Skravletråd°

Bare jeg som allerede har begynt å få bekkenløsnings plager? :banghead: Jeg hadde jo forventet at det skulle komme tidlig siden det er nr 3, ddt startet jo i uke 9 med nr 2. Men både kvalmen og bekkenløsningen kom samtidig ca 6+0.. gått opp 2 kg (blanding av luft og ekstra blod i kroppen), magen er oppblåst og spent 24/7! Så slitsomt :sorry:
Merker au på det! Får begynnende bekkenlåsning etter en dag på jobb, og det knekker når jeg gjør «større» bevegelser… Kjempe kjedelig, da jeg veit jeg må roe ned snart om det fortsetter
 
På fredag er det endelig tid for ultralyd og jeg er sååå spent, håper det er liv inni magen ❤️ Symptomene er i alle fall på plass, så jeg håper alt er bra ☺️
Føler deg!
Har selv UL på mandag, og er superspent og litt stressa. Krysser fingrene :Heartred
 
Hvor lenge venta dere med å ta digital test for å få 3+? :)
Jeg ventet til 5+5 og da fikk jeg 3+

Men jeg produserer HCG litt treigt da, fikk ikke positiv test før 12 dpo, og de var svake lenge før de tok seg opp.

Regnet meg ut til at jeg var godt over 3000 i HCG den dagen, så da turte jeg ta den.
Var mest redd for å ta den for tidlig og få 2-3 og bli engstelig :nailbiting:

Den slår ut som 3+ dersom man har HCG over 2753 :laughing002
 
Har vært hos legen idag og tatt diverse blodprøver. Fikk au henvisning for ul for å finne svangerskapslengden da jeg testa så sent positivt denne gangen (19-21 dpo). Fått time 8 august, men syns det var lenge til. Pleier man ikke få time fortere når det er tvil om svangerskapslengden? Etter menstermin vil jeg være 8+6 ish da, men tror jo selv jeg er en uke mindre :bag:
 
Jeg ventet til 5+5 og da fikk jeg 3+

Men jeg produserer HCG litt treigt da, fikk ikke positiv test før 12 dpo, og de var svake lenge før de tok seg opp.

Regnet meg ut til at jeg var godt over 3000 i HCG den dagen, så da turte jeg ta den.
Var mest redd for å ta den for tidlig og få 2-3 og bli engstelig :nailbiting:

Den slår ut som 3+ dersom man har HCG over 2753 :laughing002
Okei, takk for fyldig svar! Aner ikke om jeg produserer hcg tregt eller ikke, men da venter jeg nok noen dager til. Det er jo ikke noe kult å ta den for så å bli enda mer engstelig :laughing002
 
Etter en litt nervepirrende time hos legen ser alt ut til å være bra med lille i magen ❤️ Prøvde først utvendig ultralyd, men så omtrent bare plommesekk. Det kjentes veldig skummelt ut. Så prøvde legen innvendig ultralyd, og vi fikk heldigvis se både lille og et bankende hjerte. Lengden stemte bra med å være 8+5 ❤️
 
Venter nr 6.. Har ikke sagt det til noen bortsett fra mannen såklart. Vi var "ferdige" etter nr 5, men her sitter jeg.. Var på TUL i går, så en frisk liten baby. Litt mindre enn forventet, men ikke unormalt mindre. Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro, har en rar følelse at det kommer til å gå galt, selv om jeg har aldri hatt noen problemer i forrige svangerskap (hadde kjemisk en gang..). Har aldri hatt det sånn og sliter med dårlig samvittighet, fordi babyen var en sikkelig overraskelse..
 
Venter nr 6.. Har ikke sagt det til noen bortsett fra mannen såklart. Vi var "ferdige" etter nr 5, men her sitter jeg.. Var på TUL i går, så en frisk liten baby. Litt mindre enn forventet, men ikke unormalt mindre. Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro, har en rar følelse at det kommer til å gå galt, selv om jeg har aldri hatt noen problemer i forrige svangerskap (hadde kjemisk en gang..). Har aldri hatt det sånn og sliter med dårlig samvittighet, fordi babyen var en sikkelig overraskelse..
Håper alt går bra! Hva er det som gjør at du føler at det kommer til å gå galt?
 
Jeg har fremdeles ikke veldig mange symptomer på 6+6 og håper jeg får lov til å ta ul hos fastlegen på mandag når jeg skal dit. Hvis ikke kan det være jeg kjenner på behovet for å bestille en privat ul for å sjekke om det er liv.

Nå sjekket jeg dagboka fra sist svangerskap, og ser at kvalmen begynte først i uke 7, så da er jeg kanskje bare litt utålmodig :hilarious:

Når begynte deres kvalme?
 
Jeg har fremdeles ikke veldig mange symptomer på 6+6 og håper jeg får lov til å ta ul hos fastlegen på mandag når jeg skal dit. Hvis ikke kan det være jeg kjenner på behovet for å bestille en privat ul for å sjekke om det er liv.

