Skravletråd Januar

Prøver å ikke lage flere middager. Men ofte blir det en pølse eller karbonade istedenfor biffkjøtt som igår da L ikke klarer tygge det eller liker det ikke. Ellers spiser hun som oss. Men ofte står kjøttet urørt, mens grønnsakene slukes.

Åja, vi har ei som er mest glad i grønnsakene vi også. Eller tre. Eldste et ganske glad i kjøtt da, jentene bare kjøttdeig eller pølse.

Liten vegetarianer;)

Hehe. Av og til lurer jeg på det :p men så er hun sånn egentlig veldig glad i pølse og karbonader da. Men spørs på dagsformen. Er det gulrøtter på tallerkenen så spiser hun kun det. Må ofte kun servere kjøtt først,så grønnsaker når hun har spist litt kjøtt. Hun er flink å prøve, men sær med når hun vil ha det hun egentlig liker. Noen ganger er fiskeboller fantastisk. Andre ganger er det æsj

Mm. Begynte med at vi stadig var så sent ute at de ikke rakk å gå, også....

Skjerpings etter årsoppgjøret/vinterferien. Da begynner liksom livet vårt litt på nytt etter en unntakstilstand, og det sammenfaller med når det blir brukbart lyst ute klokken åtte

Starte friskt på til våren med nye gode rutiner høres bra ut ;) etter denne stressende tiden på jobb

Ja trenger ikke kjøpe bukser til henne for å si det sånn
Kjøper ikke mye til yngste.

Noe ull pga at hun ikke tåler uten annen innside. Men det meste har vi liggende. Dress? To eller tre. Støvler og cherrox og joggesko kjøper vi pga slitasje da. Pensko, skisko, og mye annet arves.

Åja, vi har ei som er mest glad i grønnsakene vi også. Eller tre. Eldste et ganske glad i kjøtt da, jentene bare kjøttdeig eller pølse.

Alle grønnsaker unntatt grønt. Brokkoli og sånt går ikke ned. Men elsker gulrot. I alle former. Har fått det som snacks på lørdagene istedenfor godteri da hun ikke liker sånt :p og heller henter seg gulrot i skapet) intill faren tok med noe potetgull onion rings hun la sin elsk på. Så det kommer sjelden i hus) men veldig flink med å ville ha frukt og grønnsaker. Kjøttdeig går ned. I riktig hunør. Og helst dandert i en gryterett eller tomatsaus

Hehe. Av og til lurer jeg på det :p men så er hun sånn egentlig veldig glad i pølse og karbonader da. Men spørs på dagsformen. Er det gulrøtter på tallerkenen så spiser hun kun det. Må ofte kun servere kjøtt først,så grønnsaker når hun har spist litt kjøtt. Hun er flink å prøve, men sær med når hun vil ha det hun egentlig liker. Noen ganger er fiskeboller fantastisk. Andre ganger er det æsj

Svigermor syntes det var morsomt å få eldste til å spise mer med "en kjøttbit til så skal du få mer tomat"

Jeg kan godt finne på å si de må spise mer av maten før de får påfyll av favoritt-ingrediensen altså, men det ble litt vel... Jeg og svigermor er ikke alltid helt enig om hvor grensene går ang press og mat

Ååååå! Imorgen begynner jeg å innrede det nye barnerommet så fort vi har tømt det [emoji7][emoji7][emoji7] som jeg gleder meg [emoji173]️

Tenkte lage en duplo-krok til Ibo der inne så hun kan være der fra nå allerede - hva tenker dere om det? Mini kommer i mars [emoji7]

Så koselig ❤

Alle grønnsaker unntatt grønt. Brokkoli og sånt går ikke ned. Men elsker gulrot. I alle former. Har fått det som snacks på lørdagene istedenfor godteri da hun ikke liker sånt :p og heller henter seg gulrot i skapet) intill faren tok med noe potetgull onion rings hun la sin elsk på. Så det kommer sjelden i hus) men veldig flink med å ville ha frukt og grønnsaker. Kjøttdeig går ned. I riktig hunør. Og helst dandert i en gryterett eller tomatsaus
Mine eldste elsker brokkoli. Dels blomkål, men absolutt brokkoli. Særlig eldstemann. Men han spiser jo det meste.

