Skravletråd Lag Bringebær

MAL FOR UTFORDRINGER

Utfordring uke ?

Lag Bringebær kommer her med utfordringen for uke ?

Utfordringen varer fra SØNDAG - TORSDAG!

Laget med mest poeng (per deltagere) får en vektreduksjon på -0,5kg!

Utfordringen:

- Trening: 5 poeng pr. 5 min med trening. (eks: 30min trening = 30 poeng, 1 time = 60 poeng) Tiden du bruker på challenge teller IKKE med her!

- Snop: 25 poeng for snopefri dag

- Spis 5 frukt/grønt om dagen: Max 3 av hver, dvs hvis du har spist 3 frukt, så må du spise to grønt og omvendt. Man får 5 poeng pr frukt/grønt, men max 25 poeng (1 frukt/grønt tilsvarer f.eks et eple, en gulrot, en "neve" salat ol. Det holder ikke med paprika på gulosten).
- Vann - 10 poeng for 1 liter, 25 poeng for 2 liter

Challenge:

BONUS:

Tren minst 20 min hver dag = 50 poeng (challenge teller ikke med i tiden)

Snopefri hver dag = 50 poeng

5 frukt/grønt hver dag = 50 poeng

Trening: Tren minst 20 min hver dag og få 50 poeng i bonus.

Vann: Drikk minst 2 liter alle dagene og få 50 poeng i bonus.

Challenge hver dag:

Alle skal melde seg på ved å kopiere inn malen under og fylle inn etterhvert. Det må være ferdig utfylt innen fredag 19.00 og TOTALSUM må være regnet ut. Om dette ikke er gjort får du automatisk 0 poeng!

Lag

Søndag

Trening:

Snop:

Frukt/grønt:

Challenge:

Dagens total:

Mandag

Trening:

Snop:

Frukt/grønt:

Challenge:

Dagens total:

Tirsdag

Trening:

Snop:

Frukt/grønt:

Challenge:

Dagens total:

Onsdag

Trening:

Snop:

Frukt/grønt:

Challenge:

Dagens total:

Torsdag

Trening:

Snop:

Frukt/grønt:

Challenge:

Dagens total:

Bonus:

Trening:

Snop:

Frukt/grønt:

Challenge:

Totalt:

Jo, jeg tenkte på en challenge: prøve en aktivitet man lenge har hatt lyst til, eller bare gjøre noe du ikke har gjort før.
Må skje minst en dag av utfordringen, og vare i minst en time. Kan gi 50 poeng per gang?

La ut en "mal" jeg nå... da er det liksom bare å kopiere og tilpasse. Trenger ikke å ha med alle utfordringene altså, men tenkte vi kunne føre på ting som vi på bringebær synes høres greit ut? også kan vi bare bestemme oss for "antall" og challenge hvis det blir vår tur engang :P

Jo, jeg tenkte på en challenge: prøve en aktivitet man lenge har hatt lyst til, eller bare gjøre noe du ikke har gjort før.
Må skje minst en dag av utfordringen, og vare i minst en time. Kan gi 50 poeng per gang?
Men det kan bli vanskelig mtp økonomi.

Kan du gi ett eksempel .. det der er en typisk utfordring som hadde stresset meg fordi jeg ikke eier fantasi :P

Mååå vi ha vann? Kan vi ta med te/kaffe i den? Jeg drikker lett en liter te :p

Mååå vi ha vann? Kan vi ta med te/kaffe i den? Jeg drikker lett en liter te :p

Men te har vel ikke samme effekten :P så det synes jeg blir feil! Jeg synes det er en veldig fin greie jeg, for jeg merker at jeg sliter mer med å få i meg såpass med vann når jeg ikke har det på utfordring :P og jeg trenger såpass med vann i løpet av en dag - kan fort drikek mer også hvis jeg først starter

http://www.aftenposten.no/viten/La-torsten-bestemme-7490156.html

http://www.vg.no/forbruker/helse/he...ntak-vi-er-mennesker-ikke-kameler/a/23494962/

http://www.abcnyheter.no/livet/helse/2015/09/15/194872135/nei-du-ma-ikke-drikke-liter-vann-om-dagen

http://buzzit.no/drikke-mye-vann-kan-gi-helseskader/

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article740364.ece

Jeg kunne fortsatt, men jeg vil bare ha frem at det ikke er bra å drikke så mye vann det oppfordres til, i tillegg til at det anbefales å drikke væske. Syns det er synd vi skal holde oss til vann, bare fordi det er en gammel regel herfra.

Men te har vel ikke samme effekten :P så det synes jeg blir feil! Jeg synes det er en veldig fin greie jeg, for jeg merker at jeg sliter mer med å få i meg såpass med vann når jeg ikke har det på utfordring :P og jeg trenger såpass med vann i løpet av en dag - kan fort drikek mer også hvis jeg først starter

Kødder du? Selvfølgelig har det samme effekt! :D dersom man bytter ut en liter vann med en liter kaffe eller te, før man ikke bare i seg vann, men også de næringsstoffene som te/kaffe inneholder.

Kødder du? Selvfølgelig har det samme effekt! :D dersom man bytter ut en liter vann med en liter kaffe eller te, før man ikke bare i seg vann, men også de næringsstoffene som te/kaffe inneholder.

