Skravletråd August 2016

Naboene må tro det drives med barnemishandling slik som lillebror hyler på badet. Han lå og skrek konstant i morgen 10-15 min mens jeg stelte han og storebror.

Gjerne typisk at det blir sånn, men svigermor kan godt vaske syns jeg selvom det ikke er det som tar tid og eventuelt pynte kake :)
Pynte kaka skal jeg definitivt gjøre selv.

Jeg har bestilt kakebilde som er spiselig med en ninjago-fyr på etter bestilling fra guttungen og laget brun mmf (med kaffi istedet for vann og litt kakao i tillegg til melis) og skal kjevle og pynten

Holder på å lage sjokoladekrem til fyll, men den tar tid den også, smeltet sjokolade og kaffi pg smør og fløte står i kjøleskapet for å bli helt kaldt, så tilsettes melis og så stå i kjøleskap igjen til det blir til en krem (men ikke over natten. Da blir den hard, så jeg må fylle den i dag.)

Note to self.

Når man må steke kaka ettet middagen i stedet for før lunsj slik planen var, vurder å revurdere bruk av veldig god sjokoladekrem som tar et par timer å lage til. (mye tid i kjøleskapet) og som absolutt ikke må stå for lenge i nevnte kjøleskap heller.

Det kan nemlig fort komme i konflikt med legging av barn....

Om seks timer har jeg vært mamma i åtte år. Det visste jeg ikke enda for åtte år siden. For fødselen varte bare i fem timer fra første rie. Jeg hadde plagsomme kynnere, men de ga seg når jeg satte meg ned, så det var bare kynnere.

Jeg og mannen så på en film
Jeg ba ham pause for jeg måtte på do. På vei over gulvet ble jeg overmannet av en heftig rie, og da var det igang. Tre timer senere ringte jeg sykehuset og fikk komme for en sjekk men måtte regne med å sendes hjem for å sove. (sove?? Sove????) etter fire timer med rier ankom vi sykehuset med taxi (mannen hadde ikke lappen) og en time senere var gutten født. Ved første sjekk av åpning var den 9 cm og tøyelig til nesten 10. Jeg ble helt klart ikke sendt hjem for å sove. Den natten ble jeg mamma.

Da starter jeg med tidligvakter. Mest av de iallefall. Så ikke mye avslapning. Levere 7.15 og jobb 8. Men bedre blir det når jeg har overskudd til å være med henne og kunne legge meg tidligere når jeg ikke må være på jobb hele tiden til 2330
Nei da blir det jo ikke mye hvile:) sikkert deilig å slippe alle kveldsvaktene:)

Om seks timer har jeg vært mamma i åtte år. Det visste jeg ikke enda for åtte år siden. For fødselen varte bare i fem timer fra første rie. Jeg hadde plagsomme kynnere, men de ga seg når jeg satte meg ned, så det var bare kynnere.

Jeg og mannen så på en film
Jeg ba ham pause for jeg måtte på do. På vei over gulvet ble jeg overmannet av en heftig rie, og da var det igang. Tre timer senere ringte jeg sykehuset og fikk komme for en sjekk men måtte regne med å sendes hjem for å sove. (sove?? Sove????) etter fire timer med rier ankom vi sykehuset med taxi (mannen hadde ikke lappen) og en time senere var gutten født. Ved første sjekk av åpning var den 9 cm og tøyelig til nesten 10. Jeg ble helt klart ikke sendt hjem for å sove. Den natten ble jeg mamma.
Gratulerer til både deg og eldstemann :)

Back
Topp