Skravletråd august

Skjønner deg godt. Synes det er en uting med masse besøk på sykehuset altså. Vet det er flere andre kulturer som ser det helt annerledes. Havner man på rom med flere, bør man ta hensyn til den andre også. Håper du får en bedre opplevelse denne gangen :)
Ja, dette var jo som sagt ei dame som ikke snakka norsk, og det var nok både fettere og tanter og naboen til grandtante sofie på besøk. :P prøvde å demonstrere hver morgen når de begynte å komme, med å tydelig vise irritasjon og smelle forhenget igjen osv, men de tok ikke hintet. Men enten tok de det ikke, eller så ga de blaffen. Heller mest mot det siste igrunnen, kunne ikke unngå å forstå det, uansett hvor dårlig norsk de snakka. :rolleyes:
Veldig frekt iallefall!

Og skjønner at ikke sykepleierne/jordmødrene kan drive å mekle og flytte rundt på folk i tide og utide, men når man trygler om hjelp og de SER at man spaserer opp og ned gangene fra kl 23 til 05-06, så burde de faktisk ta tak. :P
Men fins nok mange verre historier enn min, og det gir meg frysninger på ryggen. Vurderer faktisk å føde i stavanger pga barselhotellet. :p

Ja, det var det virkelig! Ble lagt på tomannsrom, og første tre døgnene etter fødsel fikk jeg sove totalt 4-5 timer. Ikke pga jenta mi, for hun sov. Men pga hun andre jeg hadde på rommet. Hennes baby gråt hele natta, og hun gikk
aldri ut med den. Så endte opp med at jeg brukte nettene på å trille jentungen opp og ned ganga i avdelingen, så iallefall hun skulle få sove. (Prøvde å duppe inne på ammerommet, men da kom jordmødrene og kasta meg ut. Fikk ikke lov!)
Ikke prata dama norsk heller, så kunne ikke si noe. Og de ansatte mente at såpass måtte jeg tåle, ung og sprek som jeg var. Og min kjære romkamerat hadde besøk fra 07 til 21 på rommet. Ikke bare av én, men gjerne 10 stk samtidig.
Fødte på en onsdag, og pga komplikasjoner i svangerskapet, skulle jeg ha en siste operasjon på fredag, før jeg kunne bli sendt hjem. Tror du ikke de GLEMTE meg. Jeg hadde gleda meg så til narkosen, til endelig å få sove. Tragisk. Så da hadde jeg fasta i nesten et døgn (20 timer), minimalt med søvn, og fikk beskjed om at jeg måtte ligge til mandag og bli operert da.
Fikk helt panikk og begynte å gråte og gråte. Romkameraten min dro heldigvis neste dag, og da sa jeg til dem at hvis jeg ikke fikk enten enerom eller iallefall få lov til å sove et par timer sammenhengende, så kom jeg til å stikke av og heller bare komme tilbake på mandag. De turte ikke legge noen nye inn til meg. Så barnefaren fikk lov å være der de siste to nettene.

Denne ganga er jeg litt eldre og ikke førstegangs, så jeg kommer nok ikke til å la meg bli pella på nesa. Reiser heller bare hjem.
Uff hørtes virkelig ikke bra ut... :( Håper på det beste for deg denne gangen ;) Her har vi heldigvis valgt sykehus med bare enerom og familierom ;)

Snakk om sovedyr jeg er i dag :p mannen tok jenta mi :) hun var oppe i 6 tiden ... Ser på pusur jeg og jenta mi :) håper at smertene gir seg nå! Sikkelig vondt i dag ... Mannen må gå å kjøpe iste til meg :) men han vil ikke kjøpe milkshake på mcern :(
Håper smertene gir seg og du får en fin dag:)

Back
Topp