Skravletråd Mars

Det har ALLTID vært lammelår på første påskedag.
Det er en del av tradisjonen.
Sausen er enkel og lages på skyen fra langpannen under lammet som tas ut 30 minutter før det er ferdig.
Når skyen tas ut, legges masse rotgrønnsaker (gulrøtter, pastinakk, sellerirot ++) oppi som gjør seg ferdig sammen med kjøttet.
Koke litt poteter, og servere

Høres godt ut det.
Jeg har ingen "alltid" i påska. Vi har pinnekjøtt enten langfredag eller første påskedag som mamma anser som de to helligste dagene i påska. Og hvilken var stort sett avhengig av været i forhold til ski.

Lammelår er godt, så lenge den hersens rosmarinen ikke blandes inn ;-)
 
Høres godt ut det.
Jeg har ingen "alltid" i påska. Vi har pinnekjøtt enten langfredag eller første påskedag som mamma anser som de to helligste dagene i påska. Og hvilken var stort sett avhengig av været i forhold til ski.

Lammelår er godt, så lenge den hersens rosmarinen ikke blandes inn ;-)
Hadde noen sagt det til meg på forhånd hadde jeg laget det ene låret uten :)
 
Hadde noen sagt det til meg på forhånd hadde jeg laget det ene låret uten :)
Mamma har begynt å lage noe uten når hun lager lam ja. For det viste seg at jeg liker lam. Jeg trodde jeg ikke likte lam i ungdommen. Jeg liker bare ikke rosmarin. Som mamma altså alltid brukte mye av.
 
Her er det kun eldste som skal være med å spise det, og han elsker det :)
Eldste gjør forsåvidt det her også, men jentene gjør ikke. Og de to eldste legger seg samtidig, og stort sett begynner den prosessen mens jeg legger yngstemor. Så vi spiser samlet.
 
Viktig å være stolt av seg selv![emoji1] og fortelle om det! Alle liker en klapp på skuldra[emoji1]

Sant nok. Det bare føles litt feil likevel, for jeg synes det er litt ekkelt å få skryt. Burde dermed ikke si noe som jeg kan få skryt av ^^
 
Vi må kose oss![emoji7]

Fant is i fryseren, så det ble det istedet. Gjett hvem som spiste alt for mye da.... Fader, jeg må virkelig jobbe med den overspisingen! Det gikk bra en god stund, men nå har det vært litt mye stress i det siste, og da tar overspisingen over :(
 
Ææææ, pc'n min har begynt å komme med blåskjerm i kveld. Tre ganger på 40 minutter...
 
Uh oh.... Det er aldri et godt tegn! Har du kopier av viktige ting, eller ekstern harddisk?
Har en ekstern harddisk, bør kopiere over bilder etc dit. Dvs, mannen har en ekstern harddisk, jeg får få ham til å gjøre det
 
Jammen var ikke Mars mnd også snart omme. Fy søren så fort tiden går!
 
Back
Topp