*Skravleskravle* generelt:)

kailin

Glad i forumet
jeg bare gleeeder meg virkelig til Januar nå! Jeg kan sitte å lese opp og ned i mente, om alt mulig. fra barneklær str, til gulping etc.. altså, det er helt uvirkelig at jeg bærer på et pittelite barn, som skal bli min første! Mitt første barn! jeg, MAMMA? herlighet! det er overveldende, og jeg aner ikke hvordan jeg vil reagere på første ordinære UL engang! Jeg blir sikkert helt stille, regner jeg med. er ikke av den typen som griner å hyler og smiler når noe er vanvittig bra ! jeg er den som blir stille, og uten mimikk i ansikte!hahaha!:P 
Det må hvert fall vokse nedi der, for puppene mine har blitt ti ganger hardere og større. å gå i fra A-cup til C-cup er wow for meg. morsomt da!:p Samtidig som kvalmen fortsatt ligger å regjerer i ny og ne.. :) så ser på det som positivt jeg, og mannen min sa her en dag at magen min har vokst!:) Det er noe jeg gleder meg til. å gå rundt med mage og kunne vise alle at jeg venter barn!ha ha!
huff, dette ble mye frem og tilbake. 

Tenkte at jeg kunne lage en liten skravletråd igjen, som ble gjort sist. Om dere er ivrige på det, så er det jo bare hyggelig det!:) Tenkeskravletråd:) 
Jeg har jo ikke så mange å skravle til, for min mann er litt lei av alt gnålet, så da er det litt kjekkere å kunne skrive her :) 

takk for dere leste:P hihi!

GOD HELG!    emoticon

Herlig  å lese, men litt vanskelig å skravle tilbake med en makkete gutt på fanget

Dette er mitt tredje barn, men jeg gleder meg like mye som om det var nr 1 :)
Jeg ser på barnevogner og senger og klær og utstyr og drømmer meg bort i hvordan det skal bli i tiden fremover.
Jeg grugleder meg til fødselen. Ikke selve fødselen da, for den tror jeg går kjapt og greit. men jeg lurer på hvor den skjer :P om jeg i det hele tatt rekker å komme meg til sykehuset:P

Har ikke så mange å snakke med jeg heller.. Tror min kjære er lei av å høre på meg og snakket om knøttet :P hehe blir sikkert mere virkelig for han etter ultralyden.

Amourica skrev:
Dette er mitt tredje barn, men jeg gleder meg like mye som om det var nr 1 :)
Jeg ser på barnevogner og senger og klær og utstyr og drømmer meg bort i hvordan det skal bli i tiden fremover.
Jeg grugleder meg til fødselen. Ikke selve fødselen da, for den tror jeg går kjapt og greit. men jeg lurer på hvor den skjer :P om jeg i det hele tatt rekker å komme meg til sykehuset:P

Har ikke så mange å snakke med jeg heller.. Tror min kjære er lei av å høre på meg og snakket om knøttet :P hehe blir sikkert mere virkelig for han etter ultralyden.

åh, ja men hvert barn er en gave og en glede!:D uten tvil!!!!:) 
ah, er det ikke koselig vel? selv hvor mye ansvar, og penger og diverse ting som følger med, så er det så hyggelig å kunne drømme seg vekk i det positive og gledene ved barn!:)
ja, de sies at det går fortere for hver fødsel:P.. eller tar jeg helt feil nå? hehe..
ja, det er ikke noe morro! Jeg har gått å tenkt litt på den der, og håper hodet vil feste seg før fødsel sånn at jeg slipper å ringe å få ambulanse! vil jo ikke at kollegaene mine skal komme å hente meg, og være så uheldig å føde i bilen!!! det er mitt verste mareritt!haha! skal passe på å være sammens med noen når det nærmer seg slutten!! definitivt!

hehe, ja det er noe med den andre parten.. de kjenner ikke det samme som vi kjenner:P og det er ikke så virkelig for dem som hos oss! gleder meg selv til uL, for da blir kanskje mannen min like ivrig! haha!