Er du seriøs? :P for hver kopp kaffe så BØR man drikke 1 glass vann pga kaffe er vanndrivende :P og 2 liter koffeinholdig drikke er nok heller ikke noe å "belønne" ;)

Vet også at man ikke skal drikke 2 liter for å drikke 2 liter..men her er kroppen avhengig av det for å kvitte seg med overflødig vann, jeg er tørr i munnen og jeg bruker vann som tørstedrikk - og 2 liter pr dag "tørst" det er jeg faktisk ;) Med all den kaffen jeg bøtter i meg så trenger jeg også vann :P

Men altså - du har jo vært ganske "uenig" i forhold til dette med vann da.. så da ønsker jeg at flere uttaler seg om det ;) Jeg liker den utfordringen ihvertfall ;)

Er du seriøs? :P for hver kopp kaffe så BØR man drikke 1 glass vann pga kaffe er vanndrivende :P og 2 liter koffeinholdig drikke er nok heller ikke noe å "belønne" ;)

Vet også at man ikke skal drikke 2 liter for å drikke 2 liter..men her er kroppen avhengig av det for å kvitte seg med overflødig vann, jeg er tørr i munnen og jeg bruker vann som tørstedrikk - og 2 liter pr dag "tørst" det er jeg faktisk ;) Med all den kaffen jeg bøtter i meg så trenger jeg også vann :P

Men altså - du har jo vært ganske "uenig" i forhold til dette med vann da.. så da ønsker jeg at flere uttaler seg om det ;) Jeg liker den utfordringen ihvertfall ;)
Haha, 2 liter kaffe er ikke anbefalt nei, men jeg tenker dette kombinert. Hvis vi drikker en halv liter vann, og en halv liter te, så burde det tells som væske, dersom fokuset er å være sunn og følge det som anbefales.

2 liter vann ble for øvrig anbefalt å drikke av en produsent som solgte vann på flaske ;)

Det er mulig jeg er veldig tørst, men jeg drikker stort sett 2 liter venn på jobb. Drikker ikke noe annet der. I tillegg drikker jeg vann når jeg trener, vet ikke hva andre drikker på trening, for meg er det bare vann som funker. Har ikke sett på lenkene som ble lagt ut, men klarer ikke helt å tro på at kaffe og vann har samme sunne effekt.

Vi kan jo evt gå for 1,5 liter vann. Jeg har lest de to første artiklene (det jeg mener er seriøse kilder), og de sier forsåvidt at 1-1,5 liter er ok.

Da ble det ikke utfordring på oss, men denne uka syns jeg vi bør vinne slik at vi kan lage neste uke! Skal sjekke hvor mange poeng vi må ha hver for å vinne :)

Jeg tror at hvis vi klarer 350(!) poeng hver i snitt så vinner vi utfordringen. Jeg kjente selv at dette var ganske heftig (spesielt når vi bare får 60 poeng på trening, jeg trener 2*90 fast hver uke), men samtidig syns jeg at vi skal gå for å vinne denne uka. Hva tenker dere andre?

Jeg tror at hvis vi klarer 350(!) poeng hver i snitt så vinner vi utfordringen. Jeg kjente selv at dette var ganske heftig (spesielt når vi bare får 60 poeng på trening, jeg trener 2*90 fast hver uke), men samtidig syns jeg at vi skal gå for å vinne denne uka. Hva tenker dere andre?

Jeg kunne tenkt meg å vinne, men da vil jeg GJERNE bytte ut vann med væske på neste utfordring. Dette skader ikke dere som allerede drikker vann, men inkluderer de som ikke kan drikke vann også.

Dersom jeg skal jobbe for å vinne en utfordring for så å være med og bestemme neste, i tillegg til at det vil gå utover eksamenslesing og whatnot, så er det det jeg ønsker.

Jeg kunne tenkt meg å vinne, men da vil jeg GJERNE bytte ut vann med væske på neste utfordring. Dette skader ikke dere som allerede drikker vann, men inkluderer de som ikke kan drikke vann også.

Dersom jeg skal jobbe for å vinne en utfordring for så å være med og bestemme neste, i tillegg til at det vil gå utover eksamenslesing og whatnot, så er det det jeg ønsker.

Mulig jeg er vrang nå altså, men jeg synes ikke at det da er ett godt alternativ.. da stemmer jeg faktisk heller for å droppe å ta med den delen av utfordringen... for jeg synes ikke at det at noen bøtter i seg 2 liter pepsi bør være nok til å få poeng... (sier IKKE at du gjør det altså... men det blir for lite konkret og jeg synes ikke te/kaffe bør være med i slike utfordringer)

Mulig jeg er vrang nå altså, men jeg synes ikke at det da er ett godt alternativ.. da stemmer jeg faktisk heller for å droppe å ta med den delen av utfordringen... for jeg synes ikke at det at noen bøtter i seg 2 liter pepsi bør være nok til å få poeng... (sier IKKE at du gjør det altså... men det blir for lite konkret og jeg synes ikke te/kaffe bør være med i slike utfordringer)
Kan man ikke bare ta det eksperter anbefaler?
Ja, jeg syns du er vrang :p

PST, redigert fra helsedirektoratet til eksperter, da helsedirektoratet er like firkanta som gamle fastlegen.

Back
Topp