Skravletråd Juli

Lille U smittet frøkna og hun begynte å spy like før middag.
Tenkte å sitte litt oppe i tilfelle det kom mer etter hun sovnet, ikke kommet noe, men nå holder eldste og mannen på.
Ikke noe kjekt, men det er jo gjerne sånn. Det er jo så smittsomt.

Håper dere snart er friske alle sammen

Jeg har sittet ute på verandaen i nesten hele kveld med mamma, begge med strikketøyet ute. Veldig koselig :)
Lillejenta våknet opp, men jeg klarte å roe henne uten pupp. Seier :D
Så bra.

Jeg er åpenbart mentalt helt velg klar for at ferien er over. Og det er to dager og tre netter igjen.

Altså tre kvelder med røyklukt på soverommet i tillegg til andre tider på døgnet andre steder. Stua nå.

To dager å få vasket den ødelagte kjolen på.
Neste år en annen ferie og bare noen få dager hod svigers

Ser på Tidsbonanza. Programlederen plager vettet av meg med sin handvifting! Han må da bli voldsomt sliten av å prate med folk når han må vifte sånn når han prater :eek:
For noen av oss er det langt mer slitsomt å måtte holde hendene i ro når en prater.

Kjøreskolelæreren var oppgitt over at pappa ikke hadde lært meg å ha begge hendene på rattet selv om jeg pratet.
Pappa kjenner meg. Og min mor. Og Var fornøyd med at jeg hadde en hånd på rattet...

Hva handler de om?
Pax-serien har gått sin seiersgang blant unge lesere i Sverige. Dette er lettlest og medrivende fantasy, med røtter i vår egen kulturhistorie. Men samtidig byr bøkene på mye mer – som hos Johan Ajvide Lindqvist. Portrettene av Viggo og Alrik, brødre og fosterbarn, er nyanserte og til tider hjerteskjærende. På Alriks 12-årsdag har moren deres lovet å komme, og Viggo gleder seg hemningsløst – men Alrik har allerede lært at det gjelder ikke å glede seg, så blir skuffelsen til å bære. Heldigvis kan de finne adspredelse i nattlige fantasy-eventyr!

Neste år en annen ferie og bare noen få dager hod svigers
Det er nok minst en uke, de skal jo helst ha noen dager og netter hos hver av dem. Overnatting på hytta med svigerfar, båt over Mjøsa og sånn.

Men neste år er ikke to uker. Det skal det ikke bli. Neste år skal bli noe annet. Og plsnleggingen begynner allerede. Uansett om mannen helst bare vil tenke max en dag frem i tid og ikke vet når han kan ta ferie så vi ikke får booket noe.

Det ble jo ikke overnatting og lilleputthammer fordi han jobbet to uker lenger enn planlagt. Så jeg måtte utsette og utsette til han kunne være med. Første uken var i hjemme andre uken var vi her. Jeg skjønner at han måtte jobbe, likviditet så lønn kan betales og bedriften ikke går konk er vesentlig det altså. Jeg ser den. Men jeg håper på en bedre forutsigbarhet og at vi kan planlegge ferien litt mer neste år.

Bytur med eldste i dag da, det kan bli koselig :)
Hørtes koselig ut ja.

Jeg er det baking med bestemor for ungene før de skal på hyttetur.

A set up for dissapointment. Bestemor og eldste skal bake. Han elsker totenkringler men gidder ikke trille mange. Jentene derimot... De vil men er visst for små...

Back
Topp