Er noe med det at det går fortere for hver gang. 
første var ute ca 4 timer etter første rie.
Andre vet jeg faktisk ikke når riene begynte for det var ikke noe vondt :P han var ute 1 time og 15 min etter at vi kom på sykehuset.
Så jeg tror jeg skal belage meg på ambulanse og øyvakt for å komme meg på sykehuset denne gangen. Da er jeg ihvertfall i trygge hender hele tiden :P

Har allerede bestemt meg for vogn og vognpose. Det skal jeg bestille til høsten. Bilstol skal jeg kjøpe av ei venninne. Bilstol med base og trille til å feste den på :)
Seng skal vi kjøpe på IKEA om ikke så lenge. 
Har masse strikkeglade venninner og har "bestilt" en strikket kjørepose til bilstolen :)
Som stellebord skal jeg bruke en MALM kommode fra IKEA. og legge stellematte oppå.

Så her er planen klar sånn egentlig :P hehe

Amourica skrev:
Er noe med det at det går fortere for hver gang. 
første var ute ca 4 timer etter første rie.
Andre vet jeg faktisk ikke når riene begynte for det var ikke noe vondt :P han var ute 1 time og 15 min etter at vi kom på sykehuset.
Så jeg tror jeg skal belage meg på ambulanse og øyvakt for å komme meg på sykehuset denne gangen. Da er jeg ihvertfall i trygge hender hele tiden :P

Har allerede bestemt meg for vogn og vognpose. Det skal jeg bestille til høsten. Bilstol skal jeg kjøpe av ei venninne. Bilstol med base og trille til å feste den på :)
Seng skal vi kjøpe på IKEA om ikke så lenge. 
Har masse strikkeglade venninner og har "bestilt" en strikket kjørepose til bilstolen :)
Som stellebord skal jeg bruke en MALM kommode fra IKEA. og legge stellematte oppå.

Så her er planen klar sånn egentlig :P hehe

hehe, ja det er jo like greit da! egentlig:) 

Oj, såpass!!! jeg har jo ikke tenkt på hva jeg har tenkt å kjøpe.. Men så er jeg jo ikke mer enn 11 uker fortsatt, og det er ikke alle som vet:) 
først må vi vel få ferdig barnerommet.. bruker rommet som lagringsplass foreløbig, hvor vi flyttet inn i huset i desember, så ting står litt på skeiva enda:P hehe.. 
Så lurer på hvor jeg skal gjør av alt som står på rommet! det er vel første pri.. Få ordnet det, og etter det så blir det vel litt mere planlegging av hvilke ting vi skal handle inn:) må vel en tur på IKEA vi og.. 
Du har jo gjort dette flere ganger før, så vet vel mer hva som trengs å lignende. her er jeg helt fersk:P Må vel lete på nett og se om folk har lister på diverse, og gå litt ut i fra det og fra andres erfaringer som min mor og sånn:) Mannen min har en gutt fra før, men der var ting så turbulent, at jeg tviler på han husker noe særlig fra den tiden anngående ting og tang:P Så vi blir vel helt nye på dette begge to, vil jeg tro:) 
Jeg er så usikker på dette med klær i forhold til at det er januar vi får barnet, og da er det kaldt og snø her hjemme.. 
og vogn! har ikke peiling! må ha noe som kan brukes både i ulent terreng, og vanlige veger/kjøpesenter golv, etc.. størrelse i forhold til å få den inn i hus og ja. mye å tenke på! hva skal man prioritere på en måte!  Blir svimmel av alt !hahahaha! men men, det er jo koselig og:) 
Tenkte å kjøpe meg en liten skrivebok, hvor jeg kan skrive ned diverse som handleliste, planleggingslister anngående rom, og lignende:) 
Kansje skrive ned diverse i forhold til kroppen min, og navn og sånn:) hehe. en planleggings bok for meg og min mann. Jeg er sånn som må ha ting nedskrevet, eller så glemmer jeg det meste! Distrè nr 1!

eg skal og bli mamma for første gong og alt er veldig nytt og spennende:) glede mg t neste ul 11 juli når eg får hilsa på knøttet vårt ijenn <3 
utrolig mye en må tenke på og planlegge i forhold til kva ting en trenger og kva en vil kjøpe:) eg glede meg masse til all planlegging og kjøping av ting ;) maen komme nok til og bli lei av alt mas og kjas men sånn er det, her i huset gleder mannen seg veldig og me snakke mye om det :) men som dokk seie så trur eg isje det er så virkelig for de som for oss :) er det noen som har begynt å kjøpe inn någe babyutstyr el klær???
Me var på Rhodos for ei veka si og då  måtte me bare kjøpe med oss 3 plagg ;) kan brukes til jente og gutt :) glede meg til å kunne kjøpe mer :)

