Skravler i uke 32

Actrine

Forumet er livet
I dag syns nok far og Jago at det var greit at vi andre var i barnehagen. Jeg sluttet kl 12 så det ble en kort dag. Det høljet ned da vi skulle gå hjem og om ikke det var nok så doblet vannmengden seg på veien hjem. Utrolig mye regn! Solveig syns vi gikk så tregt at hun gikk hjem i forveien.. Aslak skulle se på det meste på vei hjem.

Nå leker Solveig med barbie, Jago sover, Aslak kjører med gå-bilen sin og vi voksne slapper av.

 
Hei hei!!

Idag har jeg handlet litt, mens Mina har vært i bhg igjen. Ingen uhell i bhg :):)
Fått vasket kjøleskapet og badet + vasket mye tøy. I morgen er det resten av leiligheten som står for tur.
Sol og blå himmel her, men det blåser endel.
 
Mina: *LIKER*

Her var det full rulle etter lang ferie. Herlig å komme igang igjen, og Amalie var storfornøyd med endelig å treffe bestevenninna igjen. Det hadde gått fint med K på SFO også.

Merker jeg er trøtt men fornøyd etter arbeidsdagen. Men fy så kaldt - og regnet høljet ned stadig vekk. Kjekt å treffe gode kollegaer og kjekke unger igjen. Satser på at det blir tidlig i seng for de søte "små" jentene.
 
Så flink Mina er!!

Enig med deg Elimor.. er jo blitt høst her..
 
Tjoho!

Her er vi enda i feriemodus.. mannen er bortreist, så jeg og barna koser oss alene. Idag syklet vi til en lekeplass og lekte og lunsjet der, før bestemor kom og hentet snuppa.. Rasmus og jeg har shoppet litt til barnehagestart. På mandag begynner jeg i ny jobb, og på onsdag begynner godgutten i barnehage.. Hjelp!

Vi har kost oss med laaang ferie, og håper at sommeren ikke er helt forbi.. :)
 
Hvor skal du jobbe nå?
 


Actrine skrev:
Hvor skal du jobbe nå?



Jeg skal jobbe i en kommunal barnehage i Ås. Alle barnehagene i Ås jobber etter Reggio Emilia-filosofien, så det gleder jeg meg veldig til! Også skal jeg bare jobbe 60%, og det blir godt.. :)
 
Da var det tilbake til det normale her i huset også....og det er deilig!
Øyvind var tilbake på jobb forrige uke, jeg begynte igår og Linnea begynte i bhg idag. Gjett om det var ei som var gira da! Da jeg kom hjem fra jobb i går kveld klokka 23, da sto ho i ganga og ventet på meg bare for å forsikre seg om at ho skulle i bhg idag
Og jeg skal innrømme at jeg har sett frem til denne dagen i noen dager nå... Er ikke bare bare når det regner største parten av ferien på 4 uker... Men vi har for det meste hatt det greit da
 


SuperBerta skrev:


Actrine skrev:
Hvor skal du jobbe nå?



Jeg skal jobbe i en kommunal barnehage i Ås. Alle barnehagene i Ås jobber etter Reggio Emilia-filosofien, så det gleder jeg meg veldig til! Også skal jeg bare jobbe 60%, og det blir godt.. :)


Spennende med Reggio Emilia da!!!
 
Nathalie skal til barnehagen igjen i morgen, for nå er alle vannkoppene fått skorper på. Men hun er veldig rød på det ene øyet, har vært den noen dager nå, men ingenting puss eller noe som renner. Heldigvis har hun en legetime i morgen allikevel så da får vi sjekket ut det i samme slengen.

I dag er det en uke til mini begynner i barnehagen! Jeg har foreløpig ingen jobb å gå til, litt bånn, men samtidig kunne jeg tenkt meg en uke hjemme mens ungene er i bhg, så jeg får tatt litt husvask. Ellers skal jeg på ul neste torsdag. Spennende! Denne gangen vil vi vite kjønn så håper de ser noe;-)

Ellers ser det dårlig ut for at vi blir ferdige med å male huset i år. Fytti katta for en dårlig sommer. Det regner og blåser hele tiden jo!
 
