Skravletråd Desember

Du vet det er mange jenter her..
Ikke rart det kommer nye poster om nye lagde ting her ofte.
Her gjenstår fremdeles følgende før jul:
- Pynte pepperkakehusene
- Oreokonfekt
- Krumkaker
- Sør-Jydske fedt kager
- Svinerull
- Roastbiff
- Remulade
- Majones

Veldig glad jeg ikke har skaffet meg den røkeren jeg har lyst på, da slipper jeg å lage røkelaks selv

Joda det veit jeg. Men jeg har liksom ikke gjort en eneste av noen ting som nevnes. Ikke engang krumkaker. Noe som er så enkelt og så godt.

Ja. Det ble litt mye styr, men jeg har sagt til mamma at de få jeg gir til får kjøpt gave i år og basta. Og det er greit sa hun. Det et ei tante av meg som surer seg litt men jeg gir litt blanke. Jeg gir til de jeg vil!

Helt riktig :)

Joda det veit jeg. Men jeg har liksom ikke gjort en eneste av noen ting som nevnes. Ikke engang krumkaker. Noe som er så enkelt og så godt.
Tenker jeg skal lage oreo-konfekt i kveld dersom jeg ikke kommer for sent hjem.
Det er lett og går fort :)

I dag lærte jeg noe nytt!
Pepperkaker har ikke pepper i seg, men de heter pepperkaker likevel. Det er fordi man pleide å si at man pepret kakene med krydder. Etter hvert ble det bare til at man sa pepperkaker.
Da lærte jeg også noe nytt i dag!

Håper. Det er så mye vask når sånne små kaster opp. Tredje runde traff... Midt oppi en plastkasse som jeg hadde båret ned alle de rene klærene hennes i. Fra to eller tre runder med klesvask.... Spydd på. Hurra...
Årh så kjedelig! Det blir mye ekstraarbeid av sånt.

Årh så kjedelig! Det blir mye ekstraarbeid av sånt.
Jepp. Mye ekstraarbeid.

Helten min. Mannen min. Vasket klær til langt på natt. Mens jeg lå med henne og tok henne på badet når hun satt i sengen og sa magen var ekkel...

Men du syr og du strikker. Jeg skulle så gjerne ha fått til det :)

Får alle kaker levert på døra[emoji85] og i år orker jeg ikke gjøre noe selv heller. Får se hva det blir til da unga blir litt større[emoji6]

Tenker jeg og tar det når unga er større

Back
Topp