michelle85 skrev:
eg skal og bli mamma for første gong og alt er veldig nytt og spennende:) glede mg t neste ul 11 juli når eg får hilsa på knøttet vårt ijenn <3 
utrolig mye en må tenke på og planlegge i forhold til kva ting en trenger og kva en vil kjøpe:) eg glede meg masse til all planlegging og kjøping av ting ;) maen komme nok til og bli lei av alt mas og kjas men sånn er det, her i huset gleder mannen seg veldig og me snakke mye om det :) men som dokk seie så trur eg isje det er så virkelig for de som for oss :) er det noen som har begynt å kjøpe inn någe babyutstyr el klær???
Me var på Rhodos for ei veka si og då  måtte me bare kjøpe med oss 3 plagg ;) kan brukes til jente og gutt :) glede meg til å kunne kjøpe mer :)

aHH.... er det ikke spennende vel!!:D Da er vi to!:) 
åh, får du ultralyd 11 juli igjen?:) så koselig! skulle ønske jeg og fikk det! men har på en måte ikke grunn til å få det! hehe.. blir dyrt å betale 1000kr i lengden for å se, når jeg føler at tiden går så fort uansett, at det ikke blir så lenge til vi får se uansett!:) hehe. 
her skal jeg til første jordmor time på tirsdag, grugleder meg!:) har enda ikke vært hos lege eller jordmor før!:) 
ah, ja jeg gleder meg til kjøping av klær og utstyr her og! Kooooselig!:D 
har ikke kjøpt inn noooe som helst! tørr ikke før jeg er over 12 uker!hihih.. er så redd for å miste, at jeg føler jeg må vente litt. 
Ååhh, så deilig! ble vel ekstra brun du da eller? har hørt at man har økt pigmentering i graviditeten. 

kailin skrev:

michelle85 skrev:

åh, får du ultralyd 11 juli igjen?:) så koselig! skulle ønske jeg og fikk det! men har på en måte ikke grunn til å få det! hehe.. blir dyrt å betale 1000kr i lengden for å se, når jeg føler at tiden går så fort uansett, at det ikke blir så lenge til vi får se uansett!:) hehe. 
her skal jeg til første jordmor time på tirsdag, grugleder meg!:) har enda ikke vært hos lege eller jordmor før!:) 
har ikke kjøpt inn noooe som helst! tørr ikke før jeg er over 12 uker!hihih.. er så redd for å miste, at jeg føler jeg må vente litt. 
Ååhh, så deilig! ble vel ekstra brun du da eller? har hørt at man har økt pigmentering i graviditeten. 

jo det er kjempe spennende :) eg er en del kvalm og det er ikkje så kjekt men det følger med så eg skal klare det ;) eg har mista 3 stk så derfor eg har fått ul tidligere og derfor eg skal på ny ul 11 juli men føles jo så evig lenge til..:P eg føler tiå går uendelig seint men håpe den går fortere nå når maen skal ha ferie om någen veker :) eg skal og t første legetime på tirsdag og då er eg 10+2 :) legen min skal på ferie så derfor det ble så tidlig men bare greit det:) ja det er jo en risk ved og kjøpe ting men som sagt så var eg på ul før me reiste så då måtte me bare gjer det ;) hihi... for å sei det slik så var det 35-40 grader på rhodos og eg takle ikkje varmen så godt i utgangspunktet men eg holdt mg en del under parasollen;) men blei brun forde for var jo en del i sola og men kunne blitt brunere om eg var mer i sola men var for varmt ;) 
å kjøpe babyutstyr skal bli en glede :) når en gjer det så nerme det seg liksom virkelig føle eg for då får en ting i hus og det går mer opp :)
har du fått time til ordinær ul då?