Halvveis uti uka og jeg strever litt med å komme inni rytmen - men kjenner det gjør godt også å komme inn i gamle rutiner igjen. Men jeg er hjemme fra jobb idag - K er blitt veldig forkjøla og magefølelsen sier at det er best å holde henne hjemme i alle fall en dag fra SFO. Igår hadde hun ikke spist noe hele dagen og var visst ikke i form.
I morgen begynner jeg litt seinere, så om hun ikke er så aller verst i form kan hun og storebror være litt alene hjemme. Får se det an.

Ellers så er det steinkaldt her - 9 kalde grader i august....HALLOOOOO! Lengter etter 30 grader og deilig sol i Bulgaria! Fram med ullen gitt.....etter sånn ca 2 måneders opphold...

Amalie koser seg i barnehagen.

Ha en fin dag, alle sammen!
 
Onsdag ja, og vi har fridag... Ungene er sure og ganske vrange, særlig Raphael, han er helt håpløs for tiden. Iallefall når det gjelder klær. Han vil bare ha på bestemte ting, og hyler og skriker når jeg finner i noe som "ikke er kult". Men hvordan kan en stakkars mamma henge med på hva som er kult og ikke, når det var kult nok uka før. Han er skikkelig vrien altså :( Og så vil han ikke ha på genser da, er jo sommer, skjønner den, men det høljer ned her, og ikke særlig varmt.

Vi hadde tenkt oss på uteteater her, men vi står over, kanskje neste år sier jeg bare. Er ikke bare yr her kan man si. Vi skal likevel til stjørdal, skal bytte en lampe jeg har kjøpt som mannen syntes var "kjedelig og kjjerringaktig", men han ba om en lampe uten noe dill på, så hva skal man gjøre da? haha, tror guttene mine er litt like ;) Og så skal vi kjøpe badekåper, vi skal til holiday club Åre på søndag, der er det badeland, så kjekt å ha når de springer fra rommet til badelandet. Synes det blir en grei måte å tilbringe planleggingsdagene i barnehagen på.

Ha en fin dag alle sammen:)
 
hallo hallo :)

i dag er julie hjemme fra bhg etter å ha kastet opp i natt... så da går vaskemaskinene for fullt.. og juliehar dusja to ganger... herlig...
siden det er to plandager neste uke, så ble det min tur til å være hjemme denne gangen her.. malin er i bhg da. redd det hadde blitt ekstremt kjipt å være hjemme med oss i dag... :P
Nå har lillesøster fått i seg litt mat... eller egentlig ganske mye mat.. og jeg tror jeg skal ta å handle litt ull på sportmann.. høsten nærmer seg........... litt godt også.. for jeg elsker høsten.. ulempen er bare at alle froskene fra froskedammen på andre siden av veien her kommer opp i hagen når det regner.. :( isj.. og ja.. jeg er livredd dem...

blir spennende me djobb nå superberta... :) sikkert litt godt også.. og tenk at lillegutt skal i bhg allerede.. det er sykt... syns jo ikke det er lenge siden jeg satt på jobb og fikk beskjed.. da hadde jeg kun vært i jobb en uke etter permisjonenmin...
 
Actrine: Det er utrolig spennende med Reggio Emilia, og i denne bhg er de veldig godt inn i dette med prosjektarbeid og prosjektrapporter, så jeg gleder meg veldig!

Trillemor: Ja, helt utrolig at han er så stor allerede! Synes ikke det er lenge siden vi kjørte innover til Ahus og jeg tekstet som en gal mellom riene... haha..


