Skravletråd for Mars -26

Dette er i samråd med lege og kommuneoverlege, så tror nokk de har litt peiling. Jeg kan være sykemeldt på andre grunnlag, frem til svangerskapspenge er i orden slik jeg fikk det lagt frem :)
Jo, men om DU er syk, så innfrir du ikke kravene til svangerskapspengene, så da er det Nav som må vurdere hvilke som blir mest riktig for deg :smiley-ashamed004 men er "diagnosen" noe babyrelatert i så tilfelle, kan det hende de vurderer det til at sykepengene ikke er riktige av de to. men forhåpentligvis innvilger de svangerskapspenger for etter sykemeldingen i de tilfeller de avslår pga mors sykdom...
Men Nav pleier ikke nødvendigvis alltid være lettvinte og fornuftige, hvis de kan krølle til noe :dead:

Dette er i samråd med lege og kommuneoverlege, så tror nokk de har litt peiling. Jeg kan være sykemeldt på andre grunnlag, frem til svangerskapspenge er i orden slik jeg fikk det lagt frem :)
Leger er gode på mye, men vet ikke om er feltet sosialtjenester er der jeg ville hatt mest tillit til dem:laughing002
Å få sykepenger frem til svangerskapspenger skal ikke være riktig måte å gjøre det på. Svangerskapspenger er kun til for gravide som har helse til å stå i arbeid, men hvor arbeidets art medfører risiko for fosteret. Hvis du har helse til å jobbe skal du ha svangerskapspenger - fra datoen du oppgir i søknaden. Hvis du ikke har helse til å jobbe (som legen din nå dokumenterer) skal du ikke ha svangerskapspenger. Du søker svangerskapspenger fra dato arbeidet blir risiko for forsteret, ikke fra dato det måtte bli innvilget.

Men ja, skal ikke si noe om det gjør at du står i risiko for ikke å få det innvilget da, det bare blir ikke riktig om du skjønner. Tror jeg ville vurdert å kontakte NAV direkte for å forebygge krøll:playful: Selv om det helt sikkert ordner seg på et vis uansett.

Nå er denne tråden lang, og jeg har ikke lest tidligere innlegg, beklager. Men jeg lurer på om det er flere enn meg som har tatt privat ultralyd i panikk når det har gått en stund mellom hver gang man har kjent liv? Det føles så utrolig tungt å ikke kjenne det man er vant til, og for en lettelse det er å kunne se bevegelsene på skjermen og høre hjertet dunke. Veldig forløsende, samtidig som jeg føler meg så dum er i uke 24+0 i dag.

Nå er denne tråden lang, og jeg har ikke lest tidligere innlegg, beklager. Men jeg lurer på om det er flere enn meg som har tatt privat ultralyd i panikk når det har gått en stund mellom hver gang man har kjent liv? Det føles så utrolig tungt å ikke kjenne det man er vant til, og for en lettelse det er å kunne se bevegelsene på skjermen og høre hjertet dunke. Veldig forløsende, samtidig som jeg føler meg så dum er i uke 24+0 i dag.
Har ikke gjort det enda (men helt sikker på at det kommer jeg til å gjøre), men det er bare fordi det ikke har vært ledig på noen av de private de dagene jeg kunne trengt det. Har hatt 2-3 dager hvor jeg har ønsket å gå privat av den grunnen.

Har ikke gjort det enda (men helt sikker på at det kommer jeg til å gjøre), men det er bare fordi det ikke har vært ledig på noen av de private de dagene jeg kunne trengt det. Har hatt 2-3 dager hvor jeg har ønsket å gå privat av den grunnen.
Det er jo gjerne et akutt behov, så da er jo det typisk at det ikke er ledig. Alt er jo som regel i orden, men det er jo vanskelig å vite, spesielt som førstegangsfødende. Det kan være stor hjelp å snakke med noen du er trygg på, for eksempel partner om en har det, for å roe ned urolighetene. Jeg har bare dura på uten å si ifra først, og fortalt om ultralyden etterpå, som har tatt det så som så

Litt rart spørsmål, men hvilke truser bruker dere nå? Mine vanlige truser begynner å bli tranger og ubehagelige å ha på. Må nok ut på undertøysshopping :scratch

Litt rart spørsmål, men hvilke truser bruker dere nå? Mine vanlige truser begynner å bli tranger og ubehagelige å ha på. Må nok ut på undertøysshopping :scratch
Jeg bruker nesten bare braziliantruser fra Lindex. De treffer liksom under magen, ihvertfall foreløpig. Synes de er de absolutt beste trusene, håper de holder gjennom hele svangerskapet. De i lyocell er mest behagelige.

STORE truser! :hilarious: Jeg ble så lei av trange truser, så jeg dro nylig og kjøpte vanlige truser, men i to størrelser større enn jeg pleier å bruke. Så behagelig at de ikke er trange!

Gravidtrusene fra Lindex. Uten tvil de beste jeg har prøvd. Brukte dem forrige svangerskap og har nok brukt dem innimellom i tiden etter også. Var rett tilbake å kjøpe en haug med nye så fort magen poppet litt. Heia truse som er så høy at kan «feste» den i bh’n :laughing002

Om det går lang tid (ikke kjent noe en hel dag f.eks), så er det nå innafor å ringe føden. De vil da gjerne komme med tips, be deg ringe opp igjen, og evt sette deg opp på CTG og kanskje UL

Mine begynner også å bli trange, men de går inntil videre. De er fra Change. Nå har jeg kjøpt gravidtruser fra Lindex, de selger de i butikk her jeg bor. Satser på at de er gode.

Elsker bambusa sine hipstere. Veldig stretchy..!!

Takk for tips! Skal sjekke ut gravidtrusene fra lindex, den butikken har vi heldigvis ikke så langt unna :love7

Skal huske på det om behovet melder seg igjen
Etter 24 skal du kjenne liv daglig, gjør du ikke det og kjenner bekymringen, så ringer du føden og rådfører deg ❤️ Etter uke 28 vil det være mer mønster i aktiviteten, og du vil da kanskje ringe om du merker større avvik i aktiviteten.

Uansett, ikke vær redd for å ringe, de er tilgjengelig på telefon sånn at man kan roe nervene litt, også kan de evt vurdere om det er behov for å komme inn f.eks :)

Etter 24 skal du kjenne liv daglig, gjør du ikke det og kjenner bekymringen, så ringer du føden og rådfører deg ❤️ Etter uke 28 vil det være mer mønster i aktiviteten, og du vil da kanskje ringe om du merker større avvik i aktiviteten.

Uansett, ikke vær redd for å ringe, de er tilgjengelig på telefon sånn at man kan roe nervene litt, også kan de evt vurdere om det er behov for å komme inn f.eks :)
Takk for betryggende tips

Back
Topp