Jeg har ikke handla inne noe enda, men planlegge har jeg gjort lenge.
Vogna bestemte jeg meg for da jeg fant ut jeg var gravid :P hehe her blir det lite kjøpesenter gåing med vogna. mere ut i naturen og langs veiene. og siden vi bor ytterst i havgapet er det greit å ha en vogn som tåler vind og vann og mye vær :P så valget har falt på SIMO.
Jeg kan jo sånn etterhvert skrive en liste med ting jeg kommer til å kjøpe til mini av utstyr. for det er langt fra ALT man trenger. Til de største gjorde jeg det og ganske så enkelt. Så kan jeg dele med dere førstegangs ;)

Vi har ikke noe barnerom klart enda.. må bygge på huset først :P hehe
her er det bare 3 soverom fra før og de er opptatte :p hehe.. 
har et håp om å ha flere soverom klart innen mini blir året :P

michelle85 skrev:

kailin skrev:

michelle85 skrev:

jo det er kjempe spennende :) eg er en del kvalm og det er ikkje så kjekt men det følger med så eg skal klare det ;) eg har mista 3 stk så derfor eg har fått ul tidligere og derfor eg skal på ny ul 11 juli men føles jo så evig lenge til..:P eg føler tiå går uendelig seint men håpe den går fortere nå når maen skal ha ferie om någen veker :) eg skal og t første legetime på tirsdag og då er eg 10+2 :) legen min skal på ferie så derfor det ble så tidlig men bare greit det:) ja det er jo en risk ved og kjøpe ting men som sagt så var eg på ul før me reiste så då måtte me bare gjer det ;) hihi... for å sei det slik så var det 35-40 grader på rhodos og eg takle ikkje varmen så godt i utgangspunktet men eg holdt mg en del under parasollen;) men blei brun forde for var jo en del i sola og men kunne blitt brunere om eg var mer i sola men var for varmt ;) 
å kjøpe babyutstyr skal bli en glede :) når en gjer det så nerme det seg liksom virkelig føle eg for då får en ting i hus og det går mer opp :)

Huff, nei kvalmen er ikke noe gøy! her har jeg vært heldig.. hatt en morgen med oppkast, ellers bare litt kvalme som kommer og går. 
åå, huff. det må være forferdelig å miste! det er mit verste mareritt!! krysser for at det går bra hos deg denne gangen!!!!:D
synes tida har gått fortere her jeg:P hehe.. er ikke lenge siden jeg var 10 uker, og nå når helgen er over så er det bare få dager igjen til jeg er 3 mnd på veg! det er noe jeg gleder meg til!:D Å så deilig å få legetime så tidlig! skulle ønske jeg fikk det, men legen min hadde ferie, og kommer ikke tilbake før i august! og da er jeg 18 uker på veg når jeg har fått time hos han! :( så LENGE til!!! Menmen, får jo time med jordmor da hvert fall, og det bør vel holde så lenge:) h ehe.. hadde helst ønsket å fått time hos fastlegen min siden han kjenner meg veldig godt, og jeg har aldri møtt denne dama jeg skal til! menmen, går vel bra:P 
ah, jaja. men deilig med sydentur da!!! var i april jeg, det var da spira satt!haha! :) 
vil til syden jeg oooog, men men. går ikke det når man ikke har ferie i år! Mannen og sønnen hans reiste til syden i dag, så da blir jeg alene i en ukeee! uutholdelig!
nei, har ikke fått time til ordinær ultralyd, regner med jordmoren skal søke om det når jeg skal dit på tirsdag! HÅPER hvert fall at hun gjør det! 
Blir vel en del diskusjon om jobb vil jeg tro.. anngående hvor lenge jeg skal være i jobb. leste på jordmorsiri sin side, hvor noen med samme yrket skrev inn i forhold til hvor lenge en skaljobbe eller bør jobbe, da svarte jordmorsiri dama at man helste skal gå ut når man er 3 mnd på veg! og det er jeg jo neste uke! så.. spent på hva jordmoren min sier! :S

michelle85 skrev:

kailin skrev:

michelle85 skrev:

