skravletråd 8 juli

Mrs b

Forumet er livet
VIP
da starter jeg[:)]

sitter å vipper på en halv mett og halv fornøyd liten jente nå.[&o]i går var vi på legevakta etter at marielle hadde skreket hele dagen og kastet opp (masse)

fikk ikke rare hjelpen der utenom at det ikke var noe alvorlig galt med magen,men at hun hadde fordøyelse problemer var tydelig.

konklusjonen ble:for mye mat som ble slukt for fort.uten rap i to dager.så det har nok bygget seg opp en skikkelig magekip som ikke ville forsvinne.[:(]men nå gir jeg henne litt om gangen bare og hun er bedre.[:)]

men mens vi venta på legevakten kom det susende en polo inn og flere vektere ble tilkaldt også en lege...det viste seg at det lå en dame i baksete å fødte[:o]stakkars jente...vi hørte det siske hyle helt inn[:o]jeg ble helt satt ut jeg...fødselen  min var vist i friskere minne en jeg skulle ha det til[:D]

men det som var så rart var at hun ble liggene i bilen med babyen mens mannen sprang innn og ut å styrte med papirer[8|]så låg hun der alene stakkar..nettop født i baksetet av en trang polo uten smertestillende eller noen ting.så en halv time etter kjørte di rundt og ned til sykehus mottaket.

alle damene på lege vakta sto klistra til vinduet i medlidenhet...[:D]

kansje hun hører til luli klubben?[:D]gratulerer til mor far og barn i allefall[:)]

det ble et langt start innlegg...nå håper jeg snart det er vakskifte så jeg får sove litt,opp men mannen i seng med meg[:D]

Go' morgen mamma'er!
Sitter her å ammer jeg da... I Trondhjem så regner det i dag.
Stakkars dame som fødde i bila!
Hvor kommer du ifra Stardust?
Vondt når disse små nurkene får magknip... *stakkars*

Mornings mammaer og smånurk!

Da har jeg dusja og sitter m Ben i fanget nyvåkna.[:)]
Jeg er litt trøtt for det blir ikke allverden m søvn når man må amme over en time om gangen tre ganger om natta...[X(]
Skal spise allesammen nå og dra inn til Molde i finværet og bare kose oss.[:D]
Venter fremdeles på den store sjiiiiiiitbleia, så kanskje den dukker opp mens vi triller... lengst mulig hjemmefra![8D]

Må si... stakkars hun som fødte i poloen! Satser på at det var en rask fødsel.. hadde selv ingen smertestillende så vet hvordan det er. Men uten ei jordmor eller lege...? *grøss*[&:]
Stakkars lille Marielle! Mageknip er ikke noe godt... *goklem*

Mornings juni-mammaer og juni-gull,

Endelig havnet jeg også her, hi,hi...[;)]
Her sitter jeg og koser meg med frokost og venter på å at Alexander skal våkne. Han er bare våken 1-2 ganger om natta, og da spiser han en halvtime og sover igjen. Jeg er mer enn heldig. Når han våkner nå, skal vi trille en tur til butikken, så pappan får hvilt seg skikkelig.

Stakkars lille Marielle, håper det gir seg med mageknipen snart. Og mange varme tanker til polo-føde-dama...

hallo jenter! eller rettere sagt mammaer [;)]
jeg er trøtt jeg... ble en del våking i natt.... [:-] hun roet seg ned da jeg la henne i vår seng, ville tydeligvis bara ha kos og kontakt....
ellers så er det fint vær... må ut å finne på noe med tobias,han er helt hyper idag [&:]...
trenger noen tips: vi skal være faddere for babyen til en kamerat, hva skal vi gi henne??? noen tips???

jeg kommer fra stavanger og her har vi kun to sykebiler,så her må det prioriteres...fødsel er tydelig vis ikke høyest på lista.

