett spark midt i fleisen [:'(]

uffda...et spark i fjeset[8|]en urolig sover[8|]

Heia..
ble lite søvn på meg i natt... Hvilken bombe!!![:D]
Da har Othilie dratt i fra meg... savner trass jenta mi allerede...[;)]

Ale82: Othilie å tisser på do, men jeg får henne ikke til å bajse på do... ber henne si i fra, men.. Nei...[8|]

Vi har familie seng, elegant plass til 4 stk[:)][;)][:D]

Da skal jeg vekke Amalie alias Tjukkebolla[:D], og dra på helsestasjonen...

I'll be back.

Hei snupper! For en gang skyld kan jeg også si god morgen og er til min egen store forundring i funksjon før lunsjtider... Har litt av hvert å stri med vi mammaer, ser jeg av innleggene over. Selv sover jeg dårlig for tiden. Ligger og halvslumrer mens jeg våker over nurkegullet mitt som er blitt så surklete og tett i nesa. Hun nyser grønt gørr med blodspor i ett sett når hun ligger på rygg og får ikke sove. Så her sverger vi til mageleie, hvor gærent det enn er. Stakkars lita, skulle ønske hun ikke behøvde å kjempe med slikt i så ung alder. Men skal på 6-ukers kontroll i morra og jeg håper barnelegen der kan trylle fram en vidundermedisin for oss...

ORIGINAL: carina82

Heia..
ble lite søvn på meg i natt... Hvilken bombe!!![:D]
Da har Othilie dratt i fra meg... savner trass jenta mi allerede...[;)]

Ale82: Othilie å tisser på do, men jeg får henne ikke til å bajse på do... ber henne si i fra, men.. Nei...[8|]

Vi har familie seng, elegant plass til 4 stk[:)][;)][:D]

Da skal jeg vekke Amalie alias Tjukkebolla[:D], og dra på helsestasjonen...

I'll be back.

Lykke til 6-ukers da, Carina! Vi skal i morra og kan sammenligne tjukkebollene våre - selv om jeg tror utgangspunktet deres var litt forskjellig [:)]

Halla trulter og nurk!

Sitter her og myyyser på skjermen med en puppeglad litjgutt hengende fast. La igjen brillene på badet..
Her er spørsmålet; hvordan få Ben til å sove natten gjennom. Greitt å amme/gi mat kl 03, men så vil han jo ikke sovne igjen...[>:] 
Blir bra trøtt av de stakkars tre timene jeg får før den tid.

I dag tenkte jeg dra inn til Molde og kjøpe inn flaskevarmer og minivannkoker, og kanskje se litt på jazzlivet. Blir bæresele på Ben da for jeg frykter kaos.
Men tiden flyr fra meg.. må prøve å få en dusj også før jeg drar, men det går ikke så lenge han ikke sovner.
Sambo foreslo en helgatur til Smøla hvor vi kan få leid ei rorbu for en billig penge. Fikk litt lyst til det, men frykter Ben vil ta all min tid lell slik at kosen for å være borte med sambo uteblir og vi kunne like godt vært hjemme, men det er vel verdt et forsøk.[:)]

Takkekortene jeg bestilte 7. juli er nå først ferdig produsert i dag, men ikke kommet til butikken enda. 7-8 dager my ass! Tok lang tid dette...[8|]

Hm, ja smånurkene våre tar nok opp mesteparten av tiden vår enten vi er hjemme eller ei. Men jeg syntes nå likevel at min ferie på Sunnmøre var veldig deilig likevel. Godt å komme seg bort fra hus og heim en stund og glemme alle de småtinga en skulle ha gjort som stadig henger over en. Følte jeg hadde mer tid til Marylin da [:)] 

Takkekort[&:][&:][&:] Du sier noe der. Hvor bestilte du hen - noen som vet om en eller annen kjedebutikk har spesialtilbud på sånt for tiden?

Bestilte på Elkjøp jeg.. hvor du så og si lager dem selv på nettsiden deres.
39 kr for 10 stk. Tror kvaliteten er helt grei, men regner med å bruke noe annet til dåpskorta.
http://photo.elkjop.no/

Supert - der har jeg allerde noen uavhentede bilder, så da kan jeg bestille opp og hente dem samtidig da, kanskje... Må bare få foreviget et smilebilde først, men så langt har tuppelura ikke villet smile på kommando [&:]

Det får bli dagens store quest. Samt å dra over på senteret å få kjøpt opp flere stoffbleier som nurkegull kan gulpe og snørre på. Hopper i dusjen jeg da. Snakkes senere...

God morgen! I natt sov Tuva fra 23.30 til 06.00!!!! Ble helt forskrekket da jeg våknet, for så lenge har hun aldri sovet i strekk før! Var jammen godt med så mange timers sammenhengende søvn ja.

Irene: Jeg har bestilt sånne takkekort på Elkjøp, og syns kvaliteten var helt grei. Men etter navnfesten skal jeg heller lage takkekort selv, det blir tross alt finere....

Carina: Spent på hvor mye snuppa di veier nå!!

Hei på dere,

Ser flere av oss sliter med nattesøvnen. Er så trøtt at jeg vet ikke opp ned på meg selv i dag...[8D]
Alexander sov i vogna si i mange timer i går, og det tok han igjen fra i natt og til nå. Han har duppet litt innimellom, men ikke mye. Han sliter litt med magen han også, som flere av våre små. Han ligger å presser veldig mye, stakkars. Nå kommer det heldigvis mye ut da, men han blir jo så sliten... Må si at jeg synes han er veldig tøff da, for han gråter ikke mye, blir mer irritert.[:)]

Blir moro å høre litt om 6-ukers kontrollene, jenter. Kan dere ikke legge opp en topp-tråd, så vi som kommer etter kan sammenligne? (Vet ikke hvordan man får lagt tråden på toppen...[8|])

Da er jeg tilbake fra kaosland!
Fikk kjøpt meg reisevannkoker, varmeflaske m biladapter, minnebrikke og div apotekvarer. Glemte selvsagt sånn termogreie til å ha på flaskene for å holde på varmen!!! *ammetåke*
Var varmt og jeg fikk sååå lyst til å jazze, men det er umulig med barnevogn i storgata...[:'(]
Blir sikkert til at vi drar til Smøla i helga om de har plass til oss.[:)]

ORIGINAL: haldis
Blir moro å høre litt om 6-ukers kontrollene, jenter. Kan dere ikke legge opp en topp-tråd, så vi som kommer etter kan sammenligne? (Vet ikke hvordan man får lagt tråden på toppen...[8|])

Send pm til Maren..[;)]

Vannkokeren på Elkjøp til 199,- og flaskevarmeren med biladapter på babybutikk til 498,-.
De har med biladapter på Alexi også.
Elkjøp hadde flaskevarmer, men var utsolgt og ville ikke få inn igjen på en god stund. Spurte ikke etter pris og om adapter var med..

Amalie alias tjukkebolla, kan kalle henne det med go' grunn... For på 6 uker så har hun lagt på seg 1225 gram!!!

Legen og helsesøstra var veldig støttende og forståelsesfulle ang kolikken. De å ville så gjerne få gi henne sukkervann, for hun fikk mageknip inne på kontoret der. Legen gikk faktisk å byssa henne der inne!
Når de så hvor mye hun likte sukkervannet, som de fikk prøve å gi, så sa de at det var helt harmløst, bare å pøse på...

Bestilt time til kiropraktoren på fredag...

Back
Topp