Skravletråd Mars!

Nei damer, tar meg en liten lur .. Snuppa sover, jeg har fått i meg kaffe..likevel lukker øya seg hele tiden.. Tror jeg trenger søvn..
Kos deg og sov godt:)

L våknet nettopp og finstasen er tatt på . Da bestemor kommer for å sitte barnevakt. Men nå mat ...Moore food...:)

God morgen:D
Hva skal dere idag? Formen bedre?:)
I dag er det shopping av scrapping siden formen min ikke var så bra i går.

Føler meg bedre. Men trenger mer søvn så det blir tidlig i sengs i kø
Veldig. .. kan håpe:)

Hva står på dag sprayen?

Veldig tungt å lese. Vet ikke om du vil prøve dette. Men fikk tips av min vennine med tre barn og sår rompe og eksem. Bland sinksalve fra greve med purelan 100 og smør godt på områdene. Men la de få puste to tre ganger om dagen før du smører på..

Du vil klare å finne en løsning:)
Den løsningen blir i alle fall også minst like komplisert som inotyol i forhold til bleiene.

Sink tetter det laget i tøybleier som holder huden tørr, så der ikke går gjennom og blir lekkasjer. Da må jeg ha noe mellom for å beskytte bleien, eller bruke andre bleier. Og da er vi tilbake i loopen.

Problemet er ikke hva som kurerer rød hud, men hva som er rødt, hva som er eksem, hva som bør ha kortison, hvor sterk kortison. Legen om vi må ha sterkere, men nå er hun egentlig for fin til sterk kortison, bare ikke bra etter ei uke med mild, men ikke noe å få en legetime for i dag liksom, i så fall er hosten hennes vel så mye et tema, men det er ikke mye å gjøre med hoste på sånne små.

God morgen:)
Så kjipt hun ikke blir bedre:(
Prøve vanlig bleie? Inotyol?
Hun hadde det i natt. Hadde det et par dager forrige uke også. Inotyol og papir, så var hun ikke våt i alle fall. Ble ikke bedre, men i det minste ikke værre heller.

Den løsningen blir i alle fall også minst like komplisert som inotyol i forhold til bleiene.

Sink tetter det laget i tøybleier som holder huden tørr, så der ikke går gjennom og blir lekkasjer. Da må jeg ha noe mellom for å beskytte bleien, eller bruke andre bleier. Og da er vi tilbake i loopen.

Problemet er ikke hva som kurerer rød hud, men hva som er rødt, hva som er eksem, hva som bør ha kortison, hvor sterk kortison. Legen om vi må ha sterkere, men nå er hun egentlig for fin til sterk kortison, bare ikke bra etter ei uke med mild, men ikke noe å få en legetime for i dag liksom, i så fall er hosten hennes vel så mye et tema, men det er ikke mye å gjøre med hoste på sånne små.
Ok. Vel jeg håper du finner enn løsning på dette puslespillet.

Ok. Vel jeg håper du finner enn løsning på dette puslespillet.
Mest av alt hater jeg at jeg ikke står støtt i valget.

Det er mitt tredje barn, mitt tredje tøybleiebarn. Vi hadde våre problemer med eksem og utslett og sopp med de andre også, men jeg tvilte aldri på valget av tøy, bare fant løsninger som passet for dem.

Denne gangen vingler jeg, og vi har brukt papir både da hun hadde vannkopper (og på sykehuset) og nå i forbindelse med eksemet. Og jeg haaaaaater at jeg ikke får til å
1) finne noe som funker
2) stole på meg selv

God morgen :) flere som er oppe tidlig :) her skal vi straks inta grøtskåla :p

God morgen :D haha så moro! Venter på at min skal knekke den koden fordi hun kan lett få tak i ledningen å skru på lyset, eller i værste fall dra ned lampa :o
Dra i ledninger er også gøy her:-). Her har vi en lysbryter på veggen rett over sengen vår og den synes mini er gøy å leke med. Må holdes litt inne for å få på lyset og nå får han det til :-).