Starte friskt på til våren med nye gode rutiner høres bra ut ;) etter denne stressende tiden på jobb
Ja, våren er alltid en bedre ny start for oss. Fra jul til vinterferien (og med det bursdagen til mellomste som er i vinterferien) er unntakstilstand. Jeg tar en fridag før bursdagen og rydder og vasker huset og baker. Også så starter vi på nytt derfra

7C375169-C612-4A6F-A524-CBDAC45323E4.jpeg Slik enn så lenge. Iallefall en fiskemiddag til. Og en dag ut å spise

Svigermor syntes det var morsomt å få eldste til å spise mer med "en kjøttbit til så skal du få mer tomat"

Jeg kan godt finne på å si de må spise mer av maten før de får påfyll av favoritt-ingrediensen altså, men det ble litt vel... Jeg og svigermor er ikke alltid helt enig om hvor grensene går ang press og mat

Prøvd den litt men hun er nok litt for ung for å forstå at om hun spiser litt mer kjøtt får hun mer gulrot. Samtidig jo mer vi påpeker hva hun spiser jo mindre variert spiser hun. Beste er å bare «ignorere» å heller skryte litt etterpå over om hun var flink å spise middag.
Matpress for intenst liker jeg ikke, og for mye fokus på det tror jeg kan gå over til noe feil. Jenta har vært tynn siden fødselen (normalvektig ift alder nå, men noe tynn ift høyde men innafor) og slitt med mat siden fødselen. Så prøver å ikke fokusere så altfor mye på å må spise må spise det og det, men heller passe på i dårlige perioder å tilsette ekstra fett og slikt. Frukt spiser hu mengder av bådde hjemme og bhg så hun spiser sunt ellers

Fortsatt i senga vi også.
Mannen hevder han ikke sover, men snorker og svarer bare unntaksvis.

Ungene har fått litt frukt og sikkert julekaker og leker fint oppe i stua. I alle fall ikke vært ned her og klaga mer enn en gang.

De sov dessuten hele gjengen til ca 7+!!!

Oi, så deilig da[emoji1]

Mine eldste elsker brokkoli. Dels blomkål, men absolutt brokkoli. Særlig eldstemann. Men han spiser jo det meste.

Håper hun vil like det etterhver. Vi hsr det veldig ofte så hun har nok av sjanser til å prøve og til slutt like det :p

Prøvd den litt men hun er nok litt for ung for å forstå at om hun spiser litt mer kjøtt får hun mer gulrot. Samtidig jo mer vi påpeker hva hun spiser jo mindre variert spiser hun. Beste er å bare «ignorere» å heller skryte litt etterpå over om hun var flink å spise middag.
Matpress for intenst liker jeg ikke, og for mye fokus på det tror jeg kan gå over til noe feil. Jenta har vært tynn siden fødselen (normalvektig ift alder nå, men noe tynn ift høyde men innafor) og slitt med mat siden fødselen. Så prøver å ikke fokusere så altfor mye på å må spise må spise det og det, men heller passe på i dårlige perioder å tilsette ekstra fett og slikt. Frukt spiser hu mengder av bådde hjemme og bhg så hun spiser sunt ellers
Liker ikke press jeg heller.

Oppfordre

Men sliter med mellomste og hender vi bikker over og det angrer jeg alltid på. Noe av det mest slitsomme med sommerferien i fjor. Forstoppelse og minimalt med inntak. Forstoppelsen var forsåvidt kurert på våren, men småspist var hun veldig. Alltid vært altså, men ekstra ille ble det i fjor.

Og den sommeren.... Var det flere ganger jeg sa fra altså. Hun spiser best uten press!!!!

Men vi har en gutt som jeg altså skrev litt om i går. Undervektig. Glad i middag, lite glad i brød.
Og ei jente. Undervektig og småspist. Lite glad i middag, mer glad i brød og særlig knekkebrød.

"å lage en god og fristende matpakke" for dem er på ingen måte noe som ligner på hverandre....

Også har vi yngste da. Som sist vi var på kontroll fortsatt var normalvektig. Men synker litt på kurvene. Hun var liksom unormalt høyt på kurven som baby, foret på morsmelk med overflod, jeg var donor så jeg pumpet i tillegg. Hun falt på kurvene fra hun begynte med mat. Fra over snittet til snittet og nå på vei ned. Ny kontroll om ei uke, vi får se. Hun spiser nå mat så det går vel bra. Men normalvektige unger er vi ikke vant til...

Unger er ikke like.

Samme her med 5 åringen[emoji13]

Er koselig egentlig. Men hva er greia. Vi har 180cm bred seng. Og kun hun og jeg som trenger å dele den. Starter natta i midten med begge. Hun må sbsolutt helst ligge oppå meg. Beina over og hendene rundt halsen min. Da sover hun best. Det er greit nok. Men i løpet av natta knør hun og jeg flytter meg på autopilot, og ender opp med å vingle heeeeelt på kanten av senga og holde i nattbordet for å ikke falle utenfor. Hopper rundt og legger meg på andren siden. Har da sikkert 1,5 m og gå på. Plutselig er jeg helt på kanten der og[emoji848]

Back
Topp