Huff, nei kvalmen er ikke noe gøy! her har jeg vært heldig.. hatt en morgen med oppkast, ellers bare litt kvalme som kommer og går. 
åå, huff. det må være forferdelig å miste! det er mit verste mareritt!! krysser for at det går bra hos deg denne gangen!!!!:D
synes tida har gått fortere her jeg:P hehe.. er ikke lenge siden jeg var 10 uker, og nå når helgen er over så er det bare få dager igjen til jeg er 3 mnd på veg! det er noe jeg gleder meg til!:D Å så deilig å få legetime så tidlig! skulle ønske jeg fikk det, men legen min hadde ferie, og kommer ikke tilbake før i august! og da er jeg 18 uker på veg når jeg har fått time hos han! :( så LENGE til!!! Menmen, får jo time med jordmor da hvert fall, og det bør vel holde så lenge:) h ehe.. hadde helst ønsket å fått time hos fastlegen min siden han kjenner meg veldig godt, og jeg har aldri møtt denne dama jeg skal til! menmen, går vel bra:P 
ah, jaja. men deilig med sydentur da!!! var i april jeg, det var da spira satt!haha! :) 
vil til syden jeg oooog, men men. går ikke det når man ikke har ferie i år! Mannen og sønnen hans reiste til syden i dag, så da blir jeg alene i en ukeee! uutholdelig!
nei, har ikke fått time til ordinær ultralyd, regner med jordmoren skal søke om det når jeg skal dit på tirsdag! HÅPER hvert fall at hun gjør det! 
Blir vel en del diskusjon om jobb vil jeg tro.. anngående hvor lenge jeg skal være i jobb. leste på jordmorsiri sin side, hvor noen med samme yrket skrev inn i forhold til hvor lenge en skaljobbe eller bør jobbe, da svarte jordmorsiri dama at man helste skal gå ut når man er 3 mnd på veg! og det er jeg jo neste uke! så.. spent på hva jordmoren min sier! :S

Amourica skrev:
Jeg har ikke handla inne noe enda, men planlegge har jeg gjort lenge.
Vogna bestemte jeg meg for da jeg fant ut jeg var gravid :P hehe her blir det lite kjøpesenter gåing med vogna. mere ut i naturen og langs veiene. og siden vi bor ytterst i havgapet er det greit å ha en vogn som tåler vind og vann og mye vær :P så valget har falt på SIMO.
Jeg kan jo sånn etterhvert skrive en liste med ting jeg kommer til å kjøpe til mini av utstyr. for det er langt fra ALT man trenger. Til de største gjorde jeg det og ganske så enkelt. Så kan jeg dele med dere førstegangs ;)

Vi har ikke noe barnerom klart enda.. må bygge på huset først :P hehe
her er det bare 3 soverom fra før og de er opptatte :p hehe.. 
har et håp om å ha flere soverom klart innen mini blir året :P

Ja, blir vel ikke kjøpesenter gåing på det meste, men blir nok i ny og ne vil jeg tro. Men vi bor ved sjøen selv, og har en del ulent terreng for å komme oss bort på en vanlig asfalt veg å trille på, og så ønsker jeg å trille på grusveg i skogen med både oppover og nedover bakker, så ønsker meg en stødig vogn som kan brukes til det meste, og som tåler vind,vann og mye vær! har ikke planer om å kjøpe mer enn EN vogn i begynnelsen hvert fall. leser at flere kjøper flere, eller nye etter kort tid etc.. så vil helst ha noe som kan vare en stund, så ikke knøttet vokser ut av den o.l
Ja, del i veg!!!:) Sluker det meste av informasjon og erfaringer!:D 

hehe, såpass! jaja. men det går vel tilslutt det mer rom!;) blir vel liggende på soverommet deres i begynnelsen?.. :) 
Her er rommet ferdig "bygd", men fullt i oppbevaringsting, og vi har ikke malt det den fargen som blir. Men det kommer ann på kjønnet:) gleder meg til å lage rommet til, og pynte med ting på vegger og  diverse:) 

Mini får nok dele rom med oss ja :) 
De to andre har og gjort det i begynnelsen. kjekt når jeg ammer... bare legge ungen rett over i egen seng igjen. 
Men etter en stund er jeg nok mer enn klar nok for å få mini på eget rom. tror ikke jeg skal trodet går bra å dele med storebroren som da er rundt 6 år :P

eg går hima nå og har gjort det siden august i fjor,pga leddgikta mi så eg har søkt om ufør og derfor så blir dagene mine lange så er nok derfor eg syns tida går seint :) så håpe for din del du kan jobbe lenger enn til du er 3 mnd for tiå går liksom saktere når en går hjemme syns jaffal eg... kor lenge har dokk prøvd å bli gravide?
ja høres ikkje feil ut md syden nei, eg kunne lett vore der 2 veker men va godt med ei veka og :)
ja greit å få legetime tidlig men eg har en veldig grei lege, hu passe på alt å der er aldri problem, eg får det stort sett slik som eg vil, einaste er vel at hu er mer sta enn meg :P men det kan var både positivt å negativt...