Vi skulle vært på Tusenfryd idag, men med dette regnværet, og 11 grader, så står vi over gitt..
Vi skal på kjøpesenter isteden, shoppe litt høstklær til ungene og litt klær til meg også.. Jeg har trent kroppen til en litt annen fasong tydeligvis, for klærne mine er for store! Det gjør meg ikke noe altså.. Og mannen betaler sa han, så da blir det spennende å se om jeg finner noe..

Utrolig godt å få mannen hjem igjen, han har vært bortreist i 5 dager, og den hormonelle snart 5-åringen er en håndfull kan man si.. ;)

 
deilig at han skal betale det da.. kjekt å få litt nytt til garderoben.. gleder meg til jeg får trent kroppen min til en annen fasong jeg.. men det tar jo litt tid nå i grunn.. :P

Håper du fant noe til ungene.. her har jeg shoppa på nettet i dag. masse ull til jentene, og litt regntøy, samt støvler til malin og sorel sko til begge to.. kjekt med alt som er gjort.. så har vi kjøpt andre sko på salg i vinter... samt dresser.. så det er i boks.. så håper jeg dressen fra i fjor passer.. slik at den kan brukes soim dress nr to i år.
 
Her er jeg kort innom - i dag er det solskinn, og derfor tok jeg med meg pc'n og satt meg i hagen til svigers for å låne litt nett... som nevnt et annet sted her så får vi ikke nett hjemme før 26. august (om vi får det da...).

Her er alt som vanlig, ungene er tilbake i barnehagen, August synes det er litt skummelt nå, for basen hans er full av nye mennesker - det er bare tre av den gamle gjengen igjen, og så er det åtte barn som skal ha innkjøring i tiden fremover, med tilhørende foreldre som er der og observerer og leker... men det går seg nok til.

G starter ferien neste uke, men jeg begynner å gå i ny turnus, så turen til østlandet som vi hadde planlagt må legges på is - de fridagene jeg skulle hatt er plutselig ikke der lenger. Fordelen med den nye turnusen er at det er kortere vakter, og særlig i helgene blir det deilig!

Skal forresten jobbe i helga, siste helgevakt med gammel turnus, og siste hellgevakt med min "trofaste følgesvenn" - jeg har jobbet alle helger med ei jente jeg fungerer veldig godt med, men nå er vi delt opp og får andre kollegaer vi skal gå fast med - jeg velger å tro at de ønsker å spre oss fordi vi er flinke (er lov å håpe, ikke sant?). Mye som skjer på jobb for tiden også, så det blir nok travelt fremover, men det liker jeg

Ellers er vi fremdeles fornøyd i nyehuset, alt er på plass og vi begynner å bli kjent i skuffer og skap... neste skritt nå er å starte på fremsiden av huset - det skal vel G bruke store deler av ferien sin på... tre uker fri bør kunne gi rom for ny platting og litt gressplen skulle man tro?
 
så koselig å se deg lenemor... koselig å lese litt oppdatering fra din kant...

dere har fått et utrolig fint hus må jeg si..

her er jeg hjemme i dag.. har denne sykdommen som går på omgang fort som fy!! men heldigvis en light variant.. så den var over i dag morges.. så nå har jeg stekt opp 1,6 kg karbonader, og laget meg et karbosmørbrod.. og en smoothie til lunsj.. så tenkte jeg at jeg skulle ta fatt på kjøkkenskapene, og kaste ut en del der som vi ikke bruker av bokser etc.. om jeg orker... det blir spennende å se om magen min aksepterer maten nå.. :) håperhåper... :)

ellers skjer det fint lite her i heimen gitt.. begge jentene er i bhg etter at julie var hjemme i går.. vi trodde det var 48 timers regel på oppkast.. men................... de insisterrte på at det var 24.. så da sendte vi henne i bhg.. hun kastet kun opp en gang.. kl 03.15 natt til i går.. så da håper jeg ikk at vi smitter noen andre i bhg.
 
Back
Topp