* Skravletråd - assistert befruktning *

Vedlegg

  • Snapchat-1745791689.jpg
    Snapchat-1745791689.jpg
    13,9 KB · Visninger: 64
Huff, nei, så kjedelig :sad010Hvordan føler du deg? :Heartred
Tar det litt hardere enn jeg trodde, men er hormonell enda, så det går nok over snart.
Sliten av all grininga, men plukket meg selv opp, stakk ut og kjøpte en haug med spekemat. Silver lining.

Har 3 fine på frys, så jeg håper vi kan prøve igjen så fort som mulig.
:Heartred
 
Tar det litt hardere enn jeg trodde, men er hormonell enda, så det går nok over snart.
Sliten av all grininga, men plukket meg selv opp, stakk ut og kjøpte en haug med spekemat. Silver lining.

Har 3 fine på frys, så jeg håper vi kan prøve igjen så fort som mulig.
:Heartred
Så leit med negativ test. De digitale er deprimerende når de er negative...

Koa deg med spekemat og lykke til med fryseforsøk!!!
 
TR kom for noen timer siden, å fy faen så smertefull den er.. (unnskyld språket)
Måtte finne frem smertestillende med trekant på.
Hadde håpet å slippe det i og med at de tappet veldig mye væske fra egglederen min i samme rennet som de hentet ut egg..
Normalt å ha sterke smerter ved feilet forsøk, eller bare tilfeldighet?
 
TR kom for noen timer siden, å fy faen så smertefull den er.. (unnskyld språket)
Måtte finne frem smertestillende med trekant på.
Hadde håpet å slippe det i og med at de tappet veldig mye væske fra egglederen min i samme rennet som de hentet ut egg..
Normalt å ha sterke smerter ved feilet forsøk, eller bare tilfeldighet?

Få det ut, alt som er av frustrasjon... Min mens var som vanlig når den først kom, men jeg begynte å spotte sånn 8 dager før forventet mens.

God bedring! :Heartbigred
 
Tar det litt hardere enn jeg trodde, men er hormonell enda, så det går nok over snart.
Sliten av all grininga, men plukket meg selv opp, stakk ut og kjøpte en haug med spekemat. Silver lining.

Har 3 fine på frys, så jeg håper vi kan prøve igjen så fort som mulig.
:Heartred

Det er så grusomt :sorry: Hver gang det skjer tenker jeg «dette overlever jeg nesten ikke». Men så går det liksom bare et par dager, og så klarer jeg å tenke positivt og se fremover igjen. Håper det blir sånn for deg også, særlig siden dere har de tre fine på frys :Heartred Det er uansett veldig lov å synes synd på seg selv og spise masse spekemat og brie :happy:

Personlig har jeg, etter å ha prøvd ut litt forskjellig, konkludert med at jeg foretrekker testing ca hver dag fra sånn 8 dpo. Da blir ikke det negative resultatet like brutalt på en måte, for man får noen dager med gradvis skuffelse kombinert med litt håp. Slipper også å gå ytterligere fem dager og overanalysere alle symptomer, og dermed øke troen på at jeg er gravid - da blir skuffelsen enda større når testen er negativ! Her er nok folk veldig ulike i hva de foretrekker, men verdt et forsøk, kanskje?
 
Det er så grusomt :sorry: Hver gang det skjer tenker jeg «dette overlever jeg nesten ikke». Men så går det liksom bare et par dager, og så klarer jeg å tenke positivt og se fremover igjen. Håper det blir sånn for deg også, særlig siden dere har de tre fine på frys :Heartred Det er uansett veldig lov å synes synd på seg selv og spise masse spekemat og brie :happy:

Personlig har jeg, etter å ha prøvd ut litt forskjellig, konkludert med at jeg foretrekker testing ca hver dag fra sånn 8 dpo. Da blir ikke det negative resultatet like brutalt på en måte, for man får noen dager med gradvis skuffelse kombinert med litt håp. Slipper også å gå ytterligere fem dager og overanalysere alle symptomer, og dermed øke troen på at jeg er gravid - da blir skuffelsen enda større når testen er negativ! Her er nok folk veldig ulike i hva de foretrekker, men verdt et forsøk, kanskje?
Det er nok hormonene som gjør at jeg tar det hardere enn jeg hadde trodd. Realistisk sett så er det jo ingen forandring i livet vårt, og vi har det helt fantastisk sammen uten barn, så det er strengt tatt ikke verdens undergang når jeg får summet meg litt. Var ganske forberedt på at det ikke gikk.

Tok analog test på kvelden, fordi det er litt mildere at det mangler en strek enn at det står IKKE GRAVID med verdens største bokstaver. Vi diskuterte oss frem til at det var en grei måte å gjøre det på så vi kunne være forberedt på det digitale resultatet.

