Skravletråd august

God kveld, og god helg jenter.

Dagen i dag her gått med til å være mamma og gjøre husarbeid samt skravle med naboen.
Snart skal jeg til å lage mat
Hva har dere gjort?

Min eldste var ammet til han var 22 mnd, den yngste var 25... Ikke mange ganger i døgnet selvsagt, de spiste jo annen mat også, det var mest ved leggetid og tiiidig morgen på slutten
Jeg misunner deg med det.
Med de eldste mistet jeg melken når han var 5 måneder gammel.
Med frøkna klarte jeg heldigvis å få litt tilbake, og klarte å delamme til hun var rundt året.

Har heldigvis foreløpig nok melk til lille U :)

Dagen i dag her gått med til å være mamma og gjøre husarbeid samt skravle med naboen.
Hva har dere gjort?

Jobba, vært hos legen, gjort ferdig jobben, juksa med timeregistreringa (skulle jo ikke jobbe så lenge i dag, egentlig, sånn etter de papirene jeg fikk med meg..) laga lasagne til middag, spist, og lagt meg på sofaen og ikke funnet tråder med nok fart til at jeg får nok innlegg, så jeg tror ikke på 2222

Nå er ungne i badekartet, og yngste er visst litt pøbel, som gjør at badet blir vått... hun er følgelig sur på faren som sier at det ikke er lov, så sannelig greit at det ikke mer meg som er badevakt...

Så skal de evt fores litt før de legges (det ble bad før mat fordi eldste har vært på fotballskole og var VÅT og KALD) og jeg har få andre planer enn sofa i kveld før jeg legger meg

Hva har dere gjort?
Har tatt med meg mini på barseltreff til en venninne som fikk en liten herlig gutt i starten av måneden:-). Koste oss der ett par timer før det bar hjem og lage middag. Nå ligger jeg med han i armkroken og ser på at han sover:-).

Hva har dere gjort?
God kveld og god helg :) fin start det. Her har jeg gjort husarbeid og slappet av :)

Jeg misunner deg med det.
Med de eldste mistet jeg melken når han var 5 måneder gammel.
Med frøkna klarte jeg heldigvis å få litt tilbake, og klarte å delamme til hun var rundt året.

Har heldigvis foreløpig nok melk til lille U :)

JEg har visst arvet min mor, som var melkeku. JEg hr melk nok til halve befolkningen, liksom. Men fikk ikke donere i Bergen for de hadde ikke frysekapasitet til meg som har hatt en virusinfeksjon (som 60% har) for den melka kan ikke gis til de aller svakeste premature. Skal sjekke med sykehuset her når det nærmer seg

JEg har visst arvet min mor, som var melkeku. JEg hr melk nok til halve befolkningen, liksom. Men fikk ikke donere i Bergen for de hadde ikke frysekapasitet til meg som har hatt en virusinfeksjon (som 60% har) for den melka kan ikke gis til de aller svakeste premature. Skal sjekke med sykehuset her når det nærmer seg
Jeg ble fortalt at kun 10% var negative på det viruset? Jeg var hvertfall negativ og hun donordama var veldig happy for meg. Var visst eneste som leverte slik melk på ullevaal når jeg gjorte. Så om noen her fikk veldig premature barn der. Høsten/tidlig vinter 2009, så fikk barna 'min' melk;)

ok, det var oppgitt 60% dengang jeg googlet det (altså i 08 når jeg fikk min sønn og fikk det påvist da jeg meldte meg)

Men jeg håper sykehuset her kan ta melka mi likevel, dengang min bror lå på neo der holdt min mor hele avdelinga med melk...

ok, det var oppgitt 60% dengang jeg googlet det (altså i 08 når jeg fikk min sønn og fikk det påvist da jeg meldte meg)

Men jeg håper sykehuset her kan ta melka mi likevel, dengang min bror lå på neo der holdt min mor hele avdelinga med melk...
De trenger jo annen melk også! Særlig fordi den negative melka skal forbeholdes de under 1500 gram.
Jeg donerte faktisk over 60 liter op 3 mnd! Men 'bare' 22 liter ble godkjent da, for jeg slet med gule stafylokokker, så resten av melka var infisert av det...

De trenger jo annen melk også! Særlig fordi den negative melka skal forbeholdes de under 1500 gram.
Jeg donerte faktisk over 60 liter op 3 mnd! Men 'bare' 22 liter ble godkjent da, for jeg slet med gule stafylokokker, så resten av melka var infisert av det...

Ja, de gjør jo det, men de hadde ikke frysekapasitet til det på haukeland i 2008 og heller ikke i 2011, så de som ikke fikk bankmelk fikk mme

Ja, de gjør jo det, men de hadde ikke frysekapasitet til det på haukeland i 2008 og heller ikke i 2011, så de som ikke fikk bankmelk fikk mme
Det er dumt da, når de har så kite frysekapasitet! Håper det er bedre der du er nå.

Samme her! Hun vet hvordan hun skal finne den :eek:

Det er en stor, facinerende glede den dagen (NATTEN) de finner ut av det.

Jeg minnes at jeg lå der i mørket og lyste opp med svakt mys for å finne baby og pupp for å koble dem sammen, bitte liten fersk lillesøster. Og noen minnet meg på at om en måned eller to ordner hun det selv. Og ja, det gjorde hun. Deilig. Da kan jeg amme i halvsøvne. (vi samsover. Toppløs. (Bare masse kluter under og rundt meg...og bh i starten minnes jeg vel.)

Det er en stor, facinerende glede den dagen (NATTEN) de finner ut av det.

Jeg minnes at jeg lå der i mørket og lyste opp med svakt mys for å finne baby og pupp for å koble dem sammen, bitte liten fersk lillesøster. Og noen minnet meg på at om en måned eller to ordner hun det selv. Og ja, det gjorde hun. Deilig. Da kan jeg amme i halvsøvne. (vi samsover. Toppløs. (Bare masse kluter under og rundt meg...og bh i starten minnes jeg vel.)
Nå kan jeg sove toppløs da det ikke leker lenger. Selvforsyning her ja :p

JA, det var noe pes med å lekke, men jeg har altså "tisselaken" i senga, også hadde jeg ekstra absorberende kluter (tøybleier ) i senga både her og der under meg og til å ha rundt baby etc så jeg tror nok jeg sov toppløs også rant det fra den jeg ikke ammet fra, rett i kluten.

JA, det var noe pes med å lekke, men jeg har altså "tisselaken" i senga, også hadde jeg ekstra absorberende kluter (tøybleier ) i senga både her og der under meg og til å ha rundt baby etc så jeg tror nok jeg sov toppløs også rant det fra den jeg ikke ammet fra, rett i kluten.
Her lekker jeg omsider nesten ikke i det hele tatt lenger:-P. Og mini blir 8 måneder på mandag. Men kaan hende jeg en sjelden gang plutselig kjenner en dråpe eller 2 komme ut allikevel mens jeg ammer på kveld/natt. Men slipper heldigvis kluter og håndklær lenger:-D. Og så herlig når han forsyner seg selv. Eneste jeg trenger å gjøre er å få han fra sprinkelsengen til vår seng til første amming. Da blir han somregel liggende der resten av natten fordi jeg sovner fra hele ammingen:-P

Back
Topp