det var en lege der da som tok i mot barnet...men fytti så skummelt for henne for det[&:]

hei hei jenter. e innom her en tur æ, så stille på født i mai. stakkars dame i polon da. mariell kasta også opp i går, men va bare en gang da, men d va myyy. ho va skikkelig grinat i hele går, ingenting va bra nok. å ho spist mange små måltider. kanskje økedag, hvis flaskebarn har d da?

hei og hå alle.
hatt en hel våken natt her i gården......en liten prins som har hatt økedag nr to + masse mageknip og luft som kommer.
Men han bæsjer godt, så må vel bli flinkere å rape han etter puppinga.
Har vært med han på legevakta pga masse puss på øynene, så nå smører vi salve i øynene, og yoghurt natutrelle i munnen mot trøske.......
Stakkars, ikke lett å være liten!
Håper lille Marielle og Fabian blir bedre slik at maten holder seg i magen[:)]

Heia jenter..

Jeg har et par spørsmål og de egner seg best til dere som begynner å bli erfarne mammaer.

Jeg sliter litt her hjemme er redd for gutten min hele tiden og det jeg sliter mest med er..
Er det for varmt eller kaldt og puster han.. Blir helt tussete av det her for jeg får ikke sove om natten.

Når dere legger barna hva har dere på av tøy?
Bruker dere dyne eller helseteppe?

Hvor mye skal de være våkne?

Hva slags frukt kan jeg spise

Får jo helt hetta når han får mageknip..

Føler meg som en elendig mor...[:(]

Håper noen har tid til å svare meg..

Du er nok en helt normal bekymret mor Monicus.
Vi vil jo gjøre alt for at våre små skal ha d bra.
Samboer er på samme måte, mens jeg er mer "avslappet".
HS sa til meg på hjemmebesøket at det er bedre å kle PÅ barnet enn kle det for varmt for så å måtte kle av det.
Noah ligger med body og sokker, og har dyne på om natta. På soverommet er det svalt\kjølig.
Ellers vil jeg tipse deg å søke litt inne på BV ang søvn osv..........

Men tvil aldri på deg selv, du er verdens beste mamma til gullet ditt!! 

Tusen takk for svar!!!

ORIGINAL: Monicus

Heia jenter..

Jeg har et par spørsmål og de egner seg best til dere som begynner å bli erfarne mammaer.

Jeg sliter litt her hjemme er redd for gutten min hele tiden og det jeg sliter mest med er..
Er det for varmt eller kaldt og puster han.. Blir helt tussete av det her for jeg får ikke sove om natten.
slik er jeg også..får for meg at hun ikke puster så jeg står med hode nedi senga,å noen ganer må jeg stryke på henne(få en reaksjon)før jeg klarer å roe meg...veldig slitsomt,men det har blitt litt bedre med tiden.så jeg regner med det går over å at neste gang jeg får en baby er jeg mer avslappa hehe.

di første ukene kunne jeg begynne å gråte bare ved å se på henne når jeg la henne for natten,og hadde tanker som:...tenk om hun ikke er våken i morgen tidlig[:(]men som sakt..har det blitt bedre.

er jo bare så utrolig glad i jenta mi[:(][:D]

Når dere legger barna hva har dere på av tøy? langerma boddy(hun ligge altid med ermene utfor dyna)
Bruker dere dyne eller helseteppe?dyne som jeg pakker henne godt inn i,men hun ligge på helseteppe i sengen også(da sklir hun ikke nedover å får dyna over hode)

Hvor mye skal de være våkne?ikke godt å si,veldig variabelt.spørs om di har vondt i magen/kolikk ect.men jeg leste ca 16 timer i døgnet[8|]

Hva slags frukt kan jeg spise:kopierer xcrazyXsitt svar[:D]

Får jo helt hetta når han får mageknip..jeg også vist det er noe galt,er vel bare morsinstinktet det[;)]

Føler meg som en elendig mor...[:(]DET ER DU ALDELES IKKE!

Håper noen har tid til å svare meg..

Back
Topp