Skravle Endelig Freddan 18/8

ORIGINAL: Anita20

ORIGINAL: Irene30

ORIGINAL: carina82

[:@][:'(] Othilie har fått brennkopper![&:] Tok ett par dager før vi skjønte hva det var, så nå kommer vel hele familien til å få det... *stakkars Othilie og Amalie*

Brennkopper??? Er ikke det sånn forferdelige greier hvor huden løsner ved berøring??? Eller tar jeg helt feil nå...?[8|]
Trodde man måtte ligge i isolat da jeg.

Puh.. enda bra det ikke var det jeg trodde da. [8D]
Men kjedelige greier da Carina!!! Ingen ende for dere skjønner jeg..

haha, nei.
det er sånne små røde prikker over hele kroppen som klør noe sinnsykt [:)]
også må du smøre sånn hvitvask på om jeg ikke tar feil?

Moro med barseltreff da Tingeling1.. Kos deg ute i sola!!

Jippi!!! Fikk brev om barselgruppe i dag! Og jeg som trodde kommunen ikke arrangerte slikt her...
Skal 30 august kl 1030 på helsestasjonen. Nå er jeg spent på hvem som kommer...[:D]

de har sikkert hatt sommerferie [:)] de hadde det på HS min.

Ja, de hadde stengt nesten hele juli samt første uka i august.
Har du vært? Var det moro?

var bare et møte på HS. vi var 4 jenter. men måtte gå for var ei som satt ute å venta på meg.
så har ikke møtt dem igjen. vet ikke om de avtalte å møtes igjen.

men det var fint å høre om fødselen deres og sånn [:)]

Kjekt å dele erfaringer med de om man ikke har egne venninner med barn.
Håper nabojenta som fikk en gutt 14 juni dukker opp på samme treff som meg.. Kjenner henne egentlig ikke, så det hadde vært kos om isen ble brutt på en måte.. Tror hun er ett år eldre eller like gammel som meg. Selvsagt hennes andre barn da.. Jeg er treig jeg![8D]

Hva skal dere i helga da jenter???

I dag skal vi: itno spess
I morra: skal til frisøren og hjem en tur til mam/pap etterpå (blir rart å se at det ikke er non Tassen der [:(]) for å vise fram Anine til et vennpar av dem som også er der. På kvelden skal vi spise en bedre middag og kanskje drikke litt vin (ble ikke no vin forrige lørdag pga omstendighetene).
Søndag: sikkert gå en tur og kanskje møte en venninne senere

Urg, det stikker litt i brystet og tror jeg har litt feber- håper inderlig det ikke er no muffens på ferde! *ta tempen*

ORIGINAL: carina82

[:@][:'(] Othilie har fått brennkopper![&:] Tok ett par dager før vi skjønte hva det var, så nå kommer vel hele familien til å få det... *stakkars Othilie og Amalie*

Brennkopper??? Er ikke det sånn forferdelige greier hvor huden løsner ved berøring??? Eller tar jeg helt feil nå...?[8|]
Trodde man måtte ligge i isolat da jeg.

Puh.. enda bra det ikke var det jeg trodde da. [8D]
Men kjedelige greier da Carina!!! Ingen ende for dere skjønner jeg..

haha, nei.
det er sånne små røde prikker over hele kroppen som klør noe sinnsykt [:)]
også må du smøre sånn hvitvask på om jeg ikke tar feil?

Det ver vannkopper det...
Det starter ,med røde prikker, som blir kviser, så blæmmer, som sprekker, væsker gult ut av såret, så blir det skorpe... ikke vondt, men ubehagelig. Og nei ikke infeksjon.  smitter meget lett!

Huff, det høres ikke godt ut Carina. Håper det går raskt over..

Ben skal ha mat hver tredje time i dag og helst 200 ml mme i gangen. Er det normalt???????????[&:]

Lurer virkelig på hva jeg må gjøre for å få sambo til å ta meg og det jeg sier alvorlig...
Hva er det med mannfolk???[:@]
Sa min hjertens mening om at han må prøve å stille opp mer for Ben og meg, og hva gjør han.. Rett ut og arbeider, mens jeg sitter inne med en unge som akkurat nå begynner å hylgrine. Er sulten stakkar.. Må fikse mat. Be right back!

halloius jenter!
uff irene skulle ønske jeg kunne ha kommet og hjulpet deg litt... sender deg en trøsteklem ihvertfall....
Idag har meg og thea emilie hatt jentedag...hun har vært med meg og gått en goood og laaang tur og så til byen og shoppa litt..kjempe koselig og deilig og bare være oss to....

carina:har du fått noe til å smøre brennkoppene til othilie med? fikk en bakterie drepende salve av legen når tobias hadde det i vinter...

gjesp er så trørr jeg,sto opp 6 idag pga de forbannende snekkeren skulle komme så himla tidlig...kan ikke klage da ,det ble jo kjempe fint, rart og ha trapp opp til 3.etg.....