Så nå skal vi spise alt vi kan, nyte hverandre og drikke vin en ukes tid (det høres voldsomt mye ut, haha) før vi prøver en gang til. Prøve å gjøre det beste ut av det, rett og slett. (det skal sies at min mann ikke drikker alkohol eller spiser spekemat osv i sympati med meg (IKKE MIN IDE!) , det er så sjarmerende at jeg bobler over litt)
:Heartbigred
 
Kan jeg bare få si tusen takk til dere fantastiske mennesker!
Det hjelper veldig å få lov å lufte tankene sine når ting blir litt dritt, uten at noen får deg til å føle deg som verdens største drittsekk fordi du føler det du gjør.
Skulle gjerne gitt dere en god (og litt for lang) klem hele gjengen! :signs001

TUSEN TAKK!! :Heartbigred
 
Kan jeg bare få si tusen takk til dere fantastiske mennesker!
Det hjelper veldig å få lov å lufte tankene sine når ting blir litt dritt, uten at noen får deg til å føle deg som verdens største drittsekk fordi du føler det du gjør.
Skulle gjerne gitt dere en god (og litt for lang) klem hele gjengen! :signs001

TUSEN TAKK!! :Heartbigred
Det er mange fantastiske mennesker her inne ja ❤️ Det er fantastisk å kunne gå inn her og få hjelp og støtte uansett hva.

Drikk vin, spis spekemat og kos dere sammen. Plutselig er dere i gang igjen, og spiren holder seg der i 9 mnd. :)
 
Tar det litt hardere enn jeg trodde, men er hormonell enda, så det går nok over snart.
Sliten av all grininga, men plukket meg selv opp, stakk ut og kjøpte en haug med spekemat. Silver lining.

Har 3 fine på frys, så jeg håper vi kan prøve igjen så fort som mulig.
:Heartred
Håper sorgen over et mislykket forsøk blir raskt lettere å bære, at menssmertene har gitt seg og st dere snart lykkes.
 
Huff, nå må snart oktober komme!
Hadde ett mislykket forsøk i mai der ingen klarte seg til å fryses engang.. Og ble satt opp på ett nytt forsøk i oktober. Sommeren har gått fort, men nå når det nærmer seg, synes jeg tiden står stille !!! :banghead:
 
Huff, nå må snart oktober komme!
Hadde ett mislykket forsøk i mai der ingen klarte seg til å fryses engang.. Og ble satt opp på ett nytt forsøk i oktober. Sommeren har gått fort, men nå når det nærmer seg, synes jeg tiden står stille !!! :banghead:

Det skjønnet jeg godt! Hvorfor i alle dager så lang tid mellom? Jeg holdt ikke ut å vente to måneder mellom hvert forsøk på Riksen engang, så jeg begynte privat i tillegg for å ha innsett hver måned :dead:
 
Det skjønnet jeg godt! Hvorfor i alle dager så lang tid mellom? Jeg holdt ikke ut å vente to måneder mellom hvert forsøk på Riksen engang, så jeg begynte privat i tillegg for å ha innsett hver måned :dead:
Blir det billigere i Tsjekkia enn privat i Norge? Man får jo reisen, opphold og fri fra jobb i tillegg til selve forsøket da?
 
Blir det billigere i Tsjekkia enn privat i Norge? Man får jo reisen, opphold og fri fra jobb i tillegg til selve forsøket da?

Det endte nok opp med å koste ca det samme som i Norge:) Vi er begge studenter, så trengte heldigvis ikke fri fra jobb. Vi var åpne for å gjøre det i Norge også, men i Tsjekkia kunne de ta oss inn raskere (krasjet med påskeferie i Norge) + at vi ønsket å sette inn to blastocyster! Nå hadde vi bare én blasto på dag 5, men det kunne vi jo ikke vite :inpain: Kom heldigvis til en ny blasto på dag 6 som ser ut til å være gullegget:D
 
Det skjønnet jeg godt! Hvorfor i alle dager så lang tid mellom? Jeg holdt ikke ut å vente to måneder mellom hvert forsøk på Riksen engang, så jeg begynte privat i tillegg for å ha innsett hver måned :dead:
Haukeland vil ikke ta nytt forsøk før på 3. syklus etter ett forsøk, da var det litt opphopning med folk pga ferie... Og så måtte jeg utsette en syklus pga jobb :wtf:
Hehe, hadde det ikke vært for prisen hadde vi gått privat med en gang! Begynner stimulering ca 1 okt, så nå er det nedtelling :happy::happy::happy:
 
Haukeland vil ikke ta nytt forsøk før på 3. syklus etter ett forsøk, da var det litt opphopning med folk pga ferie... Og så måtte jeg utsette en syklus pga jobb :wtf:
Hehe, hadde det ikke vært for prisen hadde vi gått privat med en gang! Begynner stimulering ca 1 okt, så nå er det nedtelling :happy::happy::happy:

Nei, skjønner absolutt at privat ikke er førstevalget eller et alternativ for alle. Hadde ikke klart det selv uten veldig snille foreldre. Men helt håpløst at du måtte vente så lenge! :dead: Sier de noe om hvorfor de ønsket det?
 
Back
Topp