Skravletråd mandag 21 august

BIBBI3

Forumet er livet
Morn allesammen!
 
Må ha kaffe!!![8D]
Ben sov ikke denne natta.. Typisk når det er ny uke og mitt ansvar ene og alene igjen.
Starta kl 0030 med å surve og jeg tror jeg løp minst 20 ganger og putta i smokk før mat kl 0400.[&o]
Prøvde å få ham til å sove igjen kl 0500, og lyktes vel en gang etter det, men kl 0700 var det nok! Hyyyyyyyyyyyyyyyl, vil opp!
Så nå har jeg en som ligger blid og fornøyd på leketeppet sitt, mens mamma sitter trøtt og misfornøyd på kjøkkenbordet med avisa åpen og bærbar pc på...........[:(]
 
Jaja.. Bra jeg er litt uthvilt etter helga.[:)]
 
Hellu[:D]
 
Stakkar deg da Irene. Kunne ikke mammaen din hjelpe deg litt denne uka da? Søk avlastning til venner og familie!
Da skal jeg og lilleGull legge oss igjen. Vært opp og amma + pumpet meg. Jupp, så nå har jeg fulle mugger igjen[:)]
Oyhilie ligger til bestemor, så jeg får benytte sjangsen å sove. Espen er jo på jobb...
 
God morgen,
 
Synes synd på deg, Irene. Håper du får sovet masse snart, og tatt igjen litt av det tapte.[:)]
Vært oppe å amma litt jeg også, så når vi har plundret litt til, skal vi legge oss igjen.
Kos dere i dag, alle sammen.[:D]
 
 
 
God morgen alle sammen [:D]
 
Sondre våknet kl 7 og ville ha mat, sovnet igjen etter det men våknet igjen litt over 8. Er uansett våken selv da jeg måtte sende Malin på skolen.
 
I dag skal jeg til legen (en litt forsinket 6 ukers kontroll [&:]), har enda ikke bestemt meg for prevansjon... treeeeeg jeg..
 
Ha en fin da da dere!
 
Ja, jeg skal ringe mamma litt senere.. Tenkte ikke plage henne for mye og tidlig på den første fridagen hennes på lange tider.[;)]
I morgen skal vi inn til byen til kiropraktoren for tredje behandling, tenkte å høre om mamma vil bli med. Tenkte å bruke litt tid inni byen for en gang skyld, og det er mer kos når noen er med.[:)]
 
Har leka masse med Ben nå, så han sovner vel snart. Spørs om jeg får sove for jeg har drukket to store megakopper med kaffe alt!
 
halla jenter!!!
snuppa mi sovnet igår kl. åtte,våkna igjen 22.30 fikk mat sovna igjen,våkna 02.30 ga hun sutten(skulle prøve det ut,har ikke gjort det før gitt hun pupp med en gang hun har våknet)og det funket jo bra,hun sovnet med en gang og sov videre til 04.30,fikk mat og sov til 7.30!slik har natta vårt vært,føler meg ganske uthvilt ja....nå sover hun igjen, tobias er gått sammen med pappa`en sin i barnehagen,så her sitter jeg...
 
uff irene, godt at du kunne få litt avlastning av din mor denne uka,benytt sjansen!! det trenger du!! må jo bare få lov til å skryte av deg,du virker som en super mamma!! vet ikke hvor lenge jeg hadde holdt ut...[8|] du er flink...
 
Takk for det Ale82! Er bare så glad for at sambo har stilt opp om nettene i helga, for jeg føler, denne natta til tross, at jeg har kommet meg litt ovenpå igjen og har masse å gi lille Ben. [:)]
Det jeg synes er rart er at han ikke sover så lenge om gangen.. Ikke på dagtid heller.[8|]
Noen som vet om kiropraktoren kan "trigge" noe for å få gullet mitt til å sove??????????? *håpe-håpe*
 
har du snakket med legen din om det? vet at mamma fikk noe til min lillebror når han holdt på,han sov nesten ingenting(ikke mammaheller) på tre mnder..ho var helt utslitt stakkars da ga legen noe sovemiddel for barn...
 
Hei snupper!
 
I natt sov Tuva 7 timer første økt, og 3 timer andre økt. Så jeg føler meg ganske uthvilt[:)] Problemet er bare å få henne til å sovne før kl. 23....det er umulig. Jeg la henne tidlig, og hun sovnet kvart på ti, men så våknet hun etter en liten stund og skulle ha mere mat... Og så sovnet hun litt før elleve, som vanlig.... Aner ikke hvordan jeg skal snu om på dette. Hun sover nesten ikke etter kl. 17 heller....det gjør vi bevisst for at hun skal bli trøtt til kvelden.
 
