Skravletråd for oss som er veldig glad i jul

Jeg begynner litt i kveld da. I kveld skal jeg lage lammerull.

Hjemme hos mine foreldre ligger mesteparten av et halvt lam til salting, pinnekjøtt og fenalår samt at vi skal speke en uthulet bog for en test.
(der er mer til salt der, men det er det av det som er mitt)

Resten av det halve lammet er en svange, noen koteletter og avskjæret av den bogen. Det skal jeg lage fårerull (eller altså lammerull som mange kaller det østpå) av i kveld.

Det er juleforberedelser det. Det er julemat!

Jeg begynner litt i kveld da. I kveld skal jeg lage lammerull.

Hjemme hos mine foreldre ligger mesteparten av et halvt lam til salting, pinnekjøtt og fenalår samt at vi skal speke en uthulet bog for en test.
(der er mer til salt der, men det er det av det som er mitt)

Resten av det halve lammet er en svange, noen koteletter og avskjæret av den bogen. Det skal jeg lage fårerull (eller altså lammerull som mange kaller det østpå) av i kveld.

Det er juleforberedelser det. Det er julemat!

Ja visst er det, det:joyful: Koselig, og deilig duft av jul:)

Jeg ser julefilm nå, det var mye fin pynt som jeg fikk lyst på

Hvilken julefilm da? Synes de har så mye fin pynt i USA og England.

Jeg elsker julen!
Har på plass halvparten av kalendergavene til lillegutt ♥️
Og i dag kom det to nye adventsstjerner fra watt og veke i posten.

Noen som har forslag til en fin julestrømpe til en liten gutt?

I dag ble denne med hjem fra butikke, den skal få stå på tvbenken med godteri i, og være med å lage koslige minner som jeg hadde da jeg var liten :D

Vedlegg

• DA64C018-A429-4AFD-9D58-CEC53601D847.jpeg
    DA64C018-A429-4AFD-9D58-CEC53601D847.jpeg
    31,6 KB · Visninger: 15
To måneder igjen!

Nedtelling stort sett hver morgen her i huset, men da er det spørsmål om hvor mange dager det er til 25.12.

Altså dagen da vår yngste fyller 5 år.

Men i dag er det 2 måneder til jul.

Det er avklart at det blir oss fem på julaften. Og at svigermor kommer på besøk en av de to første ukene i desember, julegave-utveksling og litt bestemorkos. Grunnet geografi har vi jo ikke sett svigers siden juli. Svigermor pleier komme en tur i desember de årene hun ikke feirer jul her. Det er koselig. Med korona og ny jobb og travle tider har hun ikke vært her siden februar, hun pleier egentlig komme en gang i aug/sept også. Rundt bursdagen til eldste. (der var jo Rio bursdagen til mellomste hun var her i februar)

Som vanlig har jeg en del prosjekter i huset jeg vil bli ferdig med før desember. Rydding og fiksing. Mye rydding. Vi har rett og slett for mye stuff, og med det et kaotisk hjem. Som jeg stadig prøver å forbedre.
Definitivt planer for det denne helgen, men det jeg glemte i går kveld da jeg bare sovnet mens jeg la lillemor, er å koke rullen. Og saltlake. Det har jeg planen for i dag.

Siste to julegavene er planlagt , men kjøper de ikke før det nærmer seg siden det er til mann og kengubarn.

Sitter å planlegger i boka li, greit med full oversikt.
Så nå har jeg lister over innkjøp, ønskeliste, handleliste , planlagt litt av julebyen, oversikt over pynt inne og pynt ute

Back
Topp