*skravletråd for oss som venter mai og juni spirer*

Cinnamon

Glad i forumet
Hei!

Tenkte starte opp en tråd for oss som venter små i mai og juni. Inne på innsett i september var dette et forslag. For min egen del så føler jeg ikke så veldig for å henge så mye inne på terminforum. Er litt skummelt der inne med alle de som faktisk har "gjort det" med mannen for å bli gravid ;)

Så tenkte vi kunne skravle om løst og fast, erfaringer og diverse her inne?

Jeg er i uke 8 nå. Hatt kvalme i to uker, men de siste dagene er det noe bedre. Ikke like trøtt som tidligere. Skal på UL til uka og gru/gleder meg noe helt voldsomt.. :-)

Jeg er også i uke 8 (8+5 i skrivende stund). Har vært overraskende frisk og rask med unntak av vond rygg. Fikk se bankende hjerte på mandag og skal tilbake neste mandag om litt over en uke. Veldig nervepirrende:)

Og jeg er rett bak Starbucks, 8+4 idag og gravid med tvillinger.
Mye plaget med kvalme og brekninger - og derfor 50% sykemeldt. Hjemmekontor på resten av %. Det blir mange lange dager på sofaen.
Har god matlyst, og må spise hver 3 time for å holde kvalmen i sjakk.

Ikke helt dette jeg signet opp for, men glad jeg nærmer meg 9 uker og for at det ser bra ut med de to inni der :)

Herlig tråd! Jeg blir med når jeg blir frisk! :D 9+5 i dag, termin 19.5, og innlagt pga hyperemesis. Orker BV i korte perioder innimellom dersom jeg har fått zofran og den hjelper akkurat da. :rolleyes: Men vil gjerne skravle når jeg forhåpentligvis blir bedre senere! :)

Er 10+2 i dag! Termin 16.mai. Førstegangsgravid. De siste dagene har jeg hatt en del murring/ubehag i venstre side av magen. Alt som skjer er jo så nytt, så blir litt bekymra for alt... Haha, føler meg litt håpløs. Har fått mannen til å bli med på ul neste uke (må bestille i morgen), for jeg vil gjerne se at alt er bra en gang til før vi sier det til alle :) mannen min skjønner at jeg blir litt stressa, heldigvis ;)

Er mye kvalm og trøtt, har vært det noen uker, så jobber bare 20%. Kaster heldigvis ikke opp. Holder meg mye på sofaen ;)

Her er det 4+5 i dag! Formen er såder. Mye uggen, men ikke direkte kvalm. Føler meg rett og slett litt fyllesjuk bare. MYE ligamentsmerter (mer enn tidligere) og supernervøs.. :nailbiting:
Dette er offisielt vært siste forsøk.. Satte inn to denne gangen, og første gang viner blitt gravide på ferskforsøk, så vi håper med hele oss at det betyr noe positivt!!
Testet også tidlig positivt denne gangen, og HCG er utifra blodprøve og digitaltest relativt høy. Vi prøver å tenke at også dét er et godt tegn :smiley-angelic001
Ellers går dagene her drøyt sent!! Kroppen orker ingenting, matlyst på bunn, gått ned i vekt og vil bare sove eller ligge på sofan :D
Elsker det som skjer med kroppen om dagen!! Hvert minste symptom, hver ugne følelse ig alle tisserundene iløpet av døgnet omfavnes med stor kjærlighet :shy:

Til min store forferdelse blødde jeg litt i går kveld. Litt, men det var rødt og fersk. Hadde rett før et slags "knivhugg" til magen. Måtte stå i ro og holde meg fast mens det pågikk. Gråt og gråt og gråt. Trodde det hele var over. Ikke kommet noe mer siden i går, men kjenner meg øm i magen. Er litt mer rolig nå. Skal på UL i morgen. Slitsomt at at det skal være sånn. :(

Til min store forferdelse blødde jeg litt i går kveld. Litt, men det var rødt og fersk. Hadde rett før et slags "knivhugg" til magen. Måtte stå i ro og holde meg fast mens det pågikk. Gråt og gråt og gråt. Trodde det hele var over. Ikke kommet noe mer siden i går, men kjenner meg øm i magen. Er litt mer rolig nå. Skal på UL i morgen. Slitsomt at at det skal være sånn. :(
Shit. Jeg hadde også sånn "knivhugg" igår. Skreik til idet det skjedde og måtte holde meg på magen. Har ikke kommet noe blod da. Kanskje det har vært en eggpose som sprakk? Eller en blodåre i livmor? De er jo ekstremt skjøre og siden livmora strekker seg så kan det jo være fort gjort at det skjer.

Shit. Jeg hadde også sånn "knivhugg" igår. Skreik til idet det skjedde og måtte holde meg på magen. Har ikke kommet noe blod da. Kanskje det har vært en eggpose som sprakk? Eller en blodåre i livmor? De er jo ekstremt skjøre og siden livmora strekker seg så kan det jo være fort gjort at det skjer.
Ja, det kan jo hende. Har heldigvis ikke sett noe blod siden det skjedde i går. Kryss i taket. Jeg håper virkelig at alt er som det skal inni der :-)

Ja, det kan jo hende. Har heldigvis ikke sett noe blod siden det skjedde i går. Kryss i taket. Jeg håper virkelig at alt er som det skal inni der :-)
Det er det nok helt sikkert:D

Alt sto bra til!! Reka er 2 cm og vi så at den bevegde på seg. Lykke!
Så braaa!! Er så spent på mandag at jeg blir helt dårlig! 3 uker igjen til magiske 12, og det går så treigt!!! :))

Fantastisk! Hører ikke til i mai/juni-spirer,men måtte bare kommentere!! Er så bra at alt går bra med den lille!!
Det er helt fantastisk og uvirkelig :-) å ha en liten en som vokser inni seg. Hjertens lykke til med innspurten av svangerskapet, Sonalita! :-)

Så braaa!! Er så spent på mandag at jeg blir helt dårlig! 3 uker igjen til magiske 12, og det går så treigt!!! :))
Det kan jeg skrive under på. Her telles ikke uker, men dager, minutt og sekunder, går så treigt :rolleyes:

Hvordan er formen, jenter? Jeg har begynt å få noen runder med skikkelig ugh!! Ikke kastet opp, men superkvalm! Lukter?? Hjelp! :nailbiting: Klarer knapt dra i butikken :joyful: blir rett og slett grønn av menneskers ånde!! Og jeg lukter dem på meters avstand :sour: har ikke hatt det slik de andre gangene vi har lykkes (som også har gått galt), så denne gangen elsker jeg hvert ugne sekund :D
Eneste som smått tar livet av meg er tiden som omtrent står stille! 5+1 i dag, og UL om 2 laaaange uker :meh:
Ha en fin rugende dag i høstværet :Heartblue

Formen her er fin bortsett fra et kranglete bekken som hemmer meg litt. Må trene opp bekkenet litt nå før det blir tyngre.

Formen er helt elendig. Hadde ikke trodd det skulle være så tøft å gå gravid. Gråter mens jeg tvinger i meg litt loff :p Det eneste jeg får i meg nå.

Håper ikke du blir verre Delira, føler deg veldig når det kommer til lukter og kvalme. Kjæresten min får ikke lov til å spise middag her hjemme lenger.

Back
Topp