Håper du får deg litt avlastning, Irene!
 
ORIGINAL: ale82

har du snakket med legen din om det? vet at mamma fikk noe til min lillebror når han holdt på,han sov nesten ingenting(ikke mammaheller) på tre mnder..ho var helt utslitt stakkars da ga legen noe sovemiddel for barn...

 
Huff, liker ikke helt tanken på å gi ham sovemedisin. Får håpe det går seg til... Skal prøve å flytte senga hans og ordne det litt anerledes oppi der til i kveld. Kanskje det kan hjelpe?
Skal på 3 mndskontroll på torsdagen, så da blir det nok et tema.
 
ORIGINAL: tingeling1

Hei snupper!
 
I natt sov Tuva 7 timer første økt, og 3 timer andre økt. Så jeg føler meg ganske uthvilt[:)] Problemet er bare å få henne til å sovne før kl. 23....det er umulig. Jeg la henne tidlig, og hun sovnet kvart på ti, men så våknet hun etter en liten stund og skulle ha mere mat... Og så sovnet hun litt før elleve, som vanlig.... Aner ikke hvordan jeg skal snu om på dette. Hun sover nesten ikke etter kl. 17 heller....det gjør vi bevisst for at hun skal bli trøtt til kvelden.
 
Håper du får deg litt avlastning, Irene!

 
Forstår deg så godt.. aner heller ikke hva jeg skal gjøre for å endre vanene til nurket.[8|]
Ben sover èn time innimellom på dagtid han.. kanskje han ikke burde det slik at han sover mer om natta? Men er han trøtt så må han jo få sove synes da jeg.. Blir jo bare sutring om man skal prøve å få de til å gjøre noe annet enn det de vil/er vant til.[&:]
 
god morgen junihøner[:)]
 
i dag har vi ligget å dratt oss lenge,har vert litt luft smerter ute å gått i natt så det har blitt en del kaving...men men man kan jo ikke forvente at di ligger muse stille hver natt heller[;)]
 
det har blitt lengre sove perioder etter vi gikk til kirop.så la oss håpe det gjør det for deg og bens skyld også irene!
 
når det gjelder våres soverutiner så har vi vert så heldig å fått ei jente som blir trøtt helt av seg selv og vil sove.vi skulle egentlig trappe ned fra 22.00 til 21...tenkte å buke iallefall en måned på dette men nå har hun hoppet fra 22.00 til å være stup trøtt å grinete rund halv ni[:)]å sover til 04-05 før hun skal ha mat igjen[:)]jeg har sprunget som en gal å puttet i tytten noen kvelder...gjerne opptil en time før hun sovner så godt at hun ikke merker den detter ut.men i går fikk jeg et tips av en venninde om å bytte til større tytt så hun klarer å holde på den bedre.så i dag bli det tytte shopping.[:D]
 
nå har "vi"sunget se min kjole,å gjett om den var populær...fikk gang på smilebånda da....(kansje det er stemmen min....[8|][:D])
 
nå ligger hun å preller på gulvet....slik at mamma får drukket kaffen sin å skravla litt med dere...snille jenta mi[:D]etter på skal vi på HS for å veie.....noen andre som har veid etter 6ukers kontrollen?føler hun har blitt kjempestor etter det jeg....
 
ja dette ble jo kjempe langt......[:D]
 
Hallo igjen damer...
 
Nå sitter jeg og spiser deilig frokost og lillegull ligger å delvis oppdager hendene sine... Leker på gulvet her.
 
Dere snakker om at bebiene sover dårlig. De trenger ca 17-18 timer med søvn. Men også individuelt. Så hvis de er våkne i en for lenge periode vil de bli overtrøtte. Overtrøtte bebier kan bli grinete, eller hyperaktive, uansett blir det vanskelig for nurket å finne roen selv da, og søvnen blir ikke god.
Amalie sover ikke no' godt på dagtid hun... Ligger i vogna ute. Sover ofte en 20-45 min. Så våkner. Og da helt våken.... Vet at de har forskjellige faser og bebiene har en fase der de er nesten våkne, og hvis ingen vekker de, så sovner de igjen... men amalie er kliss våken!
 
