Velkommen, og lykke til

Skjer nok at noen lykkes på første, men det er mange faktorer som skal klaffe. Vi hadde to forsøk, fikk 5 befrukta egg på det første og satte inn tredagers embryo. Ingen av eggene overlevde til nedfrysing. Neste forsøk 12 befrukta, 2 på frys, avbrutt innsett pga mild overstimulering. Så satt det på første fryseforsøk
Innimellom der kom sommerferie med stengt klinikk, og fra vi ble godkjent for behandling hadde jeg tre spontanaborter og en missed abortion fra egen prøving, så det var først ett år etter vi starta IVF at jeg ble gravid med fryseforsøket.
Mine råd er å prøve å ta godt vare på deg selv underveis, gjør hyggelige ting som distraherer, ha god dialog med partner, spør om alt du lurer på hver gang du er på klinikken, og ikke vær for streng med deg selv: Det er ikke et mestrings eller prestasjonsprosjekt. Det er også en del flaks involvert. Du gjør så godt du kan
Forumet her har vært veldig god støtte for meg. Har lagd ei lita dagbok og skrevet om prosessen, det har også vært nyttig.