Skravletråd Juli.

Syns d er så vittig at d faktisk fins jeg! Trodde sånne treff bare var på film :p

Hehe ja mange som trur det, men det er mange treff rundt om i landet og i flere andre land. NRK holder på å lage en dokumentar om det å drive med viking som skal sendes til vinteren trur jeg det var. Og det blir spennende å se om det da kommer frem hvor stort vikingmiljøet faktisk er :)

Helt enig! Men det er fælt hvor mange som tror potetene vokser i hyllene på Rimi altså..... Min ene tantunge fra "byen" ble helt forferdet første gang han var her og tok opp poteter.....

Fatter ikke hvordan det er mulig jeg. Jeg mener... ok, selv om man ikke dyrer så mye som en plastplante fra ikea hjemme, så må man da klare å FORTELLE ungen hvordan verden henger sammen?

Hehe ja mange som trur det, men det er mange treff rundt om i landet og i flere andre land. NRK holder på å lage en dokumentar om det å drive med viking som skal sendes til vinteren trur jeg det var. Og det blir spennende å se om det da kommer frem hvor stort vikingmiljøet faktisk er :)

Aha! Da må jeg følge med og se om jeg får sett d :)

Det er bare å prøve det :)

Jeg begynte mest fordi jeg ville ungene skulle se hvor ting kommer fra. Jeg ville de skulle vite t tomter ikke kommer fra butikken, de vokser på planter. Eldstemann elsket å komme hjem fra bhg og ta fatt på sommerjobben sin, han var vanner. Begge liker å hjelpe meg å så og vanne nå, og de ser på plantene og gleder seg til røde tomater. Og agurk, og paprika. Chili vil de uansett ikke ha, da. Men de liker jordbærene ekstra godt :)
Veldig artig for barna å være med ja:D
Tenkte de kunne få dyrke sine egne ting som de passet på selv:)

Blir spennende å se da, siden de sa det brått kan gå 4 døgn fra de setter igang og:o
Siden du kjenner noe krysser vi fingra for det går fort. Med min første måtte jeg gjennom åtte tabletter, de tok vannet, rier på pose alt, lå der en hel arbeidsuke, men kjente ingen ting...
Så at det har begynt å murre er bra:)

Aha! Da må jeg følge med og se om jeg får sett d :)

Ja tenkte å prøve og få det med meg selv jeg og, spesielt siden de filmet under det ene markedet vi var på. Må jo se om min lille linselus har klart å snike seg med der og Haha :P

Veldig artig for barna å være med ja:D
Tenkte de kunne få dyrke sine egne ting som de passet på selv:)

Ja, det har jeg også stadig planer om. Svakheten er at jeg ikke vet helt HVILKE frø som kommer til å bli en levedyktig plante, så tanken min er i alle fall at de er med å så, og vet at de har sådd men ikke absolutt akkurat hvilken tomat som er deres, også får de "her er den du sådde" når de er bitt større, men i år falt alt litt ut av system for meg ettersom jeg sov bort så mye av våren.

Jeg hadde tenkt vi skulle så gulrøtter i hver vår melkekartong, jeg har sånne 1,75 liters klippet av toppen og klare sammen med frøene, men de ble aldri sådd (så skulle vi klippe av bunnen og sette dem ut når det be varmere i været) Vi får prøve neste år.

Fatter ikke hvordan det er mulig jeg. Jeg mener... ok, selv om man ikke dyrer så mye som en plastplante fra ikea hjemme, så må man da klare å FORTELLE ungen hvordan verden henger sammen?
Noen tar det vel for gitt at noen andre lærer de det.....

Skulle ønske jeg hadde født fem uker før. Så hadde han sluppet bursdag midt i ferien når alle er borte:(
Sant det...litt kjip tid å ha bursdag på:rolleyes:
Min eldste har 27.juni...kjedelig det også siden skolen er slutt og mange er borte:(

Back
Topp