Skravle!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei og god torsdag! =) 
Dagen i dag har gått med til surfint på nettet, støvsuging og skifting på senger =) 
Nå har jeg satt fiskegrateng i ovnen og venter på at gutta skal komme hjem.
Skulle gjerne dratt på handetur senere for å se etter nye sofaputer og et par små gulvtepper til stua og til å ha under vuggen til lillebror!
 
Høres ut som en rolig og fin dag :)

Her har vi vært på dansing på ettermiddagen, og da blir alltid kveldsmaten og leggingen litt mer stress enn vanlig.

Godt å sette seg ned i sofaen nå :)
 
Er det moro på dans?
Teodor storkoser seg på turn på tirsdager, da blir også leggetiden litt forskjøvet. 
Da dropper vi barne-tv og leser bok til kveldsmaten. 
Ellers spiser han til barne-tv, stelles og leses for i sengen. 
 


Fru H skrev:
Er det moro på dans?
Teodor storkoser seg på turn på tirsdager, da blir også leggetiden litt forskjøvet. 
Da dropper vi barne-tv og leser bok til kveldsmaten. 
Ellers spiser han til barne-tv, stelles og leses for i sengen. 



Ja, hun synes det er kjempegøy :) Det er sangleker og folkedans...

Er hjemme ca.  18.15, så det er ikke så veldig sent. Men mannen jobbet overtid, så jeg var alene med begge og måtte få minstemor i seng først, og da går klokka fort :)
 
Ja, da går det fort tenker jeg. 
Turn er ferdig 18.45, så vi er hjemme akkurat kl 19. 
Til vanlig går vi på badet på den tiden. Men han sovner heldigvis ganske fort =)
 
Heeeelg! =) 
Nå synes jeg tiden går vanvittig fort!
Hjelp...!
I dag skal mannen legge Teodor, så jeg tenkte jeg skulle ta meg et bad når de er ferdige på badet! 
Må huske å ikke ta altfor varmt vann - overdrev litt sist og ble rett og slett dårlig :-/
I morgen er det 1 UKE til termin! Tenk, så fort tiden har gått!
Åpen brannstasjon i byen, så vi må nok innom der en tur og teste den fremtidige arbeidsplassen til Teodor

Ha en fin helg!
 
Tiden går kjempefort ja, og det blir jo ekstra merkbart for deg som teller ned til termin.

Jeg har aldri vært så langt på vei som deg, så vet ikke hvordan det føles og vente på termindagen, men det er sikkert veldig spennende :)

Plutselig en dag kommer du inn her og forteller oss at lillebror har kommet :)

Her har det vært barnehage på Amelia, og Eveline har øvd seg på å krabbe idag. Ikke lenge før hun skjønner det nå. Hun har nå blitt 8 mnd, og på henne ser jeg hvor fort tiden går :)

I morgen blir det kanskje besøk av venner på kveldstid og på søndagen skal Amelia få 4 års boken i kirken og hun skal synge der med koret hun er med i. Besteforeldrene på begge sider skal komme og se på, og blir med hjem til oss og spiser etterpå. Blir koselig :)

Andre som har fått, eller skal få 4 års bok?
 
Slikt har jeg lite peiling på, hva inneholder en 4 årsbok?
 


Fru H skrev:
Slikt har jeg lite peiling på, hva inneholder en 4 årsbok?



Tror det er enkle bibel-fortellinger med mye bilder og sånn som passer alderen :)

Husker jeg fikk 4-års boken selv da jeg var liten, og det var stas :)

Er dere medlemmer av statskirken får dere brev om det i posten, så er det bare å møte opp om dere er interessert :)
 
Nei, vi er ikke det =) 
Men det høres ut som en fin seanse da! Er sikkert kjempestas for de små!
 


Fru H skrev:
Nei, vi er ikke det =) 
Men det høres ut som en fin seanse da! Er sikkert kjempestas for de små!


Skjønner jo at dere ikke har vært så mye borti det da :)

Ja, tror det blir stas :) Vi er ikke veldig aktive i kirken til vanlig, men er med på babysang og kor som er gjennom kirka. Og så er vi med på slike ting da. Tar vel egentlig med oss de koselige tingene når jeg tenker meg om :)
 
Det høres veldig hyggelig ut da =) 
 
Alma skal også få 4-årsbok i kirken i dag! Gleder seg veldig, vi er heller ikke veldig aktive kirkegjengere, men hun ble veldig entusiastisk da hun fikk invitasjonen. 
 
Så moro at de er engasjerte =) 

Her er alt lagt opp til en rolig søndag, egentlig. 
Det blir godt, etter to netter med ganske dårlig med søvn!
Gutta måtte dra alene på åpen brannstasjon i går, for jeg var helt tappet for energi og måtte sove litt ekstra!
I natt var jeg våken i nesten tre timer, men lå i sengen til kl 10 og da hadde gutta ordnet frokost!
Vi er nettopp ferdigspiste nå, og skal snart gå tur med søs og ungene hennes før det er får-i-kål-middag hos foreldrene våre!
 


almara skrev:
Alma skal også få 4-årsbok i kirken i dag! Gleder seg veldig, vi er heller ikke veldig aktive kirkegjengere, men hun ble veldig entusiastisk da hun fikk invitasjonen. 


Så gøy :) gikk det bra i kirken? Ville hun gå opp selv og ta den imot?


Det gikk veldig bra med Amelia. Hun gikk opp selv og tok imot boka, og var oppe og sang med koret. Gjorde bevegelser og var veldig med. Veldig barnevennlig gudstjeneste, til og med en klovn til å fortelle barna om grønnsaker og frukt som kommer om høsten :)


 
Fru H: Så lurt at du har mulighet til å ta igjen tapt søvn :) Hørtes koselig ut med familiemiddag...

Vi ba mine og hans foreldre på mat hos oss etter kirken, og det er alltid koselig :)
 
Ja, det er veldig hyggelig. 
Vi er begge vant til å være mange på middag, men det var helt greit å bli bedt bort istedet for å diske opp til middag så mange som vi var i går =) 
Vi snakket litt om å snart lage egen tradisjon på julaften, men slo det fort fra oss da vi ville følt det litt ensomt å være bare oss! =) 
Utrolig uvant!
I dag har jeg vært i byen og ordnet litt og mannen har ordnet masse hjemme!
Det eneste vi egentlig mangler nå er å rydde ferdig kontoret slik at det er klart til overnatting da svigermor nok kommer tilreisende ganske fort etter fødsel
:-p
I morgen er det kontroll hos legen, siste kontroll før eventuelt overtidskontroll lørdag 6. oktober
 
Åhhh... så spennende :) Du er jo sååå nærme nå.

Tenkte faktisk på deg istad, og lurte på om det var noe på gang enda :)

Veldig god følelse å vite at alt er i orden hjemme når det setter igang. Så slipper man å tenke på alt man skulle ha gjort når man er på sykehuset :)
 
Ingenting på gang her enda, nei =) 
På fredag skal vi på barselbesøk to timer hjemmefra, håper faktisk vi rekker det og at det ikke skjer noe før den tid, for det hadde vært så koselig å rekke det besøket! =)
 
Back
Topp