Skravletråd Mandag 19.juni

ale82

Elsker forumet
Hallo jenter!!!
Idag har jeg termin... Er så glad at det er over,koser meg så med jenta mi.. nå ligger hun og sover søtt, burde kanskje jeg også gjør det da hun vekket meg hver time i natt og ville ha pupp..kjenner nå at produksjonen er godt i gang og at hun kanskje burde våkne snart...
Var en tur på sykehuset idag og tok føllings testen,siden jeg er fra chile og må de utføre den testen på en annen måte enn vanlig..
Ellers hvordan har alle det?

ops det ble noe galt med den nye tickeren min.... må fikse!

tester om jeg har fått til tickeren..

søren,hva gjør jeg feil???+

Her er vi litt urolig i dag.. får jo ikke tarmene i sjakk stakkar. Presser for å fise og bæsje, blir jo helt utslitt av å høre på også...
Han har villet ha mat svært ofte i formiddag, men i natt fikk jeg sove fra kl 03-06 så jeg var i himmelen ei stund.[:D]

Lurer på å kjøre meg en tur til nabokommunen for å kjøpe kamille-te. De har helsekostbutikk der.

Hvordan er det med forkjølelse hos dere? Benjamin er litt tett hører jeg.. Blir vel ikke mindre press-lyder av det.

Dæsken nå smalt det bra i bleien..

Gripe-refleksen har han hele tiden hatt, men har enda ikke funnet ut av lekene.. Begynt å fokusere mye mer med blikket og følger mer med på hva som skjer da.. Mer våken om dagen.

Halloen.
har dere prøvd å gitt sukkervann mot mageknip? 2 kvelder på rad har jenta mi hatt litt mageknip på sen kvelden... Tror det kommer av sopp/champingong som jeg har spist men...

Jeg har prøvd fennikel-te, Minifom og sukkervann. Ingenting ser ut til å hjelpe.. på magen altså. Han roer seg og skriker ikke noe særlig, men presser og ynker seg med jevne mellomrom.

Gråter ikke Benjamin heller, så jeg burde kanksje ikke gi ham Minifom?
Gir du noe til Oliver Anita?

Vitaminer skal gis de til m fødselsvekt under 2,5 kg og til de som kun får morsmelk..
Benjamin får hver morgen og kveld han.

Siden du gir nan så bør du høre m hs om hvor mye....?

Jeg skal gi 2,5 ml så jeg har ei sprøyte som rommer 5 ml.
Du får med sprøyter på apoteket, det gjorde jeg.
Pass på at du sprøyter litt inn først over tunga. De gaper jo automatisk når noe er foran munnen. De vil da smake på og lukker automatisk. Gaper han etter mer da, så er det ingen sak med resten. Benjamin elsker det og smatter og gaper som bare det. Godter for han.. fruktsmak.

Bruker også sprøyte når jeg gir sukkervann. Veldig effektivt!

Hmm.. vitaminer? -det har ikke jeg tenkt på enda... Emma får bare morsmelk, hun!
Hadde helsesöster på besök i dag, og emma har gått opp 240 g siden fredag!
Så nå er det selvregulering her, og ikke mer vekking om natten.
Er så fornöyd med at alt er i ferd med å ordne seg..[:D]
Men de pokkers såre brystvortene er vonde!! *grrrrrrr*[:@]

Trenger ikke tenke på vitaminer hvis gullet ditt var normalvekt ved fødsel..
Blir vel spm om tran etter hvert, men hs hjelper deg nok der.

Ellers alt bra med dere Sol?

ORIGINAL: sol77

Hmm.. vitaminer? -det har ikke jeg tenkt på enda... Emma får bare morsmelk, hun!
Hadde helsesöster på besök i dag, og emma har gått opp 240 g siden fredag!
Så nå er det selvregulering her, og ikke mer vekking om natten.
Er så fornöyd med at alt er i ferd med å ordne seg..[:D]
Men de pokkers såre brystvortene er vonde!! *grrrrrrr*[:@]

Signerer denne. Gir heller ikke vitaminer og brystvortene er supersåre... Men de brystskjoldene hjalp meg litt når det var som verst i helgen. Imidlertid svelget lillegull litt mye luft som pga. dem og hadde mageknip på natta. Noe måtte det jo være selvsagt...

Lurer ellers litt på det med ammingen: er det først når de har tatt igjen fødselsvekten eller er det nok at de har snudd til oppadgående vektkurve før man begynner amming etter selvreguleringsprinsippet? Og hvor lenge ammer dere av gangen når dere ammer???

Her regulerer Amalie seg selv... jeg ammer til hun slipper puppen selv... Men følger med at hun suger effektivt, og ikke bare ligger der og koser... (stimulerer suging ved å stryke henne over hodet, kinnet, massere hender, føtter) Noen ganger bruker hun 10 min på puppen, andre gang 30 min.

På sen kvelden tilbyr jeg en attpåtår etter rapen, selv om hun ikkke skriker etter det. Bare for å få henne mere mett til natten.
*hva gjør man ikke for litt ekstra søvn*

(seff alt for tidelig for rutine enda)

Back
Topp