God morgen.

Sitter på badet med en sprellende baby på gulvet og prøver å finne ut hva jeg skal smøre med og hvilken bleie jeg skal ta på henne.

Typisk eksem er det ikke lenger etter ei uke med hydrokortison, men bra er hun ikke, rød er hun. Ei uke er max med kortison sånn reseptfritt (og egentlig ikke uten samråd med lege på de under to år, jeg har gjort det i samråd med helsesøster...)

Vi bruker jo tøybleier og jeg har ikke blitt klok på om det er noe med det hun reagerer på. Har ikke nok bleier som fungerer, for mange av de vi hadde fra de eldste er utslitt, det meste av de gode løsningene til natt er hun for liten for enda, jeg er lei, lei, lei av å ikke få dette til, det var aldri så vanskelig med de andre!
Så kjedelig. Har en gutt her også som tydeligvis har min hud med tørr og utslett. Får til tider røde merker. Jeg smører med propolis krem og gir han aloe Vera juice og det funker veldig bra

Mest av alt hater jeg at jeg ikke står støtt i valget.

Det er mitt tredje barn, mitt tredje tøybleiebarn. Vi hadde våre problemer med eksem og utslett og sopp med de andre også, men jeg tvilte aldri på valget av tøy, bare fant løsninger som passet for dem.

Denne gangen vingler jeg, og vi har brukt papir både da hun hadde vannkopper (og på sykehuset) og nå i forbindelse med eksemet. Og jeg haaaaaater at jeg ikke får til å
1) finne noe som funker
2) stole på meg selv
Kanskje ta en pause? Få litt avstand? Tviler ikke på at du vil ta de riktige valgene:)

Men kan hende du trenger å se det utenfra .
La din bedre halvdel ta barna i en time og kom deg ut på egen hånd. Eller ta med de store barna og gjør noe. Kanskje det vil løsne for deg?:)

Kanskje ta en pause? Få litt avstand? Tviler ikke på at du vil ta de riktige valgene:)

Men kan hende du trenger å se det utenfra .
La din bedre halvdel ta barna i en time og kom deg ut på egen hånd. Eller ta med de store barna og gjør noe. Kanskje det vil løsne for deg?:)
Kanskje det? Han har levert de store nå, jeg ammet lille til hun sovnet. Jeg vil jo være der for henne, hun hoster stygt og vil ha mamma

Jeg må pumpe meg, enten spiser hun mindre eller så har jeg fått økt produksjon. Det er høytrykk i amminga i alle fall, og det sliter hun med. Jeg pumper jo til melkebanken, så det er greit nok. Burde vært inn der en tur med melk også. Og hos mamma for å lage bordkort, men da må vi få tatt bilde.

Blæ, alt føles så hektisk. Også tror jeg at jeg trenger å shoppe noen nye bleier. Bare vet ikke helt hvilke jeg vil ha. Må finne ut av noe

Så kjedelig. Har en gutt her også som tydeligvis har min hud med tørr og utslett. Får til tider røde merker. Jeg smører med propolis krem og gir han aloe Vera juice og det funker veldig bra
Jeg kan / vil jo ikke gi henne jus når hun er et fullammet spedbarn?

Skal egentlig ha god kontroll på eksem, men er ute av trening, de andre har vokst det av seg.

Det er mest det at jeg ikke klarer stå støtt i et valg om bleier som plager meg.

Trøtt etter ei lang natt.. Våken en time fra 2-3 og en halvtime fra halv6. Sto opp kl 7 da vi måtte tidlig ut av huset i dag..

Nå skal vi sove!

I dag er det shopping av scrapping siden formen min ikke var så bra i går.

Føler meg bedre. Men trenger mer søvn så det blir tidlig i sengs i kø
Veldig. .. kan håpe:)

Hva står på dag sprayen?
Happy shopping:D

Skal shoppe litt selv og i neglstudio:)

Back
Topp