Skravletråd August 2016

Prøver iherdig å underholde ei frøken som er trøtt allerede :p prøver å holde ut til 11 da det er tid for første lur når hun starter i bhg. Og en lur er nødvendig da to lurer ødelegger nattesøvnen totalt. Selv om den er dårlig i utgangspunktet :p trøtt mamma er ideløs på hva man skal finne på her hjemme :p
Håper du finner på noe lurt for lenge til Kl 11 :o

Jepp. Mange av bøkene hennes sparer jeg til hun er litt eldre. Er med i par bokklubber for barn. Så bestiller hjem de bøkene jeg vil ha til hun blir eldre :)
Ja hun er blitt ei stor og herlig rakkerunge ❤ skikkelig lita lur jente som gjør dagene travle for mora :p
Ja greit å spare noen av bøkene, snuppa fikk kun ødelagt bøker familie mente hun skulle få "lese"
Heldigvis over den fasen nå ;)

Jepp. Igår gikk det. Såvidt. Da var hun våken 0630. Idag sov hun til 0700. Begynner å komme oss i rett dur.
Håper du klarer å holde henne våken da ellers kan det jobbene hun trenger to lurer i en overgangsfase i bhg.
I starten sover mange rundt 9 og så kl 12 igjen

Har den vært laber det siste ?
Ja. Mye jobb og mye styr hjemme. Sysakene ble pakka vekk og orket for å ta alt frem ble for stor, og hadde ingenting jeg hadde lyst å sy

Da må dere få opp farten ja
De følger ikke helt dagsplanen vi har fått på mail denne uken så jeg vet ikke helt hva som skjer når
De følger den ikke neste uke heller

Jeg har en for mandag-onsdag-fredag=turdag og en for tirsdag-torsdag=førskoleaktiviteter (permen). Og det er 45 minutter forskjell på samling 8.30 på den ene og 9.15 på den andre.

Vel. Det er innkjøring så tur er det ikke før onsdag og torsdag neste uke, permen skal de begynne med torsdag og fredag denne uken. Så jeg vet ikke hvilken dag det er hvilken plan, og ifølge jenta hadde de ikke morgensamling i går i det hele tatt, og da kom hun tidsnok til om den skulle vært. Og i dag kom hun ca tidsnok til om det var den tidlige, men ukedagene tilsier den sene. Og løp rett inn i en form for samling da hun kom.

Blir ikke klok på det. Men det ordner seg når skolen begynner og rutinene faller mer på plass.

Jaja noen ganger må man få gjort ting også
I alle fall når jeg har bursdag i morgen.
Vel. Ikke akkurat selskap, men kake må vi ha.
Og torsdag skal vi ha et lite selskap, så huset må ryddes og vaskes. Helst ikke det jeg har lyst å bruke bursdagen min på. Men så har vi også en stor, stappfull fryser med mat som må kastes. Og dokumenteres på liste og med bilder til forsikringsselskapet. Det må tas i dag, for i morgen har vi tømming av søppel. Jeg har kjøpt ekstra sekker så vi får levert alt på en gang.

Fint øyeblikk da jeg fant LJ sittende inni teltet sitt da jeg laga frokost til henne. Hun satt inni teltet og hadde tatt med seg en av bøkene sine. Som hun såklart har revet et par sider ut av. Der satt hun bablende og bladde i boka frem og tilbake med stor innlevelse. :)
Så herlig❤️

Back
Topp