Skravletråd August 2016

Da er det bare å nyte litt ro:D

Ja.... egentlig burde jeg ta jobben etter middagen, for det gikk i ett med sen middag, legge yngste, legge mellomste, spille og legge eldste... og så kollapset jeg bare på sofaen...

Du får gi de litt "lekser" også så du får konsentrert deg fult og holdent på storebror :)

Yngste kan jeg naturlig nok ikke gi lekser, men skal abslutt ordne noe til mellomste. Jeg tenger av til lekser til henne, og i dag laget hun seg stadig flere, men ettersom hun da kom opp i tall hun ikke kunne ba hun om hjelp "hvordan skriver man 14 mamma?"

Jeg har dog lovet at jeg skal kjøpe henne en sånn førskole-lærebok, hun ønsker seg en med tall. og egen blyant så hun ikke knabber fra penalet til storebror...

Også skal jeg få mannen inn på å GJØRE det jeg hadde sagt til storebror i dag at han skulle men som ble misforstått mellom oss, nemlig at han tar med yngste når han henter mellomste så får jeg og storebror litt arbeidsro til leksene her

Yngste kan jeg naturlig nok ikke gi lekser, men skal abslutt ordne noe til mellomste. Jeg tenger av til lekser til henne, og i dag laget hun seg stadig flere, men ettersom hun da kom opp i tall hun ikke kunne ba hun om hjelp "hvordan skriver man 14 mamma?"

Jeg har dog lovet at jeg skal kjøpe henne en sånn førskole-lærebok, hun ønsker seg en med tall. og egen blyant så hun ikke knabber fra penalet til storebror...

Også skal jeg få mannen inn på å GJØRE det jeg hadde sagt til storebror i dag at han skulle men som ble misforstått mellom oss, nemlig at han tar med yngste når han henter mellomste så får jeg og storebror litt arbeidsro til leksene her
Vurderer sterk å kjøpe slike førskolebøker til mellomste her også

Konklusjon mellom mor og sønn ble at neste uke
1)henter jeg rett etter spilletimen
2)gjør vi engelsklekse tirsdag eller onsdag, ettersom den uansett ikke sjekkes før torsdag er det oppgitt (de har engelsk mandag og torsdag)

Det bør hjelpe noe, men det mest kompliserte er å legge alle tre ungene.

Mellomste var kjempeflink og fikk skryt. Hun kom inn da nambojenta skulle inn (eller hjem da hun skulle spise, vet ikke?) og etter å ha vært innom soverommet for instruksjon ordnet hun seg kveldsmat og spiste selv, smurte knekkebrød med leverpostei og fant seg melk og vitaminbjørn. Så jeg fikk henne i seng mens broren spiste og så spilte han litt og kom seg i seng, men var nok en halvtime senere enn ideelt så er nok trøtt i morgen tidlig også
Håper dere får en god rutine på mandagene etterhvert da, men godt mellomste greide seg med å ordne mat osv alene :)

Det høres lurt ut med å ta med yngste så dere får arbeidsro :)

Kommer fra en rødhåret familie :P
Jeg er rødhåret :p
Går oftest veldig fint, mannen med familie er mer varmblodige enn meg, men selvsagt kan å bite fra meg også da. Føler meg derimot mye roligere enn mange andre med rødt hår ;)

Også problemstillingen å forklare helsepersonell at rødt hår kommer fra en gen mutasjon som gjør at man ikke helt fungerer som alle andre er utfordrende til tider :p

Jeg er rødhåret :p
Går oftest veldig fint, mannen med familie er mer varmblodige enn meg, men selvsagt kan å bite fra meg også da. Føler meg derimot mye roligere enn mange andre med rødt hår ;)

Også problemstillingen å forklare helsepersonell at rødt hår kommer fra en gen mutasjon som gjør at man ikke helt fungerer som alle andre er utfordrende til tider :p
:laughing025:laughing025
Jeg er blond selv, men har vokst opp med to rødhårete søstre + veldig mange i familien med det.
Men jeg har temperamentet til en med det..

Back
Topp