Skravletråd Mandag 5. Juni!!

Det er jo ett prosjekt i seg selv det å dusje da. Da tenker jeg på full rengjøring som vaske håret, vaske kroppen, klippe neglene, stelle godt med føttene, barbere armhulene, bikini-linje og leggene... Det er full trim det! Blir både svett og sliten når en er ferdig med dusjen. Jeg makter heller ikke å kle på meg med en gang da. Er jo andpusten og svett jo...![:'(][:D]

Huff, Espen har 2 nattevakter netten som kommer nå. Enn hvis noe skulle begynne å skje... Han jobbe i Oslo, og tar toget frem og tilbake. Det går jo ikke på natta da... så da snakker vi flere timer her. Huff. (vet jo at fødselen kan ta laaang tid, men.. liker det ikke)

Men nå må jeg spise. Espen har laga pannekaker...

Beklager at jeg kommer luskende hit...
Det er så koselig å lese litt her hos dere, nå er det deres tur alle junimammaer. Og etter dere ja da er det oss Julidamer[;)]
Blir helt sentimental av hele greia.
Må inn å sjekke hos dere hver dag. Hvordan formen er på dere alle sammen, sterke, flotte junidamer!!!

Følte bare for å si det jeg da....

ORIGINAL: Monicus

Det er så koselig å lese litt her hos dere, nå er det deres tur alle junimammaer. Og etter dere ja da er det oss Julidamer[;)]
Må inn å sjekke hos dere hver dag. Hvordan formen er på dere alle sammen, sterke, flotte junidamer!!!

Bare kikk i vei du [:D] hender rett som det er at jeg tar en titt sjøl på de andre terminklubbene! Dessuten kan det jo hende at du føder i juni selv [;)]

ORIGINAL: Monicus

Så koselig da Monicus!
Du er alltid velkommen hit[;)]
Før du vet ordet av det så er du en av Juni gjengen du også.....[:D][:D]

Heisann, alltid hyggelig med nysgjerrig besøk vettu! [:)] 

hei hei jenter. er dessverre her fremdeles med magen, er så lusten på å få henne ut nå. er det noen som vett max grensa me kan gå etter slimproppen er godt?

ORIGINAL: Nina22

hei hei jenter. er dessverre her fremdeles med magen, er så lusten på å få henne ut nå. er det noen som vett max grensa me kan gå etter slimproppen er godt?

aner ikke....men har hørt om mange som har gått lenge etter den har kommet ja...[;)]
for min egen del har jeg aldri opplevd at den har gått[8|]

Når jeg var til kontroll på sykehuset så sa de at jeg ivertfall mest sannsynlig ikke gikk over termin,at slimproppen gikk var et godt tegn på at tingvar godt på gang, men detkan ta lang tid for det,men tror det er mest vanlig at det kje tar så veldig lang tid.Håper ikke det,begynner jo  å bli noen dager siden nå,og merker at jeg venter me alle krefter,gleder meg sånn. Når er det du har termin kathrine?

Har ikke termin før 23juni... mens termin 18juni da... så jeg venter godt enda! [;)]

Ja ja det er kje så lenge til det heller, tredjeGUTTEN du venter? Jeg har termin 16 og 13 juni, og venter min første JENTE, Sofie skal hu hette.Og leder meg sånn til å se henne.

Siden du har født før, har du erfaring med Epedural?

ORIGINAL: gira

hehe, godt å høre!
Måtte sette meg i sofaen og hvile meg en stund før jeg smurte inn kroppen og kledde på meg.

Har magen din sunket veldig Laila? Ser sånn ut på bildet!
Jeg har lurt litt selv på det om den har synket,men har vært litt usikker[8|]Den har kanskje gjort det når du ser det[:)]

Ja den er veldig ned sunket Laila, det er min og, men føler den har vert det så lenge nå[:D]

Ja det er tredje gutten.... hvis det kommer en gutt da [8|] mener, det er jo mest sannsynlig siden legen mente det var det han så, men de kan jo alltids ta feil...[;)] 
Ellers har jeg kun erfaring med steriltvannspapler, også populært kalt vepsestikk i ryggen, og lystgass.
Lystgassen ble jeg bare kvalm av... og streiltvannspaplene gjorde innmarrig vondt med en gang men lindret smertene bra i ryggen. [:)]

ORIGINAL: Nina22

Ja den er veldig ned sunket Laila, det er min og, men føler den har vert det så lenge nå[:D]
hehe..[:D]jippi[:D]kanskje hodet har festa seg da[8|][;)]Blir spennende å høre i morgen når jeg skal på kontroll på føden[;)] Har hodet festa seg hos deg?

Synes også det ser ut som magen din har sunket en del Laila! [:)] Fint bilde foresten!! Magen min har også sunket ganske mye, men hodet er ikke festet enda...[8|]

ORIGINAL: katrine35+

Synes også det ser ut som magen din har sunket en del Laila! [:)] Fint bilde foresten!! Magen min har også sunket ganske mye, men hodet er ikke festet enda...[8|]
Jeg lurer litt på noe..Hva skal man gjøre hvis man får vannavgang før de skikkelige riene kommer,og spes hvis man ikke er på sykehuset?!er det farlig for barnet i denne perioden av svsk?Tenker spes når hodet ikke er festa seg..[8|]

ORIGINAL: Laila76

Jeg lurer litt på noe..Hva skal man gjøre hvis man får vannavgang før de skikkelige riene kommer,og spes hvis man ikke er på sykehuset?!er det farlig for barnet i denne perioden av svsk?Tenker spes når hodet ikke er festa seg..[8|]

Mener det kan være fare for at navlestrengen kan komme i klem hvis hodet ikke er festa enda, så da blir man annbefalt å legge seg ned, og reise på sykehuset straks. [;)]

Mener det kan være fare for at navlestrengen kan komme i klem hvis hodet ikke er festa enda, så da blir man annbefalt å legge seg ned, og reise på sykehuset straks. [;)]
uff...hørtes litt skummelt ut[8|]Får håpe hodet har festa seg da..

Hvis hodet ikke har festet seg, blir det anbefalt å ligge mest mulig. Navlestrengen kan komme i klem mellom hodet og fødselskanalen, og det kan være farlig for fosteret. Min gutt har ikke festa seg (er ikke så uvanlig hos flergangsfødende), men hodet ligger likevel ganske langt nedi bekkenet. Fikk beskjed av legen som tok ultalyd at jeg ikke trenger å bekymre meg hvis vannet går. Vannet har gått som første tegn på fødselen med begge barna mine.

...hodet kan jo også feste seg i det vannet går og riene starter da...
Hos meg har aldri vannet gått... på førstemann var hodet festa 2 uker før termin, og så gikk jeg 15 dager over... da tok de vannet etter en natt med rier...
På andremann tok hun (jordmoren) vannet først da hodet var ute... hun var svensk og på velkommen skiltet til andremann står det: "født med segerhuvad"...

Back
Topp