Amourica: eg seie jaffal ikkje nei takk til en liste over ting ;) klart en trenge ikkje alt som er av utstyr og det er mye en kan kjøpe når ungen er født som en ikkje trenge med en gong :) det er innkjøp og planlegging eg glede meg mest til... klart eg glede meg masse til å kjenne liv og magen vokse å alt dette og <3 alt e så nytt og spennende :)

michelle85 skrev:
eg går hima nå og har gjort det siden august i fjor,pga leddgikta mi så eg har søkt om ufør og derfor så blir dagene mine lange så er nok derfor eg syns tida går seint :) så håpe for din del du kan jobbe lenger enn til du er 3 mnd for tiå går liksom saktere når en går hjemme syns jaffal eg... kor lenge har dokk prøvd å bli gravide?
ja høres ikkje feil ut md syden nei, eg kunne lett vore der 2 veker men va godt med ei veka og :)
ja greit å få legetime tidlig men eg har en veldig grei lege, hu passe på alt å der er aldri problem, eg får det stort sett slik som eg vil, einaste er vel at hu er mer sta enn meg :P men det kan var både positivt å negativt...

Amourica: eg seie jaffal ikkje nei takk til en liste over ting ;) klart en trenge ikkje alt som er av utstyr og det er mye en kan kjøpe når ungen er født som en ikkje trenge med en gong :) det er innkjøp og planlegging eg glede meg mest til... klart eg glede meg masse til å kjenne liv og magen vokse å alt dette og <3 alt e så nytt og spennende :)

ja da skjønner jeg dagene dine går sent!!!! hehe.. 
her er jeg vant til å jobbe 8 døgn i mnd og resten fri, så er vant med fri! synes dagene går fortere når jeg har fri, for da får jeg gjort mye !:) men ja, målet er å jobbbe til jeg hvert fall er 4 mnd på veg! men begynner å kjenne på buksa at den ikke passer like bra lenger på jobb, med knapper som åpner seg ! haha! mannen vil jeg skal jobbe en stund til, jeg ønsker jo det. men er redd for at det skal skje noe galt med barnet med tanke på mye tunge løft!! 

Amourica: Liste er det bare å legge ut, om du ønsker! :D hadde vært topp!!:D kanskje noen kan lage en tråd hvor man skriver ned sine lister over planleggings innkjøp til diverse ting:) så kan man lære og erfare osv:) ?... 

Går hjemme og er arbeidsledig jeg da.. men har 0 problem med å få dagene til å gå.
Er alltid noe å finne på i huset. være seg husarbeid eller stulling på kjøkkenet :)
Kan fort finne på å bake et lass med boller eller noe annet godt :)

da har jeg laget en liste over det jeg kommer til å få i hus til bøllefrøet melder sin ankomst :)

Andre store ting som spisestol og sånt tar jeg senere.
Dette er min "must have's" :)

hehe.. uuups! 
Sitter på jobb nå, og ser på barnevogner da selvfølgelig på maccen min! der kollegaen min snur seg mot pcn min, siden jeg sa at jeg også var opptatt, og ikke kunne tenke på middag!hahaha! å da ser han vognene! ehm.. kremt! HVA sier man da?.. han bare: babyfeber på gang eller?:P 
jeg bare: hehe, neei, kjekt å lese om:) (phsh.. røød i ansiktet som bare det!) 
Håper han ikke sier noe til sjefen nå da, siden jeg skal skrive under på kontrakten i helgen, eller mandag!!!!:S krise!

kailin skrev:
hehe.. uuups! 
Sitter på jobb nå, og ser på barnevogner da selvfølgelig på maccen min! der kollegaen min snur seg mot pcn min, siden jeg sa at jeg også var opptatt, og ikke kunne tenke på middag!hahaha! å da ser han vognene! ehm.. kremt! HVA sier man da?.. han bare: babyfeber på gang eller?:P 
jeg bare: hehe, neei, kjekt å lese om:) (phsh.. røød i ansiktet som bare det!) 
Håper han ikke sier noe til sjefen nå da, siden jeg skal skrive under på kontrakten i helgen, eller mandag!!!!:S krise!

Nesj.. si at du planlegger fremtiden :) må jo oppdatere deg på det som er det i tilfelle du en gang skulle finne på å få unge :)

Back
Topp