Ingen god følelse å ha..
Rare prioriteringer på disse mannfolka. Min tror at det å bygge opp et kongerike til meg og Ben gjør oss lykkelige. Der tar han feil!! Så lenge jeg har mat på bordet og tak over hodet, så vil jeg bare være sammen med ham jeg er glad i når jeg kan og Ben vil ha en far som er tilstede.[8|]
Jeg vil ikke vente i all evigheter...og det burde han forstå!

ååå sulten nå jeg,noen tips?[8D]

Middag?

mamma spanderte middag på restaurant idag,nam.... men det var jo i tre tiden... begynner og bli sulten jeg,,,,,

skal begynne på magedans kurs,jippi!! gleder meg... 5 sept,det blir spennede!!!

Omsider pålogget jeg også... Jeg og Marylin har tilbrakt dagen sammen med stedatter på 7 år og ei venninne av meg. Gikk lang trilletur i sola og kosa oss. Nå er sambo og kjører stedatter hjem til mamman sin og Marylin sover på sofan. Deilig med et lite pusterom for meg selv igrunn [:)]... 

Noe jeg virkelig unner deg også, Irene - og evt. andre som er ute i hard vær for tiden! Du snakket om at dere iblant tar dere en tur til Oslo. Bare kom hit, så skal jeg avlaste. Vi kan bytte baby for en natt. Jeg har bare hatt en eneste våkenatt siden Marylin kom til verden - og det var mens vi ennå var på sykehuset og jeg visste jeg kunne be om hjelp om det ble for ille. Men den ene natta holdt jeg ut. Vet imidlertid ikke om jeg hadde greid så mange flere. Så må si jeg er grådig imponert over at du holder ut. Må være en fantastisk mamma - og Ben kommer til å elske og ære deg for alt du ofrer for han når han blir større og skjønner hvilken jobb det har vært!!! 

ORIGINAL: ale82

mamma spanderte middag på restaurant idag,nam.... men det var jo i tre tiden... begynner og bli sulten jeg,,,,,

skal begynne på magedans kurs,jippi!! gleder meg... 5 sept,det blir spennede!!!

Wow magedans! Tøff du er da..
Lage deg ostesmørbrød eller en skikkelig sandwich kanskje?

ORIGINAL: BabyMama

Omsider pålogget jeg også... Jeg og Marylin har tilbrakt dagen sammen med stedatter på 7 år og ei venninne av meg. Gikk lang trilletur i sola og kosa oss. Nå er sambo og kjører stedatter hjem til mamman sin og Marylin sover på sofan. Deilig med et lite pusterom for meg selv igrunn [:)]... 

Noe jeg virkelig unner deg også, Irene - og evt. andre som er ute i hard vær for tiden! Du snakket om at dere iblant tar dere en tur til Oslo. Bare kom hit, så skal jeg avlaste. Vi kan bytte baby for en natt. Jeg har bare hatt en eneste våkenatt siden Marylin kom til verden - og det var mens vi ennå var på sykehuset og jeg visste jeg kunne be om hjelp om det ble for ille. Men den ene natta holdt jeg ut. Vet imidlertid ikke om jeg hadde greid så mange flere. Så må si jeg er grådig imponert over at du holder ut. Må være en fantastisk mamma - og Ben kommer til å elske og ære deg for alt du ofrer for han når han blir større og skjønner hvilken jobb det har vært!!! 

Takk for fine ord...[:)]
Håper vi kan møtes en gang, hadde vært kos!

Må bade Ben jeg nå... stinker bra gulp..[:'(]

Hadde bare min alvorsprat funket... hvem kan vi sende istedet?? Squat??? Er du der?????????

da tar jeg kvelden jenter!
fikk just lagt thea emilie,så nå skal meg og lars kose oss med is og bringebær(fra svigers hage) og se på en fil,tja vi for se å lenge æ orker,er så trøtt allerede!!
så natti natt jenter!!! ha en fin kveld/natt.... [;)]

Natta - får logge meg av jeg også nå og mate lillegull før hun tar kvelden [:)]

Når dere nevner mennen deres og at de ikke stiller opp, men jobber og tjener penger istede. Slik hadde jeg det etter othilie var født. Espen var student med 2 jobber!!! Hallo? Lite avlastning etc. å få. Gradvis så skiftet han bane, så det ble vel bedre...

Nå er han en helt annen far. Altså til det bedre. Meget moden og avbalansert. Familien er 1. pri! Hele veien! Selfølgelig er han nå mye bort pga. jobben. Men han gjør så godt han kan! Og han uttrykker det gjennom ord og handling.
Og når han er hjemme så er fokuset rettet mot barna, avlaster meg og hjelper til med husarbeidet.
*Espen er helt fantastisk*

Så jeg føler med dere jenter. Vært der. Opplevd det.

Sender dere en kjempe klem Irene og Anita.

Back
Topp