Skravletråd april

Usikker på om 3åringen går for å vere stort barn (hos oss gjer ho det), men ho skal iallefall ha festdrakt i år :)
Treåringer er små ;-)

Seksåringen min er heller ikke helt å regne som store barn selv om jeg anser henne og han på 8,5 som de store (og lillemor på 16 mnd som den lille)

Men i alle fall. Han på 8,5 vet jeg ikke pga korpset. Får sikkert snart vite.

Hun på seks har festdrakt og det har lille også
 
Sånn på stedet anslo bedrift nr 1 ein plass mellom 110-150.000 kr for jobben.. Holy moly! Ein del meir enn eg hadde sett for meg, og meir enn kva me har råd til [emoji53]

Shit, det er mye penger!![emoji33][emoji13]
 
Helt greit[emoji2] vært på farta i hele dag og nå er det snart foreldremøte[emoji4]
Du da?
Ruinert ;) Prøver å få minsten til å ta ein powernap i vogna si før me henter eldste i bhg :) rolig dag i dag.
 
Middagslaging. Fiskeboller i hvit saus med litt karri [emoji7] Altfor lenge siden vi har hatt. Mannen misliker det så
 
Finfin handletur med mellomste i dag. Vi kjøpte ikke sko da, vi bare fant hvilke som passer, for mannen fikk melding i går udner middagen om at han får 25% avslag om han bruker mastercard onsdag eller torsdag denne uken på xxl så da kjøper han dem heller i morgen. Vi tok bilde av de to aktuelle modellene, i tilfelle det ene paret i hennes størrelse ble utsolgt av den ene (men hun likte den andre best uansett da og der var flere av den) Når skoene koster 700 kr er 25% litt det altså

Men vi gikk på norli også og tittet på skolesekker. Og hun falt pladask, for en 2016-sekk hun ikke har sett flr. Hun har glogd på årets sekker uten å klare å bestemme seg men i dag var det gjort. Vi fant til og med tilhørende penal og sekken var på 30% siden den altså er fra fjor så både lommeboka og jenta veldig fornøyd. Så da kjøpte vi sekk vi. Stolt bar hun sekken på ryggen mens vi handlet strømpebukser som hun ville bære og såpebobler som premier til danseavslutningen. (premier til 10-12 kr er ikke så lett å finne altså! Jeg har bestlt en del på ebay med tanke på slikt men det kommer aknskje noe av det i tide til 17. mai i alle fall og resten får ligge, Litt går i bursdagsgaver, litt i kalenderen og altså så er det sånne premier det i hovedsak er tiltenkt)

Så var i hos mamma for tilpasse festdrakta hennes som viste seg å bli å slippe ned det som var lagt opp i fjor. Litt lang men ikke så lett å legge opp bare det vi ønsket så da har hun den sånn og sikkert sånn neste år også og så er det et legg å ta ned for enda et par cm lengde når det trengs. (Men hun har vokst altså. I fjor la vi den nemlig opp 7 cm tror jeg!)
 
middagen fikk hun bestemme også, litt enkelt utfra at jeg glemte at vi burde kjøpe og vi har grillpølser i kjøleskapet kjøpt til påske, og brød og lomper om må spises... så da ble det veldig enkel middag.

I går hadde vi jo derimot kyllingsuppe som mannen lagde så da hadde vi "skikkelig mat" i alle fall en gang denne uka :p
 
Finfin handletur med mellomste i dag. Vi kjøpte ikke sko da, vi bare fant hvilke som passer, for mannen fikk melding i går udner middagen om at han får 25% avslag om han bruker mastercard onsdag eller torsdag denne uken på xxl så da kjøper han dem heller i morgen. Vi tok bilde av de to aktuelle modellene, i tilfelle det ene paret i hennes størrelse ble utsolgt av den ene (men hun likte den andre best uansett da og der var flere av den) Når skoene koster 700 kr er 25% litt det altså