Går dere rundt å bekymrer dere for *har jeg nok melk? *sover nurket for lite/for mye?
*Blir nurket mitt stimulert nok? *Hva kan jeg gjøre bedre? Etc...
 
Espen blir gal av meg han...
 
 
Så fine bukser Flori!!!! og grattis til Daniel med 2 mnd i går!!!
 
Angående leggerutiner så blir ikke Tuva overtrøtt tror jeg, hun virker som hun er B menneske. hun sover lenge om morgenen og, gjerne til 10. Må jo bare prøve å snu om på dette etterhvert.
 
og ja, Carina, jeg og går rundt og bekymrer meg....har jeg nok melk, bør Tuva ligge mer på magen for å bli sterkere i nakken, hvorfor vil hun nesten bare ligge på høyre side med hodet, er hun blitt skjev i hodet, har hun på seg for mye/lite klær....osv....
 
hei og hopp jenter, her er vi tydligvis kjempeheldige, la ungene rundt 2000 i går kveld, og de sov til 0600 idag, fikk pupp til 0630 de virket fornøyde så la de ved siden av meg, men 0715 var koret igang så da fikk de tillegg(mistenker at det er litt lite i puppen) og da sov de til 1100 fikk pupp og tillegg igjen og nå er vi våkne alle mann[:D] de sover ca 10 timer hver natt, håper de fortsetter sånn[:D] for det er nok å gjøre med to små bebiser utover dagen. og irene håper du får litt hjelp av mamma, synes det er helt utrolig hvordan du klarer dette. håper du kan få noen gode råd/hjelp på torsdag
 
Takk for all støtte her inne allesammen![:)]
Må si at det går uansett egentlig... Utrolig hva vi tilpasser oss!
Jeg ser meg heldig som ikke har en unge som skriker jeg da...
Det er kanskje litt om morgenen og av og til kveld hvis luftsmerter, men det er nå ei stund siden. Men UROLIG er han da.. for det meste!
 
Kjempetøffe bukser Flori! Håper ronsen fikser litt "fri" for deg på dagtid og at kolikken snart slipper taket i Daniel. Gratulerer med 2 mndsdagen i går![:D]
Ellers må jeg vel si at vi alle bekymrer oss mye Carina, så de mannfolka får høre det.[:D]
Godt å høre at kriop har den effekten på nurket ditt Stardust! Jeg øyner et håp her..[;)]
 
Har dere fått faste tidspunkt på amminga/matinga, eller er det varierende??[8|]
 
 
her er matinga litt varierende, de får mat når de er sultne, men man bør kanskje sette fast tidspunkt for mat etterhvert? mye man må lære seg ja..
 
ORIGINAL: Flori

Hei. Nå sover Daniel i ronsa si, endelig roet han seg [;)]. Godt å han hendene litt fri også [;)]. Virker som han likte bevegelsene, her kommer bilde. 

 
Se der ja!!!! Godt til nurket detta.........og mor!
 
ORIGINAL: squat

her er matinga litt varierende, de får mat når de er sultne, men man bør kanskje sette fast tidspunkt for mat etterhvert? mye man må lære seg ja..

 
Jeg vet faktisk ikke når man skal starte med faste tidspunkt..??
Men venninna mi fortalte at hun gjorde det med begge sine ganske tidlig og fikk raskt rutine på det meste. Og de sov da etterhvert hele natta.
Jeg gir jo bare flaske nå, så jeg har bra kontroll på hvor mye nurket spiser.
Har derfor fått rutine av seg selv på en måte, som jeg tenkte holde litt på.
Han spiser nå 5 ganger i døgnet: 0400-0800-1200-1600-2000.
Alt fra 100ml-200ml, men sum summarum spiser han sånn ca det alderstabellen tilsier på mml-pakka. Han er fornøyd, god og rund![:D]
Håper derfor at med ikke for mye somling etter kveldsmåltidet at han vil roe seg raskere om kveldene og ta natta.
Tror han har en tendens til å bli overtrøtt for han kaver noe veldig når han egentlig er trøtt........[8|]
 
Hei og hå! En liten pust i bakken midt i treningsprogrammet mitt. Har liksom laga med 10 ukers trening-og kostprogram, og i dag er første økt. Har så langt bare tatt situps da - og så måtte jeg ha pause og titte innom her for å se hva dere styrer med...
 
I dag skal vi forresten på BABYSVØMMING med Marylin for første gang. Gleder meg som en liten unge. Lurer på hvordan hun tar det... [:)][:D][;)]
 
Back
Topp