Nå sjekket jeg dagboka fra sist svangerskap, og ser at kvalmen begynte først i uke 7, så da er jeg kanskje bare litt utålmodig :hilarious:

Når begynte deres kvalme?
Rundt uke 8 meldte kvalem sæ hær denna gangen. Huske faktisk ikke uka når kvalmen starta med de andre
 
Jeg har fremdeles ikke veldig mange symptomer på 6+6 og håper jeg får lov til å ta ul hos fastlegen på mandag når jeg skal dit. Hvis ikke kan det være jeg kjenner på behovet for å bestille en privat ul for å sjekke om det er liv.

Nå sjekket jeg dagboka fra sist svangerskap, og ser at kvalmen begynte først i uke 7, så da er jeg kanskje bare litt utålmodig :hilarious:

Når begynte deres kvalme?
Rundt uke 6 her o_O
 
Jeg har fremdeles ikke veldig mange symptomer på 6+6 og håper jeg får lov til å ta ul hos fastlegen på mandag når jeg skal dit. Hvis ikke kan det være jeg kjenner på behovet for å bestille en privat ul for å sjekke om det er liv.

Nå sjekket jeg dagboka fra sist svangerskap, og ser at kvalmen begynte først i uke 7, så da er jeg kanskje bare litt utålmodig :hilarious:

Når begynte deres kvalme?
Jeg har vært kvalm siden midten av uke 6,er 8+0 i dag.
Dette er barn nr 3,og selv om jeg har vært med kvalm de andre gangene er det jammen mer enn nok..! Varte vel til rundt uke 12-13 sist,håper det gir seg tidligere nå..
 
Kvalmen kom i uke 5 her, 6+6 i dag og fått xonvea nå, spent på om det funker!:happy:
Hvordan syns du de funker?
Her er kvalmen blitt så intens nå at jeg må få meg en time til lege asap for å få noe kvalmestillende.

Var «ute» igår, og alle tror jeg var dårlig idag pga fest igår :hilarious:
 
7+4 i dag og har gjennomført første svangerskapskontroll hos fastlegen. Hvordan løser dere det med kontrollene? Tidligere har jeg gått annenhver gang til lege og jordmor, men aå vidt jeg kan forstå så er neste kontroll først rundt uke 24 (utenom nipt og tidlig ul). Da skal jeg jo uansett ta glukosebelastning... syns det blir for lenge å gå til jordmor etter det igjen.. kanskje jeg bare tar glukosebelastning uten egen kontroll også..
 
7+4 i dag og har gjennomført første svangerskapskontroll hos fastlegen. Hvordan løser dere det med kontrollene? Tidligere har jeg gått annenhver gang til lege og jordmor, men aå vidt jeg kan forstå så er neste kontroll først rundt uke 24 (utenom nipt og tidlig ul). Da skal jeg jo uansett ta glukosebelastning... syns det blir for lenge å gå til jordmor etter det igjen.. kanskje jeg bare tar glukosebelastning uten egen kontroll også..
Første gang jeg var gravid hadde jeg planlagt å gå annen hver til jordmor/lege, men etter å ha vært et par ganger (var vel rundt glukosebelastningen) så uttrykte legen at det kanskje var best å bare gå til jordmor resten + at jeg selv også følte at jordmor hadde bedre tid når vi var der, så denne gangen planlegger jeg å kun gå til jordmor, bare dra innom fastlegen for de «obligatoriske» prøvene. Har du ringt helsestasjon og spurt når du kan få time hos jordmor? Kanskje du kan få en time rundt uke 16 eller noe :)
 
Første gang jeg var gravid hadde jeg planlagt å gå annen hver til jordmor/lege, men etter å ha vært et par ganger (var vel rundt glukosebelastningen) så uttrykte legen at det kanskje var best å bare gå til jordmor resten + at jeg selv også følte at jordmor hadde bedre tid når vi var der, så denne gangen planlegger jeg å kun gå til jordmor, bare dra innom fastlegen for de «obligatoriske» prøvene. Har du ringt helsestasjon og spurt når du kan få time hos jordmor? Kanskje du kan få en time rundt uke 16 eller noe :)
Jeg har litt smått telefonangst, så når det er oppgitt e-post til dem så velger jeg å sende epost :hilarious: Ga beskjed om at jeg hadde vært til første kontroll og når sist mens var, så får jeg se når de setter opp time.
Fastlegen min tar UL utover i svangerskapet, så det er en god grunn til å ta sjekk der :cool:
 
Jeg har litt smått telefonangst, så når det er oppgitt e-post til dem så velger jeg å sende epost :hilarious: Ga beskjed om at jeg hadde vært til første kontroll og når sist mens var, så får jeg se når de setter opp time.
Fastlegen min tar UL utover i svangerskapet, så det er en god grunn til å ta sjekk der :cool:
Hehe, du er ikke alene om det :laughing001 ett år spurte jeg gubben om han kunne ringe og endre tid hos tannlegen for meg, endte med at han måtte ringe 3 ganger før det ble riktig :laughing001 så digg da, da er det absolutt en fordel å gå dit ja!
 
Back
Topp