Men vi gikk på norli også og tittet på skolesekker. Og hun falt pladask, for en 2016-sekk hun ikke har sett flr. Hun har glogd på årets sekker uten å klare å bestemme seg men i dag var det gjort. Vi fant til og med tilhørende penal og sekken var på 30% siden den altså er fra fjor så både lommeboka og jenta veldig fornøyd. Så da kjøpte vi sekk vi. Stolt bar hun sekken på ryggen mens vi handlet strømpebukser som hun ville bære og såpebobler som premier til danseavslutningen. (premier til 10-12 kr er ikke så lett å finne altså! Jeg har bestlt en del på ebay med tanke på slikt men det kommer aknskje noe av det i tide til 17. mai i alle fall og resten får ligge, Litt går i bursdagsgaver, litt i kalenderen og altså så er det sånne premier det i hovedsak er tiltenkt)

Så var i hos mamma for tilpasse festdrakta hennes som viste seg å bli å slippe ned det som var lagt opp i fjor. Litt lang men ikke så lett å legge opp bare det vi ønsket så da har hun den sånn og sikkert sånn neste år også og så er det et legg å ta ned for enda et par cm lengde når det trengs. (Men hun har vokst altså. I fjor la vi den nemlig opp 7 cm tror jeg!)

Greit å spare litt der man kan da. Det er jammen blitt dyrt da. Ble vel kjempestolt med sekken på ryggen [emoji169] Stor stas det :D

De vokser så fort også disse små [emoji85] Altfor fort!

middagen fikk hun bestemme også, litt enkelt utfra at jeg glemte at vi burde kjøpe og vi har grillpølser i kjøleskapet kjøpt til påske, og brød og lomper om må spises... så da ble det veldig enkel middag.

I går hadde vi jo derimot kyllingsuppe som mannen lagde så da hadde vi "skikkelig mat" i alle fall en gang denne uka :p

Godt med noe så lettvint også [emoji14]
 
Phu...
Har en slik dag i dag.
Bussen over en time i morges.
Hele dagen på HMS kurs.
Bussen over en time hjem.
Mens jeg sitter på bussen hjem skriver jeg ukemeny og handleliste.
Får så vidt tid til å gå på do når jeg kommer hjem før jeg må kjøre eldste på speideren.
Mens han er der ukeshandler jeg.
Skal hente han kl 19.
Etter vi kommer hjem igjen får jeg kanskje tid til å spise litt
 
Greit å spare litt der man kan da. Det er jammen blitt dyrt da. Ble vel kjempestolt med sekken på ryggen [emoji169] Stor stas det :D

De vokser så fort også disse små [emoji85] Altfor fort!



Godt med noe så lettvint også [emoji14]
Definitivt stor stas og stolt jente.

Og greit og spare der man kan ja. Det utgjør jo faktisk litt.
 
Phu...
Har en slik dag i dag.
Bussen over en time i morges.
Hele dagen på HMS kurs.
Bussen over en time hjem.
Mens jeg sitter på bussen hjem skriver jeg ukemeny og handleliste.
Får så vidt tid til å gå på do når jeg kommer hjem før jeg må kjøre eldste på speideren.
Mens han er der ukeshandler jeg.
Skal hente han kl 19.
Etter vi kommer hjem igjen får jeg kanskje tid til å spise litt
Usj. Ble sliten av å lese det jeg. Håper du får hvile i sofaen når barn er lagt seg da :)
 
Definitivt stor stas og stolt jente.

Og greit og spare der man kan ja. Det utgjør jo faktisk litt.
Åja. Kjempemasse utgjør det jo. Sikker på om man skriver opp alt man handler, vanlig pris og rabattpris iløpet av ett år. Får man sjokk over hvor mye man faktisk har spart.
 
Åja. Kjempemasse utgjør det jo. Sikker på om man skriver opp alt man handler, vanlig pris og rabattpris iløpet av ett år. Får man sjokk over hvor mye man faktisk har spart.
Og hvor mye man har brukt ;-)
 
Henger på skolen og hører på korpsøving.

Eneste er at jeg hører korpset. Og jeg har aspirant. Men må gå gjennom gymsalen der korpset spiller for å komme meg ut i gangen bort til der min spiller. For andre dører er låst. Og da så.

De er jo flinkere disse da ;